Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

• Muokkasi: Eldnaard
  • Vastaa
Jatkoa avautumiselle "Huudellaanko teille kadulla?"-ketjun herättämien ajatuksien siivittämänä.

Ketju on täynnä esimerkkejä huonosta käyttäytymistä, enkä missään tapauksessa hyväksy aikuisten ihmisten tuijottelua, huorittelua ja loukkaavia kommentteja. Vaikka pukeutuisi miten tyylittömästi ei se oikeuta muita ihmisiä käyttäytymään kuin idiootti, eikä yleensä tarvitse olla tyylitön, vaan erilaisuus riittää.

Onhan se huvittavaa, kun tällaiselle pitkätuccahipille pvc-pökissä ja pitkässä takissa ihmetellään, että olenko muija vai jätkä, ja sekin että keesiä pidetään hassuna. Se sen sijaan rupeaa jo ***********, että röyhelöpaita, tyylikas takki ja suorat housut johtavat humalaisten naurunhörähdyksiin ja "larppaajapoika!" -huudahduksiin. V*t*n juntit. Noin joka kymmenes vastaantulija Helsingissä puolikymmenen aikaan lauantaina heitti jonkunasteista "läppä"kommenttia, ja ainakin puolet tuijottivat kuin friikkiä. On meilläkin v*tt* pääkaupunki. Kaupunki my a55, junttikylä se on.

Kus1päät.

Kröhm.

"Those who restrain desire do so because theirs is weak enough to be restrained." -William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.

• Vastaa

Lainaus: Eldnaard

Kaupunki my a55, junttikylä se on.

Sanoo setä joka on kotoisin sellaisesta! ;D Mutta totta turiset, se on percstä että tyylikkyys saa junteissa aikaan kateellisuuden ulostuonnin sanallisessa muodossa.

Selluliitti on photoshopin puutetta.

• Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Sanoo setä joka on kotoisin sellaisesta!

Porvoo on hyvin kaukana junttikylästä. Tämä on kaunis kaupunki täynnä kauniita ihmisiä.

"Those who restrain desire do so because theirs is weak enough to be restrained." -William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.

• Vastaa
Minua niin suuresti jälleen ******** se, etten saisi kulkea omia polkujani ja kuunnella sydäntäni. Siskoni näkee oikeudekseen ********* ja valittaa siitä, jos minulla on hellepäivänä päivänvarjo mukana ja vaatetus pitkää ja peittävää. On aivan käsittämätöntä, miten joillekin on niin suuri ongelma että joku näyttää mistä tykkää.. Koko ajan käy sellainen pieni vinoilu ja halveksunta tyylistäni ja näkemyksistäni, vaikka koittaisin kuinka hillitysti ilmaista, etten pidä jostakin muotituotteesta.

HC-Wild Line

• Muokkasi: MissAnnThrope
  • Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Tarkoititko nyt sitä tyllihametta vai sellaista perinteisempää satiinista alushametta? Mielestäni molempia voi kyllä kantaa tyylikkäästi ihan päällysvaatteenakin

Tyllistä ja läpinäkyvää alushametta. Kai se on mahdollista kantaa hyvinkin, mutta omalla kohdalla ei ole vielä sellaista henkilöä kävellyt vastaan. Joku oli kerran jopa pukenut läpinäkyvän pikän tyllialushameen alle housutkin . no, Makunsa kullakin....

Puuttuisin nyt sihen , että usein gootit tavoittelevat kuitenkin jotain erilaista, joten eivätkö negatiiviset reaktiot ole silloin täysin odotettavissa ? Ihmisethän usein vierastavat asioita, joihin eivät ole tottuneet. Kysyisin myös, että kumpi reaktio sitten olisi parempi: "pirkko-perusakka kävelee tuulipuvussa kadulla ja törmää kuuttiin. hänen reaktionsa on a) "vitsi kuinka ihanat kuteet! mistä noita saa? meen heti hommaamaan samanlaiset!" vai b) *nenänvarttapitkin katsahdus* ?
Jos goottityyli olisi kaikkien ihmisten hyväksymä ja pidetty, niin eikö siitä sitten tulisi massaa, joka taas on monille oikea kirosana..
Jotkut voisivat kuitenkin toki harkita hienotunteisuutta, niin ettei kaikkea ,mitä sylki suuhun tuo , tarvitse täräyttää toisille päin naamaa.

"pretend you don't care, 'till twilight falls"

• Vastaa
No ehkä sellainen, jossa tyllikerroksia on yhtä enemmän vain helmassa, on kyllä tökerönnäköinen päällihameena. Sen sijaan sellainen muhkeampi jossa tylliä ei ole säästelty on kyllä kaunis ihan sellaisenaan.

Selluliitti on photoshopin puutetta.

• Vastaa

Lainaus: Eldnaard

altaosa (mielestänI) gooteista ei onnistu pukeutumuaan hyvännäköisesti joko kehonsa huomioon ottaen tai esim. tekevät hirvittäviä väriyhdistelmiä.

Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää enemmän näistä hirvittävistä väriyhdistelmistä ja muusta mistä johtuen sanot ettet yleensä pidä sinulle tuntemattomien tyyppien tyylistä. Olkoonkin omasta mielestäsikin voimakasta kritiikkiä, niin minusta näitä juttuja saisi hieman... no, jatkaa ja selittää. Tätäkin palstaa lukee moni nuorempi tai vanhempi vielä omaa tyyliään etsivä arempi henkilö, joita tällaiset kommentit saattavat hämmentää. Kommenttisi hämmensivät jopa minua, joka olen tottunut ajattelemaan gootteja suvaitsevaisina, ennenkaikkea sen ulkonäön suhteen. Ihan sama kuinka pitkän "en pidä itseäni minään tyylijumalana" -tarinan sinne loppuun kirjoittaisitkin.

Tottakai ne selkeät ylilyönnit ovat erikseen, ehkä mustaan liehuvaan linnanneito-yläosaan ei saa kovinkaan kauniisti yhdistettyä neonkeiltaista pvc-alaosaa, mutta jos joku näin haluaa pukeutua, niin olkoot. Ja luojan kiitos ihmiset käyttävät värejä pukeutumisessaan, se mustaa mustaa mustaa ja aina ja ikuisesti vaan mustaa alkaa vinkua kuin rikki kulunut vinyylilevy.

Ja ei, en vedä hernettä nenääni ja joo, olen sitä mieltä että internetin ihmeellisessä maailmassa saa kertoa myös eriäviä mielipiteitään. Tällöin sen kuitenkin tulee olla muutakin kun "perusteltua", eikä sen mielestäni myöskään tarvitse alkaa tuollaisella "no vattu kö ette tajuu kuitenkaan niin ihansama kerron hilivattu silti ei tartte lukee" -alustuksella.

Minusta näistä erilaisista tyyleistä voitaisiin keskustella enemmänkin, mutta kiitos vähän rakentavampaan sävyyn kuin "onneksi mun tuttuni ovat kaikki tyylikkäitä".

Impotenssin määritelmä: Maan vetovoima voittaa naisen vatovoiman.

• Vastaa
Melia on mielestäni oikeassa. ei sillä että Eldnaard olisi yhtään vähempää oikeassa. jokaisella on oma maku ja kaikki gootit ei voi tykätä kaikkien goottien tyylistä. jos jonkun mielestä neonkeltainen pvc-minihame menee yhteen mustan samettipaidan(tms) on se hänen asiansa. kuten kauneus niin myös on tyylikkyys katsojan silmässä.

archangel, dark angel lend me thy light. through death's veil until we have heaven in sight.

• Vastaa

Lainaus: darkAngel

jokaisella on oma maku ja kaikki gootit ei voi tykätä kaikkien goottien tyylistä. jos jonkun mielestä neonkeltainen pvc-minihame menee yhteen mustan samettipaidan(tms) on se hänen asiansa. kuten kauneus niin myös on tyylikkyys katsojan silmässä.

Hyvin samaa mieltä. Jotkut ihmiset onnistuvat saamaan sen hirveimmänkin asuyhdistelmän näyttämään hyvältä päällänsä, toiset eivät. Itse luotan enemmän vain käytännöllisiin yhdistelmiin ja tavismaiseen pukeutumiseen

Muistaakseni joskus mainitsin tässä ketjussa jotain hiuksistani, jotka herättivät pahennusta, eli tälläisen pienen 15-vuotiaan tyttösen päässä oleva keesi ei ole kaikille mieleen. Tänään kuitenkin äiti yllätti minut positiivisesti kun olin tupeerannut hiukseni pystyyn:
"Ihana! Kasto nyt [sanoi veljelleni], eikö olekin vinkeen näköinen pentu?!"
Jes, kiitti mutsi!

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa
Mä taas tiedän, että mulla on tyylisilmää, joten mä en todellakaa lähde ovesta ulos, jos mulla ei oo toisiinsa sopivia ylä-ja alaosia asuuni ja lisäksi kaikkien korujen, meikin, hiusten ja kenkien pitää sopia kaikkeen muuhun, joten meillä ovesta ei mene ulos muita kuin viimeisen päälle laitettuja ja huolella suunniteltuja kokonaisuuksia. Lisäksi kannatan vain yhtä tiettyä tyylisuuntaa, joten epäonnistuminen vaatevalinnoissa ei ainakaan totaalisesti voi mennä pieleen..

HC-Wild Line

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.