Gootti.net

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.08.2011 16:06

Lainaus: Lucyferia

Kumpi kannattaa siis valita? Olen tilaamassa vain yhtä vyötärökorsettia.

Käytännössä noilla kahdella vaihtoehdolla on tuskin muuta eroa kuin hinta ellei sitten tuon kalliimman tavan kylkiäisenä tule seurantakoodia/lähetyksen vakuutusta ja tuohon toiseen ei (en pääse katsomaan puljun tilausehtoja koska sivusto sanoo error404...). Vaikken ole tilannut juuri tuolta lafkalta, niin ulkomailta tilailevana minulle on tullut sellainen näppituntuma, että kalliskin postitusvaihtoehto voi surffata maailmalla vaikka kuinka kauan kun taas halpa saattaa olla kotiovella ripeämmin kuin mitä ilmoitetaan. Jos haluat maksaa ekstrasta niin maksa, jos et niin älä.
Kirjoittanut: kiki (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.09.2011 16:17
Olipa nyt sitten pakko kirjautua ja päästä vaivaamaan teitä tyhmillä kysymyksillä.

Olen korsettia käyttänyt erittäin satunnaisesti kohta puoltoista vuotta, ja tänään aloin miettimään jos sitä siirtyisi käyttämään useamminkin. Tähtämessä olisi saada kavennettua 70 sentistä 50 senttiin, eli kiristystä olisi parikymmentä senttiä. Vyötärö on suurimmaksi osaksi lihasta joten taitaa painua kokoon huomattavasti erilai kuin jos se olisi "ylimääräistä", jolloin puristaisi erilai?
Mutta päämietteeni tässä oli korsetin jäljiltä oleva kroppa+raskaus. Eli jos kiristääkin hieman enempi ja kun kroppa on tavallaan taipunut kasaan niin tietääkö kukaan miten se vaikuttaa mahdollisesti sikiön kehitykseen, luuthan kiristyksessä taipuvat sisään päin ja elimet väistyvät vyötärön kohdalta. raskauden edetessä luut taitavat taasen taipua todella vähän ulos päin ja elimet tekevät tilaa laajentuneelle kohdulle, (olenko väärässä?) rasittaako tämä kehoa tarpeettomasti ja siten lisää mm keskenmenon riskiä? Onko korsetilla ylipäätänsä mitään vaikutuksia tälläiseen?

Ja väärän kuvan saamisen välttämiseksi täsmennän vielä että en ole käyttämässä korsettia raskaaksi tullessani (ainakin saan olla huoleti sitä käyttämässä vielä muutaman vuoden ) ja mahdollisen joskus tulevan raskauden jälkeen en ole sitä käyttämässä imetyksen aikana ja vähän sen jälkeen että kropalla on aikaa palautumiseen.

Olenko tyhmä jos muutamaksi vuodeksi kiristän puolet viikosta tai useammin?
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.09.2011 09:06
En kyllä usko että aikaisempi korsetin kiristely vaikuttaa siihen raskauteen. En ainakaan koskaan ole kuullut moisesta. Muutokset kuitenkin molemmissa tapahtuu aika hiljakseen, ja kyllähän ne luut palautuvat pikkuhiljaa aina kun korsettia on hetken aikaa käyttämättä. Mutta jos se huolettaa niin luulisin että huoli ratkeaa yksinkertaisesti sillä että lopettaa korsetin käytön siinä vaiheessa kun alkaa suunnitella raskautta, niin keholla luulisi olevan aikaa palautua.
Kirjoittanut: seitkytkaks (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: seitkytkaks
  • Lähetetty: 09.01.2012 14:38
Nyt tuli väkerrettyä vaimolle tuollainen samettikorsetti. Siihen on päälle ommeltu koristekangas. Luukujat ovat nahkaa.
Ompeluun lähdin takki auki, mutta siitä tulikin Joulun ja Uudenvuoden välinen armageddon, kun se piti saada Uudenvuoden aatoksi valmiiksi. Tuli opittua että jos kangas tuntuu hankalalta kaupassa niin se varmasti sitä on korsettia tehdessä.

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.01.2012 18:41
Tajusin juuri kun huomasin tämän topikin noustua ylös että en ole käyttänyt korsettia yli kuukauteen! Pisin kuiva kausi varmaan sen jälkeen kun aloin korsetteja käyttämään. Pitänee korjata tilanne heti huomenna...
Uudet korsettiprojektit ovat myös vähän jäissä, vaikka olen kyllä vähän suunnitellut mustavalkoista polkapilkku korsettia. Saa sitten nähdä miten kauan kestää toteuttaa.
Kirjoittanut: Usvatuuli (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.01.2012 11:55
Minulla kanssa melko harvaan jäänyt korsettien käyttö nykysin, mut se johtunee siitä että on saanut laihdutettua niin paljon painoaan ett vanhat korsetit on jäänyt ihan liian isoiksi...siihen kun yhdistetään laiskuus ja miljoona muutakin keskeneräistä prokkista niin empä ole saanut aikaseksi uusienkaa tekemistä vaikka matskujakin olis jo olemassa. Pitäs kyllä ryhdistäytyä ja tekasta uus kunnon korsetti kun kuitenkin tykkäisin kovasti moisia käyttää, mut sitä ennen olis talvitakin ompelu, johon kyllä siihenkin tulee korsettimainen vyötäröosa.
Kirjoittanut: HirviöT (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.01.2012 18:00
Itselläni on pari korsettija, ja yksi on mittatilaustyönnä tehty. Joka muistaakseni maksoi yli 150 euroa.
Joskus käytin aivan hirveän paljon korsetteja, mutta ajan myöntä liivit voittivat korsetit.
Ja muutenkin tuntui aina ahdistavalta, olla korsetti päällä melkein koko päivän.
Harvoin saatan enää käyttää korsetteja, harmi mikä harmi.
Kirjoittanut: Nightsong (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.01.2012 13:57
Pyrin käyttämään korsettia vähintään kerran viikossa mutta pakko myöntää, että välillä tullee parin kolmenkin viikon taukoja :S Syynä yleensä on se että, jos koulussa on kaavoitusta kahdeksan tuntia, niin minulle iskee ahdistus tiukan korsetin ja paikoillaan istumisen kanssa Ja myönnän laiskuudenkin, joskus iskevän! Muutenkin koulussa tykkään käyttää mielummin vyötärökorsettia kuin rinnanyli tulevaa korsettia, koska sillä on huomattavasti helpompi olla. Kouluajan ulkopuolella tykkään kyllä käyttää koko korsettia
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.03.2012 10:15
Tuli tässä mieleen tällainen kysymys, kun en vielä huomannut, että kukaan sitä täällä olisi kysynyt..

Miten ihmeessä korsetin saa päälleen omin avuin? Itse joudun aina pyytämään jotakuta toista laittamaan sen, koska itse en vain yksinkertaisesti osaa. Pystyykö korsettia edes laittamaan omin avuin päälle? Jos voi, niin neuvoja minulle, kiitos
Kirjoittanut: Aralynia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Aralynia
  • Lähetetty: 23.03.2012 14:42
Satanica, se onnistuu kyllä etenkin jos käytettävissä on kokovartalopeili. Nyörejä kannattaa löysätä vain sen verran kuin on pakko korsetin päälle saamiseksi, ei mene loppupäivää niiden kiristämiseen. Sitten heitetään korsetti päälle ja käännytään selkä peiliin päin. Kiristetään vähän kerrallaan tasaisesti ettei korsetti kärsi, käsiä kannattaa lepuuttaa välissä koska asento on hankala ja väsyttävä. Haastavinta tässä on saada korsetti yhtä kireälle joka kohdasta koska peilinkin kanssa selkäpuolta on vaikea nähdä kunnolla. Kun olet tyytyväinen kireyteen, solmi nyörit ja pujottele päät sekaan kuten parhaaksi näet. Sen jälkeen venyttele käsivarret ettei hartiat mene jumiin.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit