Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.03.2011 19:27
Aika jännä, että Giffirtillä ja Arianalla vyötärökorsetti tuntuu tukalammalta. Tai ei siinä vielä mitään jännää ole, mutta itselläni on juuri päinvastoin. Vyötärökorsetin voi kirrata niin tiukkaan, että kylkiluut rutisee, ja silti se tuntuu mukavalta päällä, kun taas kokokorsetin joudun jättämään löysemmälle, jos siinä haluan oikeasti viihtyä.

Onko teillä tuo ongelma kaikenmallisissa vyötärökorseteissa? Tuli vaan mieleen, että jos rintalastaan sattuu, niin sellainen yläreunastaan suora voi tuntua pahemmalta, kun se yläreuna kulkee juuri siinä rintalastan alaosan poikki. Oletteko kokeilleet sellaista, jossa vyötärökorsetin yläreuna on enemmän sellainen ylösalaisin oleva V, eli korsetin etuosa (plansetin kohta) nousee jonkin verran rintojen väliin? Olipä kälynen selitys, toivottavasti saatte selvää mitä tarkoitan Mutta pointti siinä oli kuitenkin se, että sellainen tavallaan rintojen väliin nouseva on jotenkin luonnollisemman mallinen, kuin yläreunastaan suora.
Kirjoittanut: Ariana (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 16.03.2011 19:56
Minulla on nimenomaan tuollainen rintojenväliin nouseva malli, joten siitä ei ole kysymys. Tuo suora malli on mulle liian lyhyt, joten en sellaista omista enkä ole pitkiä aikoja käyttänyt, joten sen käyttömukavuudesta en osaa sanoa juuta enkä jaata. Voi tietysti olla, että tuo mun korsetti on mun vartalolle vaan jotenkin väärän mallinen. Mulla on aika isot rinnat ja ne vähän painaa sitä korsetin renunaa. On se ollut mulla yli 15h putkeen päällä ja oli ihan kiva paitsi, että just siinä rintalastassa kauhea mustelma. Ehkä se muokkautuisi enemmän mun malliseksi, jos pitäisin sitä enemmän ja siitä tulisi sitten kotoisampi ja mukavampi.
Jotenkin vaan olen tottunut tuohon lämpimään ja ihanan tukevaan kokopitkään, joka ei paina mistään. (paitsi tänään, kun oli vetoketjun veto-osa just reunan alla, auts!)
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.04.2011 13:22
Burleskan korsettini kanssa tehdyn testin tuloksena olen rakastunut kyseisiin kapistuksiin.. Uutta pitäisi siis saada. Olen kuitenkin pihalla, miten esim. luiden määrä vaikuttaa korsettiin? Entä spiraaliluut, mikä niiden ero on? Luulisin niin, että useampi luu kiristää paremmin, mutta onko tähän mitään tiettyä alarajaa, tyyliin x määrä luita kiristää tehokkaammin kuin sitä vähemmän, vai riippuuko se korsetin koosta tms.?
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.05.2011 12:43

Lainaus: Myria

Uutta pitäisi siis saada

Mulla sama.
Tosin on ongelmana se, että en tajua noita kokoja. Okei, sen tiedän että mun koko on 22 noissa joissaki korseteissa, mut sit miten mä tiedän noista mitkä on jotain 10/12 korsetteja? Osaisko joku fiksu sanoa koolle 22 tuota ihme numeron vastinetta?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.05.2011 13:46
22 on mitä luultavimmin vyötärön ympärys tuumina, ei siis varsinaisesti mikään koko. Yksi tuuma on noin 2,5 cm. Tuollaista valmiskorsettia ostaessa mitataan siis oma vyötärönympärys ja vähennetään siitä 10-20cm kiristyksen määrästä riippuen.
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.05.2011 21:41
Semmonen kysymys että jos en oo paljoon korsettia käyttäny viimeaikoina,ja nyt aattelin ruveta käyttämään säännöllisesti jakun alla. Niin kannattaako heti laittaa tosi tiukalle? Vai pikkuhiljaa aina lisätä kiristystä? Aiemmin käytin aika paljon korsettejani,joten keho oli ainaki tottunu tiukkaan kuriin Mutta nyt oon varmaa pari vuotta ollu miltei vapaalla vyötäröllä. Kannattaa varmaa kuunnella omaa kehoaan. Joo,tyhmiä kysymyksiä sis ei olekaan...
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 20.05.2011 11:27

Lainaus: vampirequeen

Semmonen kysymys että jos en oo paljoon korsettia käyttäny viimeaikoina,ja nyt aattelin ruveta käyttämään säännöllisesti jakun alla. Niin kannattaako heti laittaa tosi tiukalle? Vai pikkuhiljaa aina lisätä kiristystä? Aiemmin käytin aika paljon korsettejani,joten keho oli ainaki tottunu tiukkaan kuriin Mutta nyt oon varmaa pari vuotta ollu miltei vapaalla vyötäröllä. Kannattaa varmaa kuunnella omaa kehoaan.

No ilman muuta niin kuin itsestäsi tuntuu hyvältä. Jos kestää kiristää tiukalle ilman tukalaa oloa, niin anna mennä vaan. Itse suosisin kuitenkin varmaan semikevyttä totuttelua, sillä vaikka aamulla päälle pukiessa olisikin ok, niin monesti jo ennen lounasta, viimeistään sen jälkeen alkaa ahdistaa jos on ahnehtinut kiristyksen kanssa.

Äh, kohtasin eilen semisti epämiellyttävän yllärin korsetteihin liittyen. Olen siis viime aikoina syönyt jokseenkin vähähiilihydraattisemmin kuin normaalisti, johtuen omasta karkkilakosta ja kumppanin karppailusta. En ole grammaakaan laihtunut (onneksi, ei olisi paljon varaakaan) mutta ilmeisesti vyötärö on kaventunut, vaikka oli kyllä jo ennestään pieni. Yllättävän monta senttiä, jopa, en ollut edes huomannut kun en ole mittanauhaa pyöritellyt ja korsettejakaan ei ole jaksanut pahemmin käyttää. No, eilen kuitenkin tein valmiiksi yhden vyötärökorsetin jonka kaavoitin jo puolisen vuotta sitten, ja sen olisi pitänyt kiristää se kymmenisen senttiä jonka arkikorsetteiheni normaalisti laitan, ja jäädä vielä viitisen senttiä auki. Pyh ja pah, nyörit nykäisin kiinni asti tuosta noin vaan, ja siltikään ei edes tuntunut kiristävältä. Mittasin sitten vyötärön korsetissa ja ilman, lähtihän sillä melkein se neljä senttiä. Kirottu karppaus!
Nyt pitäisi käydä kaikki loput korsetit komerosta läpi, että sopiiko niistä enää yksikään, vai ovatko kaikki vain koristeita. On tuskastuttavaa. Kukaan muu vhh:lle siirtynyt kohdannut samaa?
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.05.2011 12:28
Ootteko muuten nukkunu korsetti päällä? Kaveri nukkui ja sai aamulla laitettuu tosi tiukalle,ku keho oli niin rento, eikä ollu vielä lihakset kerenny jännittyä. Ja päivän mittaankaa hänellä ei ollu mitää ongelmia.
Siis onko korsetit siulle nyt liian isoja vai? Eikö ole kiva ku vyötärö kapenee? Eikä karppaus oo vähä epäterveellisest pitemmän päälle?

Iteki sain yllättävän tiukalle,eikä alkanu ees tuntumaa tukalalta Pikkusiskon päälle vedin kanssa ja kapeelle sain. Hän oli kyllä n.2 v sitten niin hoikka että 51 meni ihan kiinni ja ei ees kunnolla kiristäny,nytte ei menny ihan kiinne. Että on neiti kasvanu
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.05.2011 18:45

Siis onko korsetit siulle nyt liian isoja vai? Eikö ole kiva ku vyötärö kapenee? Eikä karppaus oo vähä epäterveellisest pitemmän päälle?

Isojapa juuri, myös ne tuoreimmat jotka olen tehnyt laihtumisen jälkeen (laihduin siis viime vuoden aikana 15kg). Minulla on jo ennestään ollut niin kurvikas kroppa että on hankalaa löytää sopivia vaatteita, kun rinnan ympärys ja lantio ovat kokoa 38 ja vyötärö 34. Ei siis enää olisi tarvetta kaventua luonnolliset mitat. Kun haluan extrakapean uuman, käytän sitä korsettia oikein mielelläni.
Ja mikä siitä epäterveellistä karppauksesta epäterveellistä tekisi, sen enempää kuin mistään muustakaan ruokavaliosta?

Ootteko muuten nukkunu korsetti päällä?

Joskus kun harrastin päivittäistä käyttöä ja tight-lacingia, käytin öisinkin toisinaan. Nykyisin en tosin enää. Olen sen verran levoton nukkuja, ja tuppaan nukkumaan jos jonkinlaisella mutkalla, joten yökäyttö aiheutti niskakipuja ja muuta. Minua rauhallisemmalle nukkujalle varmaan paremmin sopii, onhan se totta että korsetti oli huomattavasti helpompaa kiristellä aamulla.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.05.2011 14:41
Tietäiskö joku jotain nettikauppaa jossa olis tän tapasia korsetteja -> http://www.backstreet.fi/shop/product_details.php? p=7301 mutta siinä olis mustaa ja sit jotain neonvärejä?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit