Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Onnetontar
  • Lähetetty: 04.06.2011 23:28

Lainaus: seitkytkaks

Ohjeina käytin mitä netistä löytyy, tämä ehkä paras.
http://cows-finland.net/patricia.wolf/korsetti_n__ 1880.html

Itse olen kattonut samaa ohjetta. Aattelin itse myös tehdä korsetin Tosin muutama asia on jäänyt vaivaamaan, jotka on varmaan ihan yksinkertaisia muille, mutta ei minulle. Niin siis, voisiko joku selittää mikä on lastikka? Mistä saisi luita? Ja mistä saisi noita metallisia rinkuloita ja tappeja mitkä tulee korsetin eteen pitämään sen kiinni? Jostain syystä sain päähän, että lastikalla tarkoitettaisiin juuri noita tappeja ja rinkuloita, mutta edelleenkään ei ole mikään varmaa. Kiitos jos joku osaisi auttaa

Ohhoh, tuli just toisen tuoreen viestin perään, toivottavasti kukaan ei tuomitse kuolemaan
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 05.06.2011 14:04

Lainaus: Onnetontar

Niin siis, voisiko joku selittää mikä on lastikka? Mistä saisi luita? Ja mistä saisi noita metallisia rinkuloita ja tappeja mitkä tulee korsetin eteen pitämään sen kiinni? Jostain syystä sain päähän, että lastikalla tarkoitettaisiin juuri noita tappeja ja rinkuloita, mutta edelleenkään ei ole mikään varmaa.

Lastikka on oikeastaan puinen, historiallisissa korseteissa edessä käytettävä osa, tavallaan luu.
Tuossa ohjeistuksessa kuitenkin lastikalla viitataan plansettiin, joka on siis käytännössä kaksi luuta joissa on kiinni ne metalliset rinkulat ja tapit.
Jos et ole aikeissa alkaa tehtailemaan isompia eriä korsetteja, niin yksi hyvä paikka tilata luita ja plansetti olisi Belle Modeste. Itse tilaan sieltä yleensä yksittäisten korsettien osat. Tuolta saa oikeastaan kaikki tarvittavat materiaalit korsetintekoon, ja ovat laadukkaita.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.06.2011 18:14

Lainaus: BronzeRain

kaikki tarvittavat materiaalit korsetintekoon

Mitäs kun tarttis metalliluita 20 cm ja 21 cm pituisia ja tuolla on vain 22 cm pituisia? En viittis ite alkaa niitä katkomaan kun tuollakin sanotaan, että ei oikeastaan kannata itse.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.06.2011 20:19

Lainaus: Onnetontar

Mitäs kun tarttis metalliluita 20 cm ja 21 cm pituisia ja tuolla on vain 22 cm pituisia? En viittis ite alkaa niitä katkomaan kun tuollakin sanotaan, että ei oikeastaan kannata itse.

Itse käyttäisin silloin spiraaliluita, kun saa helposti katkaistua sen pituisiksi, kun itse haluaa.
Kirjoittanut: Elsie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.06.2011 03:15
Minulle saapui juuri viikon alussa finnartsilta tällainen. Kovin kaunis se on kyllä, mutta yksikseen asuessa kiristykseen ei ole apua saatavilla eikä omat käsivoimat oikein riitä ( ja varjolista menee ruttuun urgh). Tosin ei niitä vielä paljoa koetellakaan, kun pitää totutella ensin.

Korsetista haaveilin jo joskus yläasteella, mutta vasta viime kesänä hankin ensimmäisen, joka sekin oli valmiskorsetti. Vyötärökorsetti punaista satiinia. Ei tosin kestävä, koska jo vähän ajan päästä lähti yksi sirkka vaeltelemaan.. Mutta no ei se vielä muuten ole lahonnut, joten en sitä ihan täysin kuopannut sitä ole. Enkä kyllä mitään kovin hyvälaatuista havitellutkaan silloin, kun halusin lähinnä vain kokeilla että onkos tällainen kapine nyt sen monen vuoden kuolaamisen arvoinen. Ja olihan se kyllä. Oli ihmeellistä löytää vyötärö.

Mutta tuon mainitun ensimmäisen korsetin jälkeen overbust tuntuu kummalta. Ja tuon perusteella osaan kyllä nyt sanoa, että viihdyn enemmän vyötärökorsetissa. Ja se on omalle ruumiille jotenkin sopivampikin (taisiis helpompi minun mitoilla löytää toimivaa vyötärökorsetti koska en rohkene varmaan vielä pitkään aikaan käydä missään omilla mitoilla teetättämässä vaikka se todennäköisesti olis ihan vaivan arvoista). Että seuraava lienee sitten taas sellainen. Olen silti ihan tyytyväinen tuohon uuteenkin.

Ja olen kovin kateellinen teille, joilla on tietoa ja taitoa ja jaksamista ja välineitä ja kärsivällisyyttä korsetin tekemiseen, kyllähän sitä itse tekemällä varmasti sais just sellaisen kun haluaakin. Ja olishan se aika kätevää muutenkin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.06.2011 11:50
Onpas tuo Finnarts lisännyt hintoihin mukavasti ilmaa! :O Samaa tavaraa myy Corsets UK, esimerkiksi tuo kuvan korsetti maksaa siellä 61 euroa plus postit, tuolla 95€. Se on yli 30 euroa suomilisää, huh huh.
Kirjoittanut: Elsie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.06.2011 13:24
Noo alennushinnalla tuon ostin, joten ei siihen ihan niin paljoa lisää tullut. Mutta en sitten tiedä, kun aloittelija tässä kuitenkin vielä olen.
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.08.2011 14:30
Itse olen ainaki morticiasta noita korsetteja tilannu ja sitte olen myös itse niitä tehny. Itse en erityisemmin pidä pvc korseteista, mutta jokainen toki tyylillään. Itse en pidä rinnoistani joten aina olen kokokorsetin hankkinut
Kirjoittanut: Lucyferia (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 31.08.2011 14:00
Heih,

Nyt kaipailisin neuvoja niiltä jotka ovat asioineet täällä tai muuten ulkomailta tilailevat. Sivuilla lukee lähetys vaihtoehtoina tälläiset:

Standard Europe (Airmail 5-7 working days) £6.95
Europe (2-5 Working Days) £13.95

Kumpi kannattaa siis valita? Olen tilaamassa vain yhtä vyötärökorsettia.

(Modeterveiset: viesti ympätty sopivaan ketjuun koska yksittäinen kysymys ei ole järkevä keskustelunaloitus)
Kirjoittanut: belt (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 31.08.2011 15:38
Joo, jos ihan oikeesti haluu kavennusta vyötäröönsä kannattaa nukkua korsetissa ettei vyötärö pääse palautuu ollenkaan. Ja sit aamulla on heti mahdollisuus saada tosi tiukalle koko päiväks. No sit ku liikkuu niin mulla ainakin tuntuu et iltapäivästä voi taas kiristää lisää.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit