Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.08.2009 18:11

Lainaus: Wucie

Hän (ja ilmeisesti niin monet muut) pitävät ihmisiä, jotka pukeutuvat hyvin ja huolittelevat ulkonäkönsä, jotenkin jälkeenjääneinä.

Joo, ihan klassinen esimerkki "tasa-arvon" toteutumisesta. Nainen on naisena sitä uskottavampi mitä enemmän näyttää mieheltä... rrright! Eläköön feminismi...
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.10.2009 20:13

Lainaus: Piiskansiima

Nainen on naisena sitä uskottavampi mitä enemmän näyttää mieheltä...

näinhä se menee...it's a man's world joten näytä siltä...! oeh... mutta onneks sitä saa kaunista palautettakin, viimeks pari päivää sitte töissä kun hipsuttelin uudessa luomuksessani ni porukka katto suu auki ja oli ihastuksesta mykkänä ja sain vielä seuraavana päivänäkin kiitoksia kauniista takista että kiitos työporukalle joka antaa kaikkien kukkien kukkia!
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.10.2009 20:26

Lainaus: Ms. Cyanide

it's a man's world

No kun ei. Miehille on loppujen lopuksi hyvin usein ihan sama miltä nainen näyttää, ne on ne muut naiset joiden mielestä naisellisuus on saaaaaatanasta ja selvä bimbon merkki.

Hm, no joo. Tämä on kyllä vaikea aihe sillä vaikka kuinka kannattaa sitä kaunista ajatusta että kaikki saisivat olla ihan mitä haluavat niin kylläpä sitä itsekin tulee arvosteltua toisia... Kääk!
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • • Muokkasi: Sharida
  • Lähetetty: 08.10.2009 00:45

Lainaus: Piiskansiima

Miehille on loppujen lopuksi hyvin usein ihan sama miltä nainen näyttää, ne on ne muut naiset joiden mielestä naisellisuus on saaaaaatanasta ja selvä bimbon merkki.

Naisena elämisestä on nykypäivänä tehty ihan liian vaikeaa, tuntuu että poikkeuksetta melkeinpä kaikki neitokaiset ovat pirun kateellista sakkia ja puukottavat toisiaan selkään minkä kerkiävät. Olet sitten mitä tahansa niin aina joku keksii pahaa sanottavaa ja naljailtavaa. Jos joku nainen on liian fiksu, muut arvostelevat, että onpas tuolla noussut kusi päähän kun on olevinaan niin älykästä. Jos on liian tyhmä toiset nauravat selän takana. Kaunis sekä huoliteltu nainen saa osakseen halveksuvia katseita ("eikö toi nyt muuta tee päivät kun kato peiliin!") ja ruman naisen selän takana jauhetaan hänen mahdollisista läskeistään ja huonosta ihostaan.

Ihmettelen tasaisin väliajoin mikä meihin naisiin menee, kun aina pitää olla puhumassa muista p*skaa ja arvostelemassa selän takana? Kateutta vai kilpailuviettiä (->tuo kauniimpi/fiksumpi/laihempi nainen vie meidän muiden miehet)? Tiedä sitten, mutta jaksan aina ihmetellä tätä. Kyllä maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos porukka voisi keskittää muiden elämäntavan/ulkonäön arvostelemiseen käyttämänsä energian vaikkapa itsensä kehittämiseen. (Pahoittelen avautumista ja lisättäköön vielä että tätä ei ole osoitettu kenellekkään viestiketjun vastaajista, kunhan vain itsekseni puhisen.)
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 09.11.2009 19:23
Olen tainnut unohtaa kertoa tämän. Roomassa ihmiset katsoivat minua pelästyneinä tai muuten vain tuijottivat (Yllätys, yllätys). Mutta kuitenkin nunnat ja papit hymyilivät minulle erittäin ystävällisesti, se on mielestäni aika mielenkiintoinen ilmiö. Vatikaanistahan menee ja sinne tulee paljon nunnia ja piispoja eri puolilta Italiaa ja maailmaa, joten hymyilijöitäkin oli kiitettävä määrä.

Tänään kotiin tullessani oli rapussamme hieman vanhempi pariskunta, joita en tuntenut. Tämä mies sitten tuijotti minua sen näköisenä, että pelkäisi minun kaivavan laukustani pienen kirveen ja alkavan paloitella häntä. Kun kävelin hänen takanaan portaissa, hän ihan häpeilemättä tuijotti suoraan taakseen minua, vaikka olin ihan vieressä.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • • Muokkasi: Neiti Kooma
  • Lähetetty: 09.11.2009 20:47

Lainaus: Sharida

Ihmettelen tasaisin väliajoin mikä meihin naisiin menee, kun aina pitää olla puhumassa muista p*skaa ja arvostelemassa selän takana? Kateutta vai kilpailuviettiä (->tuo kauniimpi/fiksumpi/laihempi nainen vie meidän muiden miehet)? Tiedä sitten, mutta jaksan aina ihmetellä tätä. Kyllä maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos porukka voisi keskittää muiden elämäntavan/ulkonäön arvostelemiseen käyttämänsä energian vaikkapa itsensä kehittämiseen.

Aamen.

Mulla taisi olla jonkinlainen ikäkriisi ja tyylikriisi, kun ulkopuolelta niin selkeästi tuli sitä painetta, että mua ei oteta vakavasti jos näytän angstiselta teiniltä. Totesin kuitenkin, että jos pukeudun "valeasuun" ja yritän näyttää sovinnaiselta, en voi ottaa itse itseäni vakavasti ja silloin ei ole mitään väliä, mitä muut ajattelee.

+edit:
Ja siis sinänsähän goottityylissä on "pahaa" se, että ihmisen on aina vaikea ymmärtää eritavalla ajattelevia kanssaeläjiä, ja goottityylissä se erilainen ajatusmaailma on aika ilmeisesti esillä, vaikka joissain tapauksissa se pintapuolinen gootteus olisikin ainoa niiden kahden ihmisen välinen erottava tekijä. Itse voin eläytyä vastapuolen rooliin miettimällä, miten vaikea mun on yrittää ymmärtää sovinisteja - helposti tekee mieli ajatella, että niillä on vaan joku aivovamma jonka takia niiden ajattelu on niin kieroutunutta. No, yhtä vaikea on sovinismin sisäistäneen ymmärtää mua. Mä en ymmärrä, mikä tekee ihmisestä kukkahattutädin (voin vain spekuloida), eikä kukkahattutäti, mikä tekee kenestäkään gootin.
Kirjoittanut: Marionette (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.06.2010 13:01
Tää on hieman kakspiippunen juttu. Sillon kun goottityyli tuli miulla mukaan kuvioihin, meillä kotona oli joka päivä kamalaa valittamista. Isä ei puhunut ollenkaan, koska ei saanut sanoa mitään pahaa, ja äiti taas valitti joka asiasta.
"Onko tuon ihon pakko olla noin valkonen, näytät ihan kuolleelta, kamalaa, mee ulos."
"Miksi pitää aina pitää noi synkkiä vaatteita?"
"Voisit kyllä vähä vähentää tuota sotamaalausta naamastas, näytät ihan kauheelta."
"Nuo korsetitkin on ihan pelkkää humpuukia, tommoset voisit jättää sinne kauppaan."
"Eihän sulla ole edes kulmakarvoja, on se kamalaa ko ihminen tekee ittestään noin ruman." yms.
Täytyy myöntää, että onhan tyylissä tapahtunut kehitystä, mutta siltikin valitus on jäänyt poijes jostain kumman syystä. Olihan se shokki isännälle kun hiusten väri muuttuikin yhtäkkiä blondista punaiseen ja siitä violettiin, mutta ei hääkää ennää nykyään sano pahaa sanaakaan vaatteista, meikkaamisesta, hiuksista jne. Välillä pelottaa, että mitä ne ihmiset ajattelee kun tuppukylässä vastaan kävelee jonkin asteinen synkiö, mutta yllättävää on ollut se, että ihmisiltä on tullut pelkkää positiivista palautetta vaatetuksesta. Koulussa aina opettajat kehuivat niin tyylikkääksi, jopa keittiön henkilökunta oli puhunut kylillä siitä miten se goottityttö pukeutuu niin tyylikkäästi, kaikista yllättävin oli oikeastaan kukkakaupan pitäjä, joka oli nähnyt miut kevätjuhlapäivän aamuna tarpomassa kouluun, ja kehui kun olin ollut niin tyylikäs. Sinäänsä nuo positiiviset palautteet ovat olleet aika yllätyksellisiä, sillä miusta tuntuu välillä, että saatan aiheuttaa pahennusta vaatevalinnoilla. Joskus on koulussa joku lestapoika tullut h*oraksi haukkumaan, mutta ei noita kaikkia pidä ottaa vakavasti. Jokaisella mielipiteensä, vaikka olisihan se tosiaan mukavaa jos ihminen hyväksyttäisiin, oli hänen tyylinsä sitten mikä tahansa. Mutta täytyy sanoa, etten mie hirveesti ole näihin kuuttikulttuurin vastustajiin törmäillyt, onneksi. Vaikka välillä tuntuu että osa niistä herttaisesti hymyilevistä mummoista siltikin kiertää kadulla kauempaa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.06.2010 20:06
Kaikki vieraaksi koettu on pelottavaa. Ihmisluonto toimii niin. Ei ehkä kivaa, mutta evoluution kannalta ymmärrettävä koukku.

En itseasiassa usko, että gootit olisivat sen enempää altavastaajan asemassa kuin punkkarit, hiphop-lökäpöksyt, ernut, lolit tai emotkaan. Kun jokin tyylisuunta erottuu valtavirrasta omaksi alakulttuuriksiin, siitä tulee helposti uhkaava kilpailija. Sinänsä asema voi olla heikompi, että tummat värit, lepakot, hämikset, pääkallot ja muut "syncät ja cammottawat" -asiat assosioidaan helposti ihmisille pelottaviksi ja negatiivisiksi asioiksi. Kuolema, kipu, sairaudet, vaaralliset eläimet jne. Sitten yhtäkkiä oletkin itse viikatemies.
Osa myös assosioi "rajun" ulkonäön helposti väkivaltaisuuteen, vaikka nämä eivät todellisuudessa korreloi mitenkään. Itseasiassa tästä oli muistaakseni joku tutkimuskin tehty Briteissä, että gootit ovat keskimäärin herkempiä ja ystävällisempi kuin valtaväestö tai jotain sinne päin. Muistaako kukaan muu lukeneensa tätä tutkimusta? Siinä oli ylipäätään tutkittu eri alakulttuureja ja se on kieltämättä useamman vuoden vanha, mutta olisi huippua löytää tämä käsiinsä jostain ja lukea vanhemmilla aivoilla. En vain yhtään muista mikä taho tutkimuksen oli teettänyt.

Ei ne kaikki kuitenkaan ilkeitä ole. Myönnettäköön, etten ole se rajuimman näköinen millään muotoa. En pukeudu ihan niin huomiotaherättävästi kuin monet ja olen 20-vuotias varustettuna 14-vuotiaan lapsen naamakertoimella, mutta enimmäkseen itsellä on positiivisia kokemuksia. Mummot rakastavat minua. Naapurissani asuva mummo oli ihan innoissaan kun muutin tähän ja "voi kun on kiltin näköinen tyttö" jne. Ihmiset tulevat usein kehumaan kenkiäni tai hiuksiani bussipysäkeillä jne. Ainut ryhmä joka tuntuu suorastaan vihaavan minua, ovat keski-ikäiset naiset. En tiedä mikä niitä riivaa, mutta jostain syystä tuo tuntuu olevan ehkä joku maailman ilkein ihmisryhmä. Perheeni taas on joskus laskenut asiasta leikkiä, mutta eipä ne tosissaan ole ikinä nalkuttaneet.

Joitain negatiivisiakin kokemuksia on. Minua kutsuttiin ensimmäisen kerran saatanapalvojaksi kun olin kuudennella luokalla (tämä siis koska minulla oli kahdet reiät korvissa. Oikea pieni demonilapsi) ja joskus on puolitutut ja tuntemattomat kritisoineet. Mutta yleensä asiasta on aina selvinnyt joko poistumalla paikalta tai selittämällä sille vanhempien kaverille (joka sekin oli keski-ikäinen nainen) maltillisesti että minulla on toki oikeus pukeutua juuri kuten haluan, ja että varmaan hänelläkin on mustia vaatteita kaapissaan. Kun pysyy tyynen rauhallisena tuollaisissa tilanteissa eikä lähde mukaan "VADE RETRO, SATANA!" -hysteriaan ihmiset alkavat ennen pitkää tuntea oman reuhomisensa naurettavaksi ja tajuavat usein itsekin nolostua ja lopettaa.
Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.06.2010 23:58
Ihmiset ei vaa osaa tulla toimee erilaisten kanssa. Yks on sanonu mulle et goottityyli on ahdistavaa.
Kirjoittanut: Criceto (Nimetön)
  • Lähetetty: 15.06.2010 11:16
Minä olen kans kuullut tuommoisia puheita. Pienempänä minulle sanottiin, että ihmiset jotka pukeutuu gootiksi synkistelee elämää. Ja kaikki musta on goottia esim. jos on valkonen toppi ei gootti samatoppi mustana on gootti. Siis ihan tyhmää sanoo jotain tollasta, jos ei edes tiedä mitään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit