Gootti.net

Kauneus(?)leikkaukset

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.04.2008 10:11
Mitä mieltä olette plastiikkakirurgiasta ja sen tuotoksista? Olisitteko itse valmiita jossain tilanteessa menemään veitsen alle?Jos olisit niin mitä muuttaisit?

Täällä siis saa nakella kauneuskirurgialle lokaa niskaan tai olla nakkelematta.

Katselin eilen Muodon vuoksi ja tuli tällainen mieleeni. Minua itseänihän on leikattu, tosin olin 6v silloin ja en paljon saanut itse päättää. Minulta puuttui toisesta korvasta rusto joten se hörötti, ja siihen rakennettiin rusto. Ja nyt olen täydellinen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.04.2008 10:26
Hyvin on tuossa aloituksen alapuolella tällä hetkellä Nordströmin sedän mainos.

Joo, noh. Plastiikkakirurgianhan voi periaatteessa jakaa kahtia, eli on olemassa juuri tuollaista niinsanotusti tarpeellista fysiikan parantelua kuten korvien, kitalakien tms. korjailua sekä sitten sitä plastiikkakirurgiaa jota tehdään koska valmiiksi terve ihminen haluaa buustata ulkonäköään.

Ensimmäisen tarpeellisuutta tuskin kukaan voi kieltää, sillä on karu tosiasia että tässä maailmassa on henkisesti aika vaikeaa elää jonkin epämuodostuman kanssa, ja jotkin niistä saattavat olla myös terveydelle haitallisia. Jälkimmäisestä taas voidaan olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä, että jos lievä itsensä parantelu saa aikaan paremman tunteen korvien väliin, niin mikä ettei. Toisaalta taas plastiikkakirurgiasta voi tulla pakkomielle, eli sitä kyllä pitäisi harkita tarkkaan.

Olen myös ihmetellyt sitä, miten plastiikkakirurgiaan suhtaudutaan kuin kosmetiikkaan. Kyseessä on kuitenkin leikkaus (jos nyt tässä kohtaa unohdetaan ne pistosten muodossa tapahtuvat muutokset) eikä asian vakavuutta poista mienkään se, että se tehdään ulkonäöllisistä syistä.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 11.04.2008 12:33
Minusta ainakin mm. kitalakihalkion korjausleikkaukset ovat hyväksyttäviä, sillä sehän on synnynnäinen "vika", joka ei ole pelkästään kosmeettinen haitta, vaan myös muutenkin. Esimerkiksi näin kerran dokumentin pojasta, jolla ei ollut kitalakea ollenkaan ja hän imeskeli mm. tikkaria kallonpohjaansa vasten! Onneksi pojalle rakennettiin kitalaki jo terveydellisistäkin syistä.

Minusta on tyhmää, jos joku vinksahtaa kauneusleikkauksiin, ja ihan turhaan vieläpä. Minusta oikeastaan ei ole hirveän kaunista, jos näkee ihmisen, jolta on selvästi pistetty koko naamavärkki ihan uuteen uskoon. Mutta jos se on henkilön itsensä mielestä tärkeää ja täpäkkää löytyy, omapahan on valintansa.

Joskus olen itsekin kironnut matalia poskipäitäni ja leveää nenänpäätäni, mutta en minä loppujen lopuksi niitä lähtisi muuttamaan. Eivät ne kuitenkaan niin rumia ole, ja olenpahan persoonallisemman näköinen. Vaikka kasvonpiirteeni ovatkin varsin erilaisia klassisiin mittasuhteisiin verrattuna, olkoon mitkä ovat. Mitäs kivaa siinä loppujen lopuksi olisi, että jokainen ihminen näyttäisi barbie-nukelta? Vaikka klassiset piirteetkin on laskettu kauniiksi, toisaalta erilaiset piirteet ovat myös lahja. Kauneutta on niin monenlaista.

Toisaalta, jos itse olisin syntynyt vaikkapa valtava luupatti leuassa, olisi sekin varmaan leikattu pois jo pienenä. Samoin ymmärrän suurten, itseä häiritsevien tai terveysriskina olevien luomien poiston täysin, vaikka toki niistäkin yleensä arpi jää. Yleensä se arpi haittanee henkilöä itseään vähemmän kuin suuri luomi.

Mutta joo, en esimerkiksi itse ottaisi valtavia silikonirintoja tai muuta vastavaa, mutta kukin taaplaa tyylillään.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.04.2008 13:34
Olen tässä vanhetessani miettinyt kauneusleikkauksia ja niiden tarkoitusta. Ymmärrän ja hyväksyn ne silloin, kun syynä on jokin terveydellinen haitta. Tai kun kyse ns. syntymäviasta, jos sen katsotaan haittaavan elämää henkisesti tai fyysisesti.

Mutta en jaksa ymmärtää tissien isontamista sillä syyllä, että isot on paremmat. Tai kasvojen kohotusta, tai rasvaimua tai botoksia, jne. Ymmärrän kyllä yhteiskunnan luomat paineet, niitä on tässä itsekullakin. Kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että täytyy opetella pitämään itsestään sellaisena kuin on. Sen kun osaa, niin muutkin tykkäävät. (Tähän voisi joku sanoa, että hyvä sanoa, kun on itse suht kauneusihanteisiin sopiva, mutta jokaisella omat murheensa ulkonäöstä.) Täytyy myös muistaa, että 'kauneus on katsojan silmässä', eli kaiken näköisille ihmisille löytyy omat ihailijat.

Jos lähtee korjailemaan ensin vähän jotain pientä (vaikka ruman nenänsä, mullakin on ruma nenä), niin sitten keksii, että leukakin on huono ja sillä tiellä sitten ollaan.. Eikä mikään enää ole hyvin ja kaikesta pitäisi saada täydellistä. Mun henkilökohtainen mielipiteeni onkin, että ulkonäkönsä korjaamista haluavan kannattaisi aloittaa korjaaminen itsetunnostaan.

Olisihan se toisaalta kivaa, jos voisi tehdä itsestään sellaisen kuin haluisi. Sellaisen, millainen olisi sielunsa silmin täydellisenä. Mutta valitettavasti kukaan meistä ei ole täydellinen ja hyvä niin. Täydellisyys on tylsää.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.04.2008 22:14
Mulla on tulossa ainakin kaksi leikkausta jos vaan saan rahat kasaan. Käyn laitattamassa näköni kuntoon (onko se edes kauneusleikkaus?) ja lisäksi rintojenpienennys sitten kun lapsiluku on täynnä.
Sekin on tosin terveydellisistä syistä, eli onkohan sekään sitten kauneusleikkaus

En tuomitse, jos ihminen maksaa itse ja saa siitä jotain hyvää mieltä niin good for you then!
  • Lähetetty: 12.04.2008 15:34

Lainaus: MissLaura

Käyn laitattamassa näköni kuntoon (onko se edes kauneusleikkaus?)

Ei minusta. Kyllähän se kauneuttakin kohentaa jos henkilölle ei sovi silmälasit, mutta ei siltikään.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.04.2008 18:53
Joku varmaan huomauttanutkin jo, mutta plastiikkakirurgiassahan ei ole kyse vain kauneusleikkauksista, vaan myös esim. ihmisten ihon palovammojen korjauksista (itse en laske tätä kauneusleikkaukseksi). Esim. jossakin onnettomuudessa joltakin saattaa palaa kasvot kokonaan ja ihoa siirretään jostakin toisesta paikasta kasvoihin, se on hyvin soveliasta mielestäni.

Itse en kyllä menisi leikeltäväksi, jollei olisi pakko. Eli turhamaisuuden takia en haluaisi leikkauksia :s Kuullut niin monta tarinaa epäonnistumisista ja tämänhetkinen ihminen jota rakastan pitää minusta tälläisenä niin mikäs tässä, mitään valittamista ole : ) Ja itsekin elän suht. sopusoinnussa itseni kanssa. Mitä nyt parantelen syömishäiriötä, mutta se nyt on mennen talven lumia, i hope so. Mutta niin, en kyllä antaisi leikellä itseäni, ties minä alienina kävelisin ulos leikkaussalista :s
Kirjoittanut: Vulpecula (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Vulpecula
  • Lähetetty: 13.04.2008 12:17
Mikäli ihminen tulee onnellisemmaksi ja tuntee olonsa paremmaksi, niin mikä ettei.
Mielestäni kuitenkin ennen leikkausta tulisi miettiä, onko kropassa oleva vika korvien välissä ja että paraneeko se itsetunto ja itsensä hyväksyntä leikkauksesta.

Olen tässä vuosien aikana oppinut olemaan suht sinut itseni kanssa (joka on myös poikaystäväni ansiota).. vaikka toki haluaisin itselleni isommat tissit
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.04.2008 20:22
Minusta vain paremman ulkonäön tai ammatin vuoksi tehdyt leikkaukset ovat typeriä ja turhia.
  • Lähetetty: 14.04.2008 11:50

Lainaus: FrozenCorpse

ammatin vuoksi tehdyt leikkaukset ovat typeriä ja turhia.

Entäs jos vaikkapa lentäjällä alkaa näkö huonontua, eikö sinusta ole hyväksyttävää että hän käy laitattamassa näkönsä kuntoon? Tai asiakaspalvelutyötä tekevä ihminen joutuu onnettomuuteen, saa jumalattoman arven otsaansa ja käy sen korjauttamassa pois?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit