Gootti.net

Kauneus(?)leikkaukset

Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2010 23:42

Lainaus: Faith Black

Mutta entäs sitten me, jotka koemme, että identiteettiimme kuuluu isot rinnat vaikka olemme pienirintaisia (tämä on nyt sitten vain esimerkki, en siis ole menossa laitattamaan silikoneja)?

Tässäkään asiassa ei ole olemassa mitään lainalaisuuksia, joten ei kannata ruveta yleistämään. Sanoinhan nimenomaan että "Samoin VOISI käydä.." Ihmiset ovat erilaisia, joten niin myös reaktiot näihin muutoksiin.

Työkaverisi on kyllä varsinainen hölmöyden perikuva, kun kuvittelee voivansa jatkaa syömistä kuten ennenkin.

Itseasiassa kysymyksessä on asiakas, hah Mutta kuitenkin. Kiistätkö siis täysin 100% että leikkaus on ainoa hyvä vaihtoehto jos haluaa laihtua? Koska tunnut olevan niin ihmeen kriittinen ylipäänsä ajatusta kohtaan, että laihtuminen tapahtuisi oikean dieetin avulla
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.07.2010 11:44

Lainaus: Ferrum

Kiistätkö siis täysin 100% että leikkaus on ainoa hyvä vaihtoehto jos haluaa laihtua?

Ei nyt mennä tällaiseen, ok? Se ei ole enää keskustelua vaan riidan haastamista. Ajattelin tästä käyttämästäsi esimerkistä vatsalaukun ohitusleikkausta koskien, että henkilöllä on varmaankin taustalla joku syömishäiriö tai sitten hänen hoitonsa on kesken psyykkisellä ja ravitsemusterapeuttisella osastolla. Tietenkin ravitsemuksen uudelleen arviointi ja liikunta on parasta troppia liikalihavuuteen. Kukaan ei väitä siitä asiasta vastaan yhtään mitään. Vatsalaukun ohitusleikkaus on taatusti se viimeinen keino.

Minulla oli nenäni varressa, lähellä silmää, jonkinlainen rasvapatti. Se ei ollut ihotautilääkärin mukaan vaarallinen, eikä sitä haluttu poistaakaan koska oli liian lähellä silmää. Poistamisen ajateltiin olevan vaarallista, koska silmän hermot liippaavat niin läheltä. Minä menin yksityiselle plastiikkakirurgille, joka poisti patin siististi, vaivatta ja asiantuntevasti. Totesi, ettei patin poistamisella ole mitään tekemistä silmän hermojen kanssa, koska hermot ei kulje patissa ja vain patti poistetaan. Se oli myös yllättävän halpaa. Patti oli ollut nenän varressani vuosia, varmaan teini-iästä asti ja poistin sen kun olin 32. (Muistaakseni....) Se kirottu möllikkä ei tehnyt ulkonäöstäni mielestäni mitenkään persoonallista tms, vaan halusin sen pois. Se sai mielestäni kasvoni vaikuttamaan sellaisilta, että vasen silmäni olisi lähempänä nenän vartta kuin oikea. Nyt kasvoni ovat normaalit. Kukaan muu ei juurikaan kiinnittänyt pattiin huomiota. Silti sen poistaminen oli minulle välttämätöntä. Eikä patissa ollut mitään patologia kiinnostavaa, ts. se ei ollut vaarallinen ollenkaan.

Tällä esimerkillä haluan vain sanoa, että plastiikkakirurgiset toimenpiteet ovat useimmiten pieniä ja sellaisia, ettei niitä kanssaihmiset huomaa tehdyn. Kuten Faith Black myös totesi. Minä en kauneusleikkauksien puolustajana halua sanoa sitä, että se olisi aina oikein, vaan se on jokaisen oma valinta. Jos niin pitkälle haluaa mennä, kuten Michael Jackson, se on melko hullua mutta silti se on ollut hänen oma valintansa. Sellaiselle hulluudelle on tässä maailmassa mahdollisuus, jos on rahaa. Kaikki eivät tunne olevansa "luotuja" kehoonsa, porukka vaalentaa ihoaan ja käy sukupuolenvaihdosleikkauksissa näyttääkseen enemmän naiselta/mieheltä/itseltään/joltain muulta. Siinähän käyvät! Kukin omista syistään.Tästä en osaa sanoa mitään faktaa, mutta luulisin että plastiikkakirurgisiin leikkauksiin menijät muuttavat kehoaan sisäistä olemustaan vastaavaksi ja ennen kaikkea kauniimmaksi/nk. normaalimmaksi. Kauneuden tavoittelussa ei mielestäni ole mitään väärää. Ei edes Michael Jacksonin tapauksessa. Isommissa plastiikkakirurgisissa leikkauksissa käsittääkseni käydään keskustelua lääkärin kanssa siitä, onko leikkaus todella sitä mitä potilas tahtoo.
  • Lähetetty: 23.07.2010 12:03
Natassja: Mitäs ihmettä, enhän olekaan haastanut riitaa? Vaan hämmästelin asenteen ehdottomuutta tässä asiassa.

On mukava kuulla että sinun toimenpiteesi sujui toivotulla tavalla. Kuten olenkin sanonut, minulla ei ole mitään tällaisia toimenpiteitä vastaan, vaan sellaisia jotka tuntuvat enemmän tai vähemmän turhalta. Toivon nyt ettei joku taas heti ala kyseenalaistamaan että "miten niin turha" tms, minulla on oma mielipiteeni asiasta (jotka olen omasta mielestäni aika hyvin perustellut jo) ja teillä omat mielipiteenne. Jokaisella on oikeus siihen.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.07.2010 12:20

minulla ei ole mitään tällaisia toimenpiteitä vastaan, vaan sellaisia jotka tuntuvat enemmän tai vähemmän turhalta. Toivon nyt ettei joku taas heti ala kyseenalaistamaan että "miten niin turha" tms, minulla on oma mielipiteeni asiasta

Ok. Ehkä se turhuuden määritelmä on jäänyt tässä vähän hämäräksi, koska myös minun leikkaukseni oli nk. turha. Sillä ei ollut mitään muuta funktiota, kuin että näyttäisin paremmalta. Se olisi ollut lääketieteellisesti perusteltua, jos kyseessä olisi ollut kasvain tai vastaava lievemmässä muodossaan. Ymmärsin aiemmista postauksista, että lääketieteellinen perustelu olisi ollut mielestäsi se riittävä peruste kauneusleikkaukselle, mutta taisin ymmärtää väärin.
  • Lähetetty: 23.07.2010 17:31
En sanoisi turhaksikaan jos se kovasti häiritsi sinua. Ja ymmärtääkseni tässäkin on kysymys muokkauksesta normaaliksi.

Lainaus: Natassja

Se sai mielestäni kasvoni vaikuttamaan sellaisilta, että vasen silmäni olisi lähempänä nenän vartta kuin oikea. Nyt kasvoni ovat normaalit.

Rinnansuurennosleikkaukset, rasvaimut jne luokittelisin enemmänkin tuonne "turhien" koppaan
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 23.07.2010 18:50

Tässäkään asiassa ei ole olemassa mitään lainalaisuuksia, joten ei kannata ruveta yleistämään.

Enhän minä yleistänytkään. Sinä esitit yhden mahdollisuuden, ja minä esitin toisen mahdollisuuden, koska et ollut tätä toista mahdollisuutta tuonut esille. Kumpikaan ei yleistänyt ja ainakin itse otin huomioon myös sinun kertomasi mahdollisuuden.

Kiistätkö siis täysin 100% että leikkaus on ainoa hyvä vaihtoehto jos haluaa laihtua?

Pikaisella aiempien tekstieni silmäyksellä en ole missään vaiheessa näin kirjoittanut tai edes rivienvälistä lukemalla antanut moista ymmärtää. Minä olen puhunut koko ajan vain plastiikkakirurgisista leikkauksista, en muista tavoista laihtua, en tavoista meikata tai muistakaan keinoista saada itsensä näyttämään kauniilta. Vain kauneusleikkauksista, koska tämähän on kauneusleikkausketju, ei laihdutustapaketju. Siksi olenkin ottanut välillä esimerkeiksi rintaleikkaukset ja kasvoleikkaukset, jotta kenellekään ei tälläistä kuvitelmaa tulisi.

Koska tunnut olevan niin ihmeen kriittinen ylipäänsä ajatusta kohtaan, että laihtuminen tapahtuisi oikean dieetin avulla

Nyt sinun pitää kyllä lainata minulle suoraan se tekstinpätkäni, mistä näin ymmärsit, sillä itse en sitä valitettavasti löydä. Mielestäni, kuten aiemmassa kappaleessa kerroin, olen kokoajan puhunut vain plastiikkakirurgisista leikkauksista ja niiden avulla pienten alueiden parantelemista, en varsinaisesta "laihduttamisesta" niiden avulla. Koska se ei mielestäni edes ole mahdollista ellei satu olemaan miljonääri ja niinollen olemaan varaa korjata jokainen selluliitti- ja rasvakohta itsestä. Ja siinäkin tapauksessa mennään äärimmäisyyksiin, mitä en ymmärrä ja olen mielestäni tämän jo aiemmin sanonutkin. Omalla kohdallani en siis aio yrittää "laihduttaa" itseäni, vain normalisoida eräs kehoni alue, jotta se sopisi paremmin omaan kauneuskäsitykseeni, identiteettiini ja muuhun vartalooni.

En sanoisi turhaksikaan jos se kovasti häiritsi sinua. Ja ymmärtääkseni tässäkin on kysymys muokkauksesta normaaliksi.
Rinnansuurennosleikkaukset, rasvaimut jne luokittelisin enemmänkin tuonne "turhien" koppaan

Eli (tarkistan että ymmärsin oikein), sinusta leikkaus ei ole turha, mikäli leikattu alue on häirinnyt henkilöä joka leikkaukseen on mennyt? Tästä johdettuna rasvaimukaan ei ole turha, mikäli alue, joka imutetaan on häirinnyt kovasti henkilöä joka rasvaimuun on mennyt. Minusta tekstisi on nyt hieman ristiriitaista, joten voisitko oikaista sen minulle, jotta ymmärrän pointtisi?
  • Lähetetty: 23.07.2010 21:59
Faith Black: Ok, olen pahoillani pikaisesti tehdystä johtopäätöksestä Ja kysymykseesi: Kuten jo aikaisemmin mainitsinkin, en näe rekonstruktiivisessa plastiikkakirurgiassa mitään pahaa, koska siinä kyseisen alueen toiminta ja ulkonäkö palautetaan normaaliksi. Lainauksestasi puuttuu kohta, jossa oli sitaatti Natassjan postauksesta "Se sai mielestäni kasvoni vaikuttamaan sellaisilta, että vasen silmäni olisi lähempänä nenän vartta kuin oikea. Nyt kasvoni ovat normaalit."

Mutta joo, kaikki tilanteet ovat erilaisia ja kovinkin eri lailla tulkittavissa. Sekavaa sepustusta taas, toivottavasti joku ymmärtää
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.07.2010 22:31

ja niinollen olemaan varaa korjata jokainen selluliitti- ja rasvakohta itsestä

Tämähän ei, ihan näin sivumennen sanoen, ole edes mahdollista. Rasvaimun jälkeenkin kroppaan kyllä jää sitä rasvasolukkoa joka lähtee tottakai iloisesti kasvamaan jos rasvaimetty ei pidä elämäntapojaan tiukasti kuosissa. Oikeastaan rasvaimu on minunkin silmissäni se kaikista hömpistä hömpin kauneusleikkaus vaikka (järjellisissä rajoissa pysyvää) plastiikkakirurgiaa jonkin verran kannatankin.

Mutta joo, kaikki tilanteet ovat erilaisia ja kovinkin eri lailla tulkittavissa.

Itse asiassa juuri tuosta syystä kaiken plastiikkakirurgian teilaaminen onkin mielestäni tavattoman yksisilmäistä. Kaikilta ei lähde homma lapasesta, joskin loppukevennykseksi laitan linkin jonkun julkkutyrkkyneitin blogiin ja neitin suunnitelmiin ulkomuotonsa varalle. Enjoy!
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.07.2010 23:03

Lainaus: Piiskansiima

loppukevennykseksi laitan linkin jonkun julkkutyrkkyneitin blogiin ja neitin suunnitelmiin ulkomuotonsa varalle. Enjoy!

Onpas siinä naisella suunnitelmat. Onkohan hän tullut ajatelleeksi sitä, kuinka paljon nuo kaikki operaatiot maksaisivat yhteensä? Mutta toisaalta minusta tuo on jo aika surullinen tapaus jos lähes kaikkea vartalossa pitäisi omasta mielestä leikellä, mutta siinäpähän sitten leikkelee jos pätäkät riittää. (Kertokaa joku mulle että tuo nainen EI ole tosissaan...)

Hieman linjasta poiketen, löysin muutama sivu taaksepäin tästä ketjusta tämän linkin:URLHuomasiko kukaan muu, että monista noista linkin takaa löytyvistä henkilöistä puhuttiin uhreina, ihan kuin he olisivat joutuneet kokemaan jonkin hirvittävän tapaturman, johon eivät voineet itse vaikuttaa? Esimerkiksi Jocelyn Wildensteinin kuvan alapuolella on lause "Yksi maailman kammottavimmista kauneusleikkauksien uhreista on Jocelyn Wildenstein, 67, jota kutsutaan kissanaiseksi". Minua ihmetyttää, miksi häntä sanotaan uhriksi, sillä eikös Wildenstein itse halunnut, että hänelle tehdään ne leikkaukset?
(en nyt tiedä saiko kukaan tästä sepustuksestani tolkkua, mutta menköön nyt)
Kirjoittanut: mrpsychopatic (Nimetön)
  • • Muokkasi: mrpsychopatic
  • Lähetetty: 24.07.2010 08:17

Lainaus: Ultimecia

Esimerkiksi Jocelyn Wildensteinin kuvan alapuolella on lause "Yksi maailman kammottavimmista kauneusleikkauksien uhreista on Jocelyn Wildenstein, 67, jota kutsutaan kissanaiseksi". Minua ihmetyttää, miksi häntä sanotaan uhriksi, sillä eikös Wildenstein itse halunnut, että hänelle tehdään ne leikkaukset?

Äläs muuta sano!
Tuossahan lukeekin että haluttiin kissamaiset kasvot
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit