Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Talvi tulee, miten se vaikuttaa pukeutumiseen..?

Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 18.10.2010 19:18
Talvi on p*rseest'ä. Sitten lupailtiin kylmintä talvea tuhanteen vuoteen? Kuinka mukavaa. Kuljen jo nyt talvitakissa kun on niin perkuleen kylmä, varsinkin aamuisin ja tuulee kauheasti. Sitten kun lumet tulee ja 25 pakkaset, joudun laittamaan, ah niin imartelevat toppahousut jalkaan kun ei muuten pärjää värjötellä bussipysäkilllä.
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.10.2010 21:44
Lumen kauneuteen sisältyy näitä ikävämpiä puolia... Viehättävän näköistä toppatakkia on tosiaan erittäin hankala löytää, eikä villakangastakki auta kunnon pakkasilla, vaikka kovasti koitinkin sellaisen avulla värjötellä viime talven (lopulta luovutin ja vaihdoin toppatakkiin, jota olin käyttänyt 13-vuotiaana).
Ostin itselleni jo elokuussa ihanan, tummansinisen, pitkän villakangastakin, jossa on leveä helma ja kauniit, koristeelliset napit. Nyt käytän sen seurana villasormikkaita ja vannoutuneena Harry Potter -fanina () korpinkynsikaulaliinaa. Kylmempien säiden tullessa paksummat lapaset/hansikkaat ja mahdollisesti turkis"kaulus" korvaavat ne. En kuitenkaan kannata turkistarhausta, ja siksi epäröinkin kauluksen käyttöönottoa - turkinpalanenhan on isotätini vanha, mutta koen antavani jonkin sortin tukeni tälle kammottavalle toiminnalle käyttämällä karvansa vuoksi nyljettyä eläintä koristeena ja lämmikkeenä.
Ostoslistalla onkin uudet, gootikkaammat talvijalkineet (vaativat ilmeisesti pienen reissun tai nettitilauksen) sekä nätti toppatakki (mission impossible?).
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.10.2010 11:56

Lainaus: Aie

En kuitenkaan kannata turkistarhausta, ja siksi epäröinkin kauluksen käyttöönottoa - turkinpalanenhan on isotätini vanha, mutta koen antavani jonkin sortin tukeni tälle kammottavalle toiminnalle käyttämällä karvansa vuoksi nyljettyä eläintä koristeena ja lämmikkeenä.

Minulla on sama ongelma. Omistan äitini vanhan, äärettömän kaunin ja lämpimän talvitakin jossa on - tittididii - turkiskaulukset. Tietääkseni takki on myös mokkanahkaa, joten aika eläimellinen on kyseinen palttoo. Koen olevani jossain määrin eläinaktivisti enkä todellakaan, missään maailman nimessä tue turkistarhausta. En edes osta nahkakenkiä uutena tahi syö lihaa.

Kuitenkin koen sen hirveänä haaskauksena, että kaunis ja kelpo nahka-/ turkisvaate jätetään käyttämättä. Sehän on paljon halventavampaa turkiseläintä kohtaan, jos ko. vaatekappale vain heitetään kylmästi pois. En ole tähän mennessä keksinyt parempaa ratkaisua kuin käyttää vaate kunnialla loppuun. Jos jollakin on ratkaisu, otan neuvoja mielelläni vastaan.

Tämä on minun mielipiteeni. Siksi aion tämän talven paukkupakkasilla pukea itseni "eskimotakkiin" eli pitkään, tummanharmaaseen turkissomisteiseen mokkatakkiin, joka varmasti pitää minut lämpimänä. Lupaan aina takkia käyttäessäni ajatella turkiseläintä ja tehdä sille kunniaa.
Kirjoittanut: TyynePred (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.10.2010 13:14
No kun pakkasta alkaa kertyä, laitan päälleni mustan ja pitkän villa takin, ja valko,musta pääkallo huivin. Musta pipo jossa lukee "Onks pakko, jos ei taho"
Kirjoittanut: Neminess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Neminess
  • Lähetetty: 21.10.2010 06:15

Lainaus: Iiriva

Minä olen vilukissana

Toinen vilukissa ilmoittautuu, talvella yleensä paksulla hupparilla ja vanhalla rumalla (toppa!)takilla mennyt. Siskolta sain nyt lyhyen villakangastakin, mutta pitkää takkia etsiskelen. :3
Lisäksi kynsikkäät yleensä ollut sekä kahdet paksut sukkahousut. Kylmä silti aina talvella.

Lainaus: Iiriva

Hyi, vihaan talvea.

Sama homma, ei riitä ymmärrystä ihmisille jotka rakastavat talven kylmyyttä. Yh. :S
Kirjoittanut: Bullyboys (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.10.2010 09:41
Pakko alkaa hankkia paksumpia sukkahousuja ja legginsseja. Olen kyllä tullut pelotelluksi lehdistön "kylmin talvi 100 (vai oliko jopa 1000?) vuoteen" -uutisoinneilla ja olen vaakasti myös päättänyt satsata seuraavasta opintotuesta housuihin...
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 24.10.2010 01:27
I will not make it through alive.

Viime talvi oli itselleni jo tarpeeksi paha ja jos tämä tuleva on yhtään sen kylmempi, niin onnistun varmaan jäätymään hengiltä. Samalla pitkällä villakangastakilla mennään kuin mitä viime talvenakin. Sen seuraksi täytyisi hankkia vielä kunnollinen, lämmin villakaulahuivi, jotkut käytännölliset, n. kuuden sentin koroilla varustetut talvisaappaat, muutamat sormikkaat ja ilmeisesti vielä joku korvia lämmittävä vaatekappalekin *irvistys*.

Tykkään käyttää talvella oikeastaan samoja vaatteita kuin muulloinkin, tosin lyhyen hameet ja topit/hihattomat jäävät kaappiin odottamaan lämpimämpiä ilmoja. Koska en ole housuihminen, niin käytän hameita ympäri vuoden. Talvella vedän yleensä päälleni parit - kolmet, mahd. paksut villasukkahousut ja ohkaiset perussukkiksen vielä näiden päälle, koska sähköisyys.
Pahimmilla pakkasilla laitan jalkaan myös villasäärystimet, vilukissa kun olen.

Luulin jo löytäneeni itselleni kunnolliet talvikengät kunnes räntäkelit saapuivat ja - yllätys, yllätys - kaikki se loskap**** tuli suoraan kengistäni läpi.
Miksi on niin kovin hankalaa löytää kauniita, mielellään tasapohjaisia, kohtuuhintaisia saappaita, joissa kuitenkin olisi jonkun verran myös sitä korkoa?
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.10.2010 19:06
Olen tänä syksynä viimeinkin oppinut ymmärtämään neuletakkien ja kerrospukeutumisen ihanuuden. Niin voin lykätä talvitakkiin siirtymistä kunnon pakkasille, jolloin se varmaan tuntuu riittävän lämpimältä kun siihen ei ole plussakeleillä totuttautunut.

Eli kunnon pakkasilla vedän hyvin palvelleen, Irlannista vitosella ostetun pipon päähän, mummun paksun perintöhuivin kaulaan ja muhkeakauluksisen villakangastakin päälle, ja jalkaani villasukkahousut tai paksut leggingsit. Sisävaatetuksen päälle voi vetää vielä pitkän neuletakin villakangastakin alle. Pääkaupunkiseudulla asuessa ei pahimpina pakkaspäivinäkään (toivottavasti, olenhan osan työmatkasta VR:n armoilla) tarvitse kävellä joka päivä kilometritolkulla, kun julkinen liikenne toimii.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit