Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Talvi tulee, miten se vaikuttaa pukeutumiseen..?

Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.11.2009 16:32
Minulla tämän talven must have -listaan kuuluu ehdottomasti kunnollinen, naisellinen hattu (jonka tilasinkin jo), Pennangalanin kiilakorkosaappaat, hupullinen työtakki (, vanha työtakkini on ihan järkyttävän virttynyt, miksei kukaan huomauttanut siitä...), paksuja puuvillaisia stay up -sukkia Stockmannilta ja lisälämmikkeeksi mantelilikööriä.
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.11.2009 22:17
Paksuja sukkahousuja & polvisukkia, pidempi & paksumpi takki. Ja tietenkin hienot kengät, villasukat niiden sisällä. Nyt olen erittäin tyytyväinen, sillä minulla on sekä kevyempi että paksumpi talvitakki.
Ja molemmat on niin nättejä, perfecto.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.10.2010 17:37
Kun säät kylmenee laitan paksummat sukkahousut ja pitkähihaisia paitoja käytän enemmän.
Tietysti myös paksumpi ja pidempi takki tulee käyttöön sekä talvella lapaset ja pipo/baskeri. Baskeri siis semmosta villakangasta. Ja kyllä nuo lapaset ja baskeri jo ennen talvea tulee käyttöön. Matalemmat korot myöskin talvella ja liukkailla säillä.
Jotenkin vaan tuntuu aina että inhoan talvea
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 12.10.2010 19:05
Muuta teekään kuin vaikuta pukeutumiseen ja hankaloita elämää. Hmph.

Vihaan kylmää, vilustun herkästi (joskin vastustuskyky parantunut nyt hieman, kun pääsin eroon yksistä lääkkeistä, whii! \o/) ja vihaan vihaan kylmää. Olen toivoton vilukissa. Joten talvella tyyli jää armotta toiseksi lämmölle ja muutun pitkiin housuihin tai hameisiin pukeutuvaksi möröksi, joka vuoraa erilaisilla vaatekerroksesta itsestään villaisen pallon. Paksuja sukkahousuja, housut, pitkiä hameita, sukat, villasukat, maiharit/Nyyrikit/talvisaappaat, toppeja, ohuempia paitoja, paksumpia paitoja, villapaitoja, fleecea... Ja tietysti jo monta vuotta vanha mutta yhä upea villakangastakkini, jossa on iso huppu. Ja pipo. Ja lapaset. Ja kaulahuivi. Kerrospukeutuminen on pop ja olen onneksi ehtinyt kerätä itselleni erittäin kattavan villapaitavaraston, joka takaa sen että vähän vaihteluakin on. Ja kaikeksi onneksi Cybershopista saa vähän nätimpiä fleece-paitoja, niin ei tarvitse näyttää ihan metsurilta koko talvea.

Matkalla kotoa yliopistolla varustaudun suhteellisen paljon samalla tapaa kuin naparetkeilijä. Luennoilla on myös usein mukana termospullossa lämmintä juotavaa ja sormettomat hanskat, jotta voi kirjoittaa muistiinpanoja vähän lämpimämmin. Koska kaikki yliopiston luentosalit ovat suuria pakastimia, joiden pääasiallinen tehtävä on jäädyttää opiskelijat hengiltä. Vastustan.

Minä niin olen syntynyt vääränlaiseen ilmastoon. Yhyy.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 13.10.2010 08:16
Olen jo siirtynyt käyttämään puolipitkää, mustaa villakangastakkiani jossa on levenevä helma ja musta tekoturkiskaulus. Ikävä puoli kyseisessä takissa on että kovin paksua villapaitaa sinne ei mahdu, joten myöhemmin talvella (kun niitä kovia pakkasiakin lupaillaan) on keksittävä jokin muu ratkaisu.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.10.2010 08:27
Tänään tässä jo harkitsen, josko pitäisi kaivaa se villakangastakki esille, kun pitää pyöräilemään lähteä tuonne tuuleen. Mutta epäilyttää vain, että jos nyt jo tukkii kovin lämmintä päälle niin kuinka ihmeessä sitä tarkenee sitten kunnon pakkasilla. hyrrrr...
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2010 08:50
Aerght. Vihaan paksuja villasukkia. Tai en varmastikaan vihaisi, jos ne eivät olisi silkkaa murhaa.

Aiemmin olen aina onnistunut löytämään juuri oikeanlaiset talvisukkahousut, jotka eivät kutise. Nyt Lindexistä ostamani villasukkikset (30% villaa, loput eri tekokuituja) tekevät minut hulluksi! Nyt on niiden alla kahdet normaalit, ja se jopa onneksi auttaa. Pitäisi taas löytää joku täydellinen sekoitekangassysteemi, jos todella haluan käyttää hameita talvellakin, edes välillä.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.10.2010 09:41
Tarttis hankkia jostakin talvitakki. Mitenkuten pärjäsi viimetalven nahkatakilla, kun koitti alle kasata paksuja paitoja alle ja muutenkin kerrospukeutumisella. Mutta nyt on kuulemma tulossa todella kylmä talvi, joten ajattelin, että vähintään vuorellinen villakangastakki (jos löytyisi hupun kanssa niin vielä parempi) pitais löytää, tai sitten ihan rehellinen toppatakki.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.10.2010 11:12
Talvella tulee käytettyä paksumpia sukkahousuja, paksumpaa takkia ja enemmän pitkähihaisia. Harmi vain kun suuri osa villapaidoistani on hyvin epägoottiuskottavia ja karseita, eikä niitä viitsi kodin ulkopuolella pitää.. Ja sitten mitä katselin nettikaupoista niin kaikki "gootti"villapaidat (lol) ovatkin sitten 50+ euroa. Millä hemmetin logiikalla kysyn minä. Myös kesäkengät menevät kaappiin ja villasukat tulevat arkikenkien täytteeksi.

Pitäisiköhän tästä kissasta tehdä talja, häiritsee dataamista ja kuolaa naamalle? 8(
Kirjoittanut: Addicted (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2010 11:37
itsellä vaatetus pysyy melko samanlaisena kuin muinakin vuodenaikoina. Lyhyitä hameita käytän melkein aina mielummin kuin housuja, joten pakkasilla laitan vain jotkut paksummat sukkahousut tai legginsit hameen alle ja mahdollisesti myös jotkut kivat legwarmersit auttamaan pitämään jalat lämpiminä (vaikken itse niissä paljoa kylmää tunne ikinä). Takeista käytän polvipituista nahkatakkia, joka jostain kumman syystä on lämpimämpi auki kuin kiinni (..?). Joskus kuitenkin pakon edessä saattaa joutua pukemaan erään karvahupullisen takin, se kun on niin lämpöinen, että joskus vain se pitää kylmän poissa. Mutta yleensä vaatetukseni ei niin kauheasti muutu eri vuodeaikoina.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit