Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

meikeistä.

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.08.2011 21:35

Lainaus: Myria

Apua tarvitsisin, mitä tavaraa käytätte kasvojen varjostamiseen?

Varjostamiseen ei kyllä aurinkopuuteri käy kovin hyvin, tuppaavat olemaan tosi oudon värisiä kun varjostuksella pitäisi kuitenkin saada semmoista luonnollisen varjon näköistä jälkeä. Oikea sävy kalpeanaamalle on kylmähkö ruskea joka näyttää napissa tosi oudolta mutta nahalla oikein levitettynä idea selviää yllättävän nopeasti. Ihan paras ja kaunein ja ihanin tuote tähän on Make Up For Ever sculpting kit, tosin paletilla taisi olla hintaa rapiat 50 e. Hyvä halpisvaihtoehto nettitilaamista pelkäämättömälle on esim. NYXin Taupe -poskipuna tai Coastal Scentsin korostus-puna-varjostuspaletti. Livenä ostettavista en oikein tiedä mutta älkää ainakaan laittako niitä kimaltavia aurinkopuutereita paremman puutteessa.
Kirjoittanut: damhnait (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 19.08.2011 21:54

Lainaus: Myria

Tästä syystä saatan meikata, vaikka en olisi menossa oikein minnekään. Samalla saa hyvää harjoitusta, nimittäin jos meikkaa vain juhlatilaisuuksiin, saattaa maskeerauksen taso olla jotain muuta kuin haluaisi. Pelkkä kiva rajaus silmissä saa jo heränneemmän näköiseksi, ehkä siksi tykkään eniten eyelinereistä. Koko muu meikkaamiseni on oikeastaan silmien rajauksen taustatyötä.: D

Haha, tuota harjoittelua taidan itse ainakin tehdä enemmän kuin muuten meikinkäyttöä. Tykkään nimittäin kyllä meikata, mutta jotenkin en vain jaksa silloin kouluaamuna helahoitoa (lue: silmämeikkiä), joten yleensä meikkaan vasta kun pääsen kotiin xD (mikä tietysti tarkoittaa sitä, että istun kotona puoli päivää meikit päällä, ilman sen kummempaa tarkoitusta).
Ihan hauskaa sinänsä. Voisi vain olla jotain menoakin mihin sitten lopulta käyttääkin niitä taitoja (britlitin oppitunnille tuntuu haaskaukselta)
Kirjoittanut: Yoa- (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.09.2011 14:20
Itse meikkasin paljonkin yläasteella. Mutta sitten se hiipui, tuli henkisiä ongelmia, joiden takia en jaksanut edes sängystä nousta. Minusta tuli laiska. En jaksanu muutakun pukea päälle ja kävellä paikkaan X. Jos sitäkään.
Nyt monen vuoden jälkeen elämä voisi olla laadultaan paljon parempaa ja tahtoisin taas meikata. Vaikka olenkin laiska aamusin, niin ei ole suuri homma laittaa vähän silmiin jotain, ettei näyttäisi suoraan sängystä nousseelta.

Ongelma on nyt vaan se, että kun ostelin tuossa pari kk sitten jotain meikkejä ja kokeilin naamaani, niin alkoi silmät vuotamaan kamalasti. Ja siis ne vuotaa välillä ihan muutenkin, olisko kuivat silmät?
Siis siihen ongelmaan. Se, että sohlaan kokoajan paperin kanssa, kuluttaa kaikki meikit pois ja itseasiassa osa syy silmien vuotamiseen voi juurikin olla niissä meikeillä. Jos olen allerginen? Miten saan ikinä ostettua kunnon meikkivoiteen, ripsarin ja silmienrajauskynän(sori, tuli totaalinen blackout nimissä) ilman että tuhlaan satoja euroja vain kokeillakseni tuotetta ja huomatakseni, että ei tämä nyt sovikkaan.
Ennen tätä silmien vuotamis ongelmaa ei ollut, mutta nyt sitä on ollut jo muutaman vuoden. Kun tuulee, niin samantein niagaran putous käynnistyy ja joku luulee, että itken, vaikka näin ei ole asia.

Onko meikeissä mitään "hellävaraisia" tuotteita, mutta pysyviä, nykyään? Ja allergisille suositeltavia, jos vaikka olisinkin allerginen.
Kirjoittanut: Florina (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2011 22:09

Lainaus: Yoa-

Ongelma on nyt vaan se, että kun ostelin tuossa pari kk sitten jotain meikkejä ja kokeilin naamaani, niin alkoi silmät vuotamaan kamalasti. Ja siis ne vuotaa välillä ihan muutenkin, olisko kuivat silmät?

Minulla oli jokin aika sitten sama ongelma vuotavien silmien kanssa.. Siihen auttoi (sad but true) koko silmämeikkiarsenaalin uusiminen, ostin tällä kertaa kalliimpia meikkejä, mutta eivätpähän ainakaan leviä kun ei tarvitse itkeskellä. Myös paperilla hankaaminen/kesken meikkauksen peseminen saattaa olla syynä silmien vuotamiseen, varsinkin jos käyttää jotain tököttiä kuten meikinpoistoainetta korjaillakseen "vahinkoja". Vanupuikko/pumpuli tai meikkisivellin ovat ehkä parhaita, sillä ne ovat hellävaraisempia. Kannattaa myös tsekkailla, mitä käyttää meikkien poistamiseen. Ainakin meikäläisellä ovat nämä auttaneet. Meikit (ainakin ne, joita tungetaan silmiin) tosiaan kannattaa uusia muutaman kuukauden välein. Mikäli oikein huolestuttaa, niin sitten vain yhteyttä lääkäriin.
Enkä tosiaan ole asiantuntija näissä. Kannattaa myös nykiä kosmetiikkaliikkeiden myyjiä hihasta. Ainakin itse sain konsultointia iholleni sopivan meikkivoiteen hankintaan.

Itselläni oli vähän aikaa sitten kun iski koulussa uupumus, kausi jolloin en meikannut. Muuten olen saanut paljon kehuja meikkaustaidossani, ehkä johtuu siitä että en ole ihan kehno piirtäjä ja kokeilen aika ennakkoluulottomasti asioita. Tykkään myös katsella youtubesta meikkaustutoriaaleja ja testailla niitä omiin silmiin. : D Mutta tosiaan. Kaikki tekoripsistä glittereihin on koettu. Tällä hetkellä yritän löytää jotain erikoista ripsiväriä, jolla saisi bileisiin esimerkiksi täysin valkoiset tai hopeat päät ripsiin... Liekö tuollaista edes olemassa?
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.09.2011 09:12

Lainaus: Yoa-

Onko meikeissä mitään "hellävaraisia" tuotteita, mutta pysyviä, nykyään? Ja allergisille suositeltavia, jos vaikka olisinkin allerginen.

Jotkin luomumeikit saattavat olla hellävaraisempia. Kannattaa kokeilla ekokauppojen meikkihyllyjä, mutta ne ovat käsittääkseni aika kalliita.
Voit myös kokeilla, jos ongelman aiheuttaisi joku tietty käyttämäsi tuote. Vuotavatko silmät jos laitat pelkkää ripsaria? Tai jos laitat pelkkää kajalia?

Ja ei ole tarkoitus jeesustella, mutta jos ongelma ei mene pois suosittelen meikkaamisen lopettamista. Itse en ole allergioiden (ja laiskuuden) takia meikannut abouttiarallaa kahdeksaan vuoteen. Jos nyt en muuten prinsessalta näytäkään, niin iho on selkeästi paremmassa kunnossa kuin meikkaavilla kavereilla ja olo todella paljon parempi kuin silloin kun yritti vähän väkisin meikata, vaikka se ei minulle sopinutkaan.

Lainaus: Florina

Tällä hetkellä yritän löytää jotain erikoista ripsiväriä, jolla saisi bileisiin esimerkiksi täysin valkoiset tai hopeat päät ripsiin... Liekö tuollaista edes olemassa?

Minulla oli joskus penskana hopeinen ripsiväri, mutta se oli vielä Spice Girls -aikaa, joten ei ole hajuakaan onko noita enää myynnissä. Suosittelen kokeilemaan esimerkiksi naamiaiskauppoja. Jossain Punanaamiossa saattaisi olla.
Kirjoittanut: Yoa- (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.09.2011 10:36
Oma ihoni kukkii sen verran paljon, että olis kiva peitellä sitä jollain, kun mitään muut kun reseptillä saatavat aineet ei tunnu toimivan. Mulla on käytössä ehkäsyruiske, josta mitä luultavammin saan näitä näppyjä naamaani. Lääkäriltä sain jotain ainetta mitä piti laittaa iltasella naamaan, mutta se ei ole pitkään tarkoitukseen, ainoastaan pienelle aikavälillä. Se oli kyllä tehokas, sen tapaisia sais olla kaupoissakin reseptivapaana :3

Mulla on vahva epäilys, että suurin aiheuttaja on se ripsari. Se oli joku halpa kokeilu, maksoi kympin ja oli muistaakseni maybelline. Muistaakseni se oli oranssi pakkaus. Ei kyllä hajuakaan, kun en sitä kauaa käyttänyt.
En siis ole käyttänyt meikkiä enää moneen vuoteen, mutta nyt mua alkaa oikeasti pännimään tämä naama. Pieniä meikkikokeiluja oli tuossa pari kk sitten, en ole siis säännöllisesti käyttänyt sen jälkeen.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.11.2011 15:05
Olen ehkä kysynyt aikaisemmin, mutta mikä on hyvä aine tummien silmänalusten peittämiseen? Hinnalla ei väliä.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 21.11.2011 17:33

Lainaus: Necroerotica

Olen ehkä kysynyt aikaisemmin, mutta mikä on hyvä aine tummien silmänalusten peittämiseen?

Max Factorin Panstick!

Aiempi suosikkini oli Maybellinen Matte mousse-sarjan peitevoide, tosin sen valmistus lopetettiin...
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.03.2012 15:43

Lainaus: Necroerotica

Olen ehkä kysynyt aikaisemmin, mutta mikä on hyvä aine tummien silmänalusten peittämiseen? Hinnalla ei väliä.

Lumenen blue neutralizer on myös aika jees(sitä vain joutuu laittamaan aika paljon, mutta itse olen tosi tyytyväinen siihen). Mutta jos tosi vähällä haluaa päästä, niin sitten kannattaa hommata Joe Blascon vahamainen meikkivoide. Sen kun sutaiset naamaan, niin et välttämättä tarvitse erikseen mitään sinisen neutraloijaa.

Ja btw. Aurinkopuuteria VOI käyttää varjostamiseen. Sävyn vain on oltava ihan paria astetta tummempi omaa ihon sävyä eli ei mitään tummanruskeaa, eikä missään nimessä koko naamaan. Ainoastaan kaulan alle ja poskipäiden alle pari sipaisua riittää(eli ei mitään älytöntä hinkkaamista). Myös leukaluulle voi laittaa.
Kirjoittanut: PrettyPoppy (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.03.2012 17:45
uh huh olen laiska enkä jaksa selata läpi 59 sivua Joten tulitan kans kysymystä ilmoille!
Onko kellään kokemusta stargazerin vedenkestävistä linereista? muistaakseni olen sellaisiin törmännyt ja ajattelin että varmaan kävisivät hyvin kulmaviivojen piirtelyyn, kun punaisen sävyjä niihinkin havittelisin. Tarve olisi tökötille joka on pysyvämpää rankempaan rellestämiseen ja löytyy monessa värissä
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit