Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Talvi tulee, miten se vaikuttaa pukeutumiseen..?

Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.10.2006 15:00
Sellaista vaan ihan mielenkiinnosta kyselen, että millaista on teidän pukeutumisenne talvisin.. Tuleeko teistä untuvatakkisia michelin-ukkoja vai onko minihame ja saapikkaat pakollinen varustus vaikka ulkona olisi pakkasta -30c?

Itselläni käytössä on ollut pitkä musta takki ja pitkät hameet. Kaikkein korkeimmilla koroilla varustetut kengät on saanut jäädä kaappiin liukastumisvaaran takia. Korsettikaan ei ole se kaikkein lämpimin asuste jos joutuu kävellen reissaamaan paikasta A paikkaan B.

Valitettavasti pahimmilla pakkasilla tyylistä joutuu hieman karsimaan. Äärimmäisen vaikeaa vaan näyttää tyylikkäältä ja naiselliselta paksussa toppatakissa ja hillitön pipo päässä.. Koskapa olen tällainen pieni hienohelma, niin mieluiten yritän kuitenkin pysyä sisätiloissa jos on paljon pakkasta. Viikonloppuisin baarin on kuitenkin päästävä ja silloin kaupunkimme halki taapertaa mustaakin mustempi michelin äijä..
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 09.10.2006 16:22
Noh, talvisin nahkatakin alle tulee samettijakku lisätakiksi, joka kumminkin jää sitten mm. koulun kaappiin nahkatakin kaveriksi. Käytän tuolloin vain housuja tai pitkiä hameita, hameiden alle ilmestyy salamyhkäisesti paksu alushame ja paksumpia sukkahousuja tms. ei se muuten vaikuta.
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.10.2006 16:28
Talvella verhoudun mustaan, pitkään villakangastakkiin jonka kanssa pystyy hieman lievemmillä pakkasilla pärjäämään jopa minihameessa. Ja pitkät hameethan ovat tosi käytännöllisiä, sinne alle kun saa vaikka kymmenet villahousut mahtumaan Kengissä joudun tyytymään hieman hillitympiin yksilöihin talvella, varsinkin jos maa on jäässä. Muuten se ei kovinkaan paljoa pukeutumiseen vaikuta..
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.10.2006 19:51
Olen jo nyt silloin tällöin alkanut käyttämään vuorellista polvipituista nahkatakkiani, se on talvivaatteeni, mitä enemmän pakkasta niin sen enemmän pitää vain laittaa alle.
Pitkät samettihameet ym. ovat myös yleisin vaatteeni talvella, tylli/satiini/pitsi on vähän liian viileää mulle edes vaikka kävelisin 300 metriä bussipysäkille kovemmalla pakkasella. Okei..mulla on aina kylmä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.10.2006 19:56
Villakangastakki ja sukkahousut pelastaa, samoin kuin se, etten joudu tavallisena koulupäivänä viettämään paljoa aikaa ulkosalla. Muuten vaatetus on sitä samaa kuin normaalina koulupäivänä muutenkin, ja jos pukeudun goottihynttyisiin oikein kunnolla, niin en myöskään tingi juuri mistään.

Minulle ei yleensä tule kylmä (paitsi välillä koulussa sisällä...kertonee jotain lämmityksen tasosta!), ja olenkin yleensä lämpömittarina eli jos minulla on kylmä niin sitten on todellakin kylmä.
Kirjoittanut: Rottenicia (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.10.2006 20:12
no eipä se periaatteessa pahemmin muutu nahkarotsi astuu vaivihkaa kuvaan ja pitkät hameet.... sitten käytän myös ihan kamalan väristä kaulaliinaa jos on ihan perkeleen kylmä
Kirjoittanut: Siikakala (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.10.2006 20:32
hmmh, eipä oikein vaikuta, ilmestyy pitkähihainen paita lyhythihaisen alle ja housut saa jostain paksuutta. sillä varustuksella mennäänkin sit reippaasti pakkasen puolelle xD jossain vaiheessa tarttuu myös se takki naulasta.
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.10.2006 20:38
Eipä ainakaan värityksen osalta mitenkään, mustana pysyy.
Tosin takki vaihtuu toiseksi ja tulee sinne alle pakkasiin sopivampaa varustetta, kuten myös farkkujen alle.
Käsiin nahkarukkaset ja niiden sisään lämpimät kintaat niin ei enää sormiakaan palele.
Jalkaan villasukat.
Unohtamatta tietenkään kauluria ja pipoa.

Ja eikun odottamaan -30'c pakkasia, antaa tulla vaan.
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.10.2006 20:52
Takki vaihtuu samettisesta villakankaaseen, hame pitenee, korko madeltuu, sukkahousut paksuuntuvat, käsiin ilmestyy lapaset ja kaulaliina kaulaan ja pipokin on joskus havaittu pään päältä keikkumasta. Ja kylmä on silti. En kestä kuumaa, enkä kylmää, ois aina vaan syksy, viileä ja pimeä.
Kirjoittanut: Kahleet (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.10.2006 14:12
Oon jo pitkään ettiny jotain nättiä pitkää takkia esim. villakangas takkia tms.. Niin hei, kertokaan mistä sellaisia löydätte? Ei kuitenkaan houkuttele näyttää talvisin sulokkaan gootittaren sijaan siltä michelin ukolta. Ymmärrätte varmaan?

Talvisin kuvaan astuu yleensä pitkät hameet tai housut. Itse asiassa mielestäni pitkä hame on paljon lämpimämpi talvella kuin housut. Ja kaulaliinat olen myös todennut hyödylliseksi joten niitä usein käytän. Ja paksut sukkahousut ja alushame kuuluvat talvivaatetukseeni. Palelen niin herkästi, että välillä siitä tyylistä joutuu hieman tinkimään. Ja varsinkin koulussamme on jostain hiton syystä pakolliset välitunnit. Eli siis on pakko käydä ulkona. Ja vaikkakin se on vaan 15 minuuttia niin siinäki palelee jo kummasti!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit