Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Talvi tulee, miten se vaikuttaa pukeutumiseen..?

Kirjoittanut: kannuskäsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.08.2009 19:46

Lainaus: Nocturne

ajattelen enemmän sitä, että minulla on lämmin kuin sitä miltä näytän.

Kun pakkanen alkaa hipoa -40 astetta, ei paljoa tule enään mieleen näyttääkö gootilta vai ei.
Karvalakkia päähän ja turkishaalaria päälle.
Toki pienemmillä pakkasilla voi käyttää ihan tyylikkäitäkin lämpimiä talvivaatteita. Kuten pitkä villakangastakki ja äidin neuloma iso musta villapipo.
Niin, ja se kerrospukeutuminen.
Kirjoittanut: Wampyyre (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.08.2009 19:44
Pitkä paksu musta villakangastakki, alle vähintään 5 villapaitaa ja samettitakki, koulussa voi sitten kerroksia riisua. Kaulaan kiedotaan 2-metrinen muhkea musta-valkoraidallinen villakaulahuivi, musta rastapipo päähän ja käsiin kolmet tumput päällekkäin. Jalassa mulla oli viime talvena punaiset kiiltonahkaiset maiharit ja niissä villasukat, mutta taidan taas talveksi ostaa uudet talvikengät...
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.08.2009 20:16
Alushametta ja pitkää takkia päälle, niin ei palele. Ja tietysti villasukkia ja pipoa.
Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.08.2009 23:08
Minulla ainakin käy niin, että polvipituiset hameet pitenevät nilkkapituisiksi, tulee useampi kerros sukkahousuja, polvisukat + villasukat, jalkaan ilmaantuu maiharit ja käsiin kahdet lapaset. Kaulahuivia ei pidä unohtaa, paitoja on kaksi, kolme päällekäin ja kaiken päällä vielä villakangastakki.

Haaveilen tekeväni ensi talveksi itselleni talvitakin valkoisesta villakankaasta, johon laitan violetit napit, violetin vuorin ja ehkä violetit karvareunukset. Toivottavasti joskus saan myös aikaiseksi alkaa ommella.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.08.2009 10:53
Ainiin ja talven rakkaani: karvasäärystimet pääsevät taas jalkaan JES! Ne on muuten oikeesti hemmetin lämpöset, jos tykkää lyhyemmistä hameista :3
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 30.08.2009 20:40

Lainaus: Zenren

Minulla ainakin käy niin, että polvipituiset hameet pitenevät nilkkapituisiksi [...]

Naisväellä on tämän takkiasian suhteen helpompi homma kuin meillä ukkeleilla, koska ei ole kovin paljon tyylikkäitä ja hillittyjä pitkiä takkeja oikein missään. Normaalit vaatekaupat tuntuvat suosivan miehillä lyhyitä takkeja talvesta toiseen.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.08.2009 21:27

Lainaus: kuopassa

Naisväellä on tämän takkiasian suhteen helpompi homma kuin meillä ukkeleilla, koska ei ole kovin paljon tyylikkäitä ja hillittyjä pitkiä takkeja oikein missään. Normaalit vaatekaupat tuntuvat suosivan miehillä lyhyitä takkeja talvesta toiseen.

Tuo on aika totta. Itse käyn siivoamassa vaateliikkeitä iltaisin, niin huomaa aika hyvin sen miten miesten puolten valikoimat on kamalan suppeat ja kaikki on niin saman näköistä. Naisten puolella valikoimaa on 3 kpl 50 metristä riviä täynnä erilaista takkia.
Mutta oma mieheni on käyttänyt syksyn ja talven sellaista tavan nahkatakkia. Sellaista pitkää villakangas takkia olen yrittänyt hänelle tyrkyttää mutta ei tunnu innostuvan.
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.09.2009 17:51
Lyhyet hameet eivät katoa tyylistäni talvellakaan. Sen sijaan sukkahousuja ilmestyy vähitellen toiset, kolmannet, neljännet... Tiedän kyllä, että vaatekerrosten välissä pitäisi olla myös ilmaa, mutta olen pärjännyt kaikilla sukkahousukerroksilla.
Takkina toimii villakangastakki, joka on todella lämmin, kiitos vatiinin. Sillä ei ole pituutta kuin ehkä polveen jos siihenkään, mutten halua pidempää. Lisäksi lämmin kaulaliina ja sangattomat korvaläpät. Jos on todella todella kova pakkanen, improvisoin ehkä jotain muutakin päähän. Olen huono pitämään pipoja, joskus käytin hattuja. Erilaiset huiviviritelmät ovat helpoimpia.
Aika monet kengät saavat olla rauhassa talven, sillä en osaa esim. käyttää korkokenkiä liukkaalla. Maiharit ovat jo vuosia palvelleet hyvin.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 05.09.2009 21:33

Lainaus: Aural

Aika monet kengät saavat olla rauhassa talven, sillä en osaa esim. käyttää korkokenkiä liukkaalla.

Suosittelen laitattamaan suutarilla talvipohjat korkkareihin, ne auttavat huomattavasti tässä liukasteluasiassa. Itse tuskastelin muutama talvi sitten ostettuani korolliset nilkkurit, ne kun olivat armottoman liukkaat kävellä lumessa. Kävin tosiaan sittemmin laitattamassa niihin suutarilla talvipohjat ja siihen loppui liukastelu, ne tuntuvat aivan matalapohjaisilta kengiltä uusien pohjien kanssa.

Itse olen metsästämässä, siroja, korkeakorkoisia (+ ehkä vähän platformia) ylipolvensaappaita täksi talveksi. Sokokselta löysinkin lähes haluamani malliset mokkasaappaat (siro ja korkea korko, täydellinen kärjen malli ja pari senttiä platformia), mutta ne olivat ryppyvartiset (vihaan ryppyvartisia) ja ihan liian löysät minulle pysyäkseen ylhäällä.
Olen katsellut Topshopista ja Halensilta ylipolvensaappaita, mutta haluaisin ehdottomasti sovittaa niitä ensin, koska tuon varren istuvuuden kanssa saattaa tosiaan olla vähän vaikeaa.

Toinen minkä haluan ehdottomasti täksi talveksi pukeutumiseeni, on pitkä tai puolipitkä turkis! Olenkin jo löytänyt pari varteenotettavaa, enää vain pitäisi päättää ottaako musta piisamiturkki vai sähkönsininen kaniturkki. Toisaalta tuo sähkönsininen houkuttelisi ihanan shokeeraavana värinä Suomen ankeaan talveen, mutta musta olisi huomattavasti käytännöllisempi vaatteiden yhdistelyn kannalta.

Kolmas ehdoton talviostokseni on baskeri. Haluaisin itseasiassa useammankin, yhden missä on paljetteja, sitten aivan perusmustan sekä vihreän, tummanpunaisen ja violetin, jokaiseen asuun! Olen ahkerasti kierrellyt kirppareita ja second hand -putiikkeja siinä toivossa, että löytäisin haluamani halvalla.

Onko teillä mitään "must have" -hankintoja tämän talven pukeutumiseenne?
Kirjoittanut: Rääkki (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.09.2009 22:11
Minun ''must have''- hankinta on myös uudet kengät. Entisistä platformeista lähti pohjat ja ne on muutenkin jo niin loppuunkulutetut että olisi pitänyt ostaa uudet joka tapauksessa. Saisi vaan rahaa ja sitten aikaiseksi lähteä ostamaan, niin kyllä se siitä.

Ja sitten kaapissa odottaa nilkkapituinen musta villakangastakki, joka kaipaa vain vähän tuunausta ja siitä saa aivan täydellisen talvitakin! Ensi viikolla Kuopioon ostamaan solkia ja kaikenlaista muuta tarpeellista, sitten vain luovuus valloilleen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit