Gootti.net

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 27.05.2009 18:17
Minä en ole sitten lauantain pitänyt korsettia, ja se on minulle pitkä aika. Syynä on se, että tällä viikolla on nukuttu niin myöhään, että hyvä kun ylipäätään on saanut vaatteet päälle, saati sitten että pähkäillä korsetinvalinnan kanssa (nyt kun se helpoin valinta, perusmusta mattainen vyötärökorsetti, joka käy ihan kaiken kanssa, on odottamassa pesua). Hyvä kun olen saanut valittua kengät.
Ajattelin huomenna pyöräyttää uuden overbustin kasaan, mutten saa päätettyä, ompelenko reunat pussiin vai kanttaanko. Ko. korsetti on siis mustanpunainen, umpinainen edestä, leikkaussaumoissa mustat tereet, takanyöristys tulee mustilla sirkoilla ja nyörillä.
Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.06.2009 18:47
En ole ikinä käyttänyt korsettia. :O Olen harkinnut sellaiset hankkimista, mutta minulla on muutama ongelma. Ensimmäinen problem on raha - korsetti maksaa liikaa, kun olen niin pirun köyhä.

Toinen ongelma on luustoni. Minulle on käynyt äidin massussa niin ikävästi, että selkäni on kasvanut kieroon, ja sitä myöten myös lantioni on epäsymmetrinen, elikkä siis niin, että lantion toinen puoli on kaarevampi kuin toinen. En tiedä, miltä näyttäisin korsetin kanssa, kun en oikein muutenkaan tykkää pitää sellaisia vaatteita, jotka korostavat tätä valuvikaa. Kirottu selkäranka...! Luuston rakennettahan on mahdoton korjata enää sen jälkeen, kun se on kasvanut täysiin mittoihinsa.
  • Lähetetty: 07.06.2009 23:31

Lainaus: Zenren

Minulle on käynyt äidin massussa niin ikävästi, että selkäni on kasvanut kieroon, ja sitä myöten myös lantioni on epäsymmetrinen, elikkä siis niin, että lantion toinen puoli on kaarevampi kuin toinen. En tiedä, miltä näyttäisin korsetin kanssa, kun en oikein muutenkaan tykkää pitää sellaisia vaatteita, jotka korostavat tätä valuvikaa.

Hyvin asiansa osaava ompelija (ja tällä tarkoitan jo BM tasoista yrittäjää) kyllä osaisi tehdä sinulle korsetin, joka tukisi selkääsi ja samalla häivyttäisi tuota ongelmaa, mutta jos sinun budjetillesi korsetti ylipäätään maksaa liikaa, niin Belle Modeste ei ehkä siinä suhteessa ole vastaus rukouksiisi. Mutta minä en suosittelisi kokeilemaan standardimitoitettua korsettia, enkä välttämättä edes ihan perustaitoisen ompelijan tekemää korsettia. Olen itsekin tehnyt useita korsetteja, mutta en uskaltaisi lähteä tekemään korsettia ihmiselle, jolla on vartalossa ihan silmin nähtävää epäsymmetriaa. Siinä mielessä tilanteesi on vähän ikävä. Tosiaalta, BM:ltähän saa myös osamaksulla...
Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.06.2009 06:48

Lainaus: BronzeRain

Hyvin asiansa osaava ompelija (ja tällä tarkoitan jo BM tasoista yrittäjää) kyllä osaisi tehdä sinulle korsetin, joka tukisi selkääsi ja samalla häivyttäisi tuota ongelmaa

Tuossa on kyllä ideaa, ja olen katsellut Belle Modesten sivuja vähän sillä silmällä. Pitäisiköhän alkaa laittaa pennosia säästöpossuun? Onneksi selkä-lantio -ongelmani ei ole niin paha, että sen ihan huomaisi pelkästään vilkaisemalla, mutta oikein pintaa nuolevien vaatteiden kanssa se kyllä näkyy, ja fysioterapeuttitäti on ennustanut minulle tulevaisuudessa selkäkipuja, kun ranka ei tue vartaloa niin kuin sen pitäisi.
Kirjoittanut: Valotar (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 08.06.2009 12:15
Osaisiko joku sanoa noista Blackgroupin vyötärökorsetista mittoja. Kenelle muka riittää pelkkä vyötärönmitta? Itselleni tärkeää olisi tietää rinnanalusmitta.

Ovatkohan yläreunasta kuitenkin pienempiä kuin alhaalta?

http://www.blackgroup.fi/cat/images/candypinstripe _0812_995.jpg
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.06.2009 12:28
Valotar: Blackgroupin korsettien mitoista osaa parhaiten kertoa Blackgroup, joten miksi et kysy sieltä.
Kirjoittanut: Valotar (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 08.06.2009 13:20
Niin, laitoin kyllä meiliä sinne.

Olisihan se mukava kuulla kokemuksia, jos jollain tuommoinen on. Mortician vyötärökorsetti, joka nyt tunnetusti olikin huono, on täysin symmetrinen ylhäältä ja alhaalta. Siinä yläreunassa sai pitää pientä omaisuutta mukanaan (toki kätevää, mutta ei niin esteettistä).
  • Lähetetty: 08.06.2009 21:43

Lainaus: Valotar

Ovatkohan yläreunasta kuitenkin pienempiä kuin alhaalta?

Minusta näyttää aika putkimallilta, eli lantio ja rinnanympärys suunnilleen sama ja vyötäröön eroa ehkä joku 10cm. En ole itse kokeillut, mutta näin ompelijan silmämääräisellä arviolla veikkaisin.

Lainaus: Zenren

Onneksi selkä-lantio -ongelmani ei ole niin paha, että sen ihan huomaisi pelkästään vilkaisemalla, mutta oikein pintaa nuolevien vaatteiden kanssa se kyllä näkyy, ja fysioterapeuttitäti on ennustanut minulle tulevaisuudessa selkäkipuja, kun ranka ei tue vartaloa niin kuin sen pitäisi.

Juu, tunnen muitakin joilla on vähän sama ongelma, eräs heistä laittoi aikuisiällä alusvaatekorsetin koska selkää alkoi pakottamaan, ja auttoi kuulemma hirveästi. Ja ei kyllä enää näy epäsymmetria senkään vertaa mitä ennen.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Melia
  • Lähetetty: 08.06.2009 22:24
Kun aika menee hevosen kanssa, eikä enää ehdi salille kuin harvakseltaan, niin sillit sentään mitkä kurvit!!

Löllö menee kauniimmille kurveille kuin lihas, ja huomattavasti kivuttomammin.
Kirjoittanut: Silence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.06.2009 23:23
Voisittekos rakkaat foorumialiset valaista tietämätöntä ja kertoa, että onkos waspie-mallisella korsetilla ja tavallisella vyötärökorsetilla suurtakin eroa? Satuin waspien saamaan lahjaksi, mutta omaan silmään se vaikuttaa lyhyemmältä kuin tavallinen vyötärökorsetti.
Kiitos, jos joku vaivautuisi asiaa minulle selventämään. (:
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit