Gootti.net

Talvi tulee, miten se vaikuttaa pukeutumiseen..?

Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.10.2006 16:26
Kun talvi tulee alan pitää pitkää kangastakkiani, vaikka oikeastaan se on syksytakki Pakkasellakin saatan pitää hametta, no en aivan jos mittari näyttää -20, muuten kyllä, mutta yleisesti talvi ei hirmuisesti vaikuta pukeutumiseeni. Se vain on paha talvella jonottaa keikoille värjötellen siellä kevyissä vatteissa -yleensä keikoilla hyppiessä tulee kuuma, sen takia kevyesti päälle. Muutoin ei suuria muutoksia
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.10.2006 17:23
Mä ajattelin ostaa talveks sellasen pitkän mustan nahkatakin. Se ei ole kovin lämmin vaihtoehto, mutta voihan sen alla pitää piilossa villapaitoja. Toppatakissa mulla tulee vähän epäuskottava olo. Sit kun hikoilee keikalla, ja lähtee sen jälkeen pakkaseen saa 40-asteen kuumeen.
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.10.2006 17:40
Teinkin tuossa vertailevan tutkimuksen miten matalaan lämpötilaan asti nahkatakkini pystyi pitämään minut lämpimänä, jos sen alle oli puettuna hihaton t-paita ja villapaita.
Tulin siihen lopputulokseen että yhdistelmä piti ylävartalon lämpimänä aina -15'c asti, olettaen että pieni liikehdintä oli mahdollista.
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.10.2006 17:47
Ihmiset, tiedättekö mistä voisin löytää mustan, pitkän samettihameen? Sellaisen tahdon, tahdon niin kovaa
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.10.2006 15:32
Henna: Morticiassa olen joskus nähnyt kyseisen laisia hameita.
Aina kannattaa kierrelä kirppareita, sieltä löytyy vaikka mitä, uutena, vanhana ja halvalla. Sisareni löysi kerran ihana A-mallisen mustan hameen kirpputorilta 4e. Hame todella on hyvin alaspäin levenevä.
Kannatan kirppareita!
Kirjoittanut: Ziggy Stardust (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.10.2006 15:42
Käytän usein tummien farkkujen päällä minihametta esim.lyhyttä tyllihametta. Lämmittää ja antaa ihan erilaisen ilmeen asuun.

Ja pakkohan sen musta untuvatakki on sieltä kaapista kaivaa. Lisäksi sitten kokomustat vuoratut maiharikengät.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.10.2006 16:01
Lainaus: poison Mä ajattelin ostaa talveks sellasen pitkän mustan nahkatakin. Se ei ole kovin lämmin vaihtoehto

No ei ole, ei. Nahkatakki on kuuma kesällä ja kylmä talvella. Enempikin se on just noiden väliin jäävien vuodenaikojen vaate. Mutta, ah, silti niin ihana, joten mitäpä siitä jos "hieman" paleltaakin.

Lainaus: MrLuckarin Teinkin tuossa vertailevan tutkimuksen miten matalaan lämpötilaan asti nahkatakkini pystyi pitämään minut lämpimänä, jos sen alle oli puettuna hihaton t-paita ja villapaita.

Et sitten taida paleltua ihan helposti? No ehkä kaikkeen tottuu. Meikäläinen vaan ei kyllä siedä kovin paljon kylmää.

Oma vaatetyylini muuttuu siinä määrin, että puen enemmän päälle. Harrastan siis jonkinlaista kerrospukeutumista, joka on ihan kannattavaa varsinkin jos kamalat pakkaset iskee. Villasukat on pakko olla noiden maihareiden kanssa. Muuten tule mistään mitään.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.10.2006 16:28
Samettitakki vaihtuu tosiaan villakangastakkiin, pitkiä hameita nyt tulee aina käytettyä. Sitten sinne alle paksut sukkahousut ja pari alushametta. En käytä talvella korkoja kuin ehkä johonkin tapahtumaan mennessä, on ihan tarpeeksi kova homma pysyä pystyssä maihareissa. Ne yhdistettynä villasukkiin, ah. Ja sitten ne perusvaatteet eli kaulaliina ja lapaset.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Mariel
  • Lähetetty: 16.10.2006 15:34
Noooph. Muunmuassa...
Hattu vaihtuu pipoon (Nyt saa nauraa.)
Pitsihansikkaiden tilalle tulee lapaset.
Kevyt pitsinen kesäviitta vaihtuu paksuun samettiviittaan. Ja sitten alan hihhuloimaan maahan asti pitkässä, oudon näkösessä, ylisuuressa (ja kuitenkin vyötäröltä liian tiukassa) toppatakissani.
Ja hameen alle kasataan kymmenet sukkikset päällekkäin, jos on kylmä! x)

Mutta hei, käyttääkö kukaan täällä pipoa talvella? Kyllä mun vaan on pakko, ettei korvat palele!
Kirjoittanut: Hecate (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.10.2006 18:59
mulla on aina pitkä hame ja sen alla sukkahousut tai *oikeasti* MUSTAT NEULOTUT VILLAHOUSUT!
ja hame ON lämpimämpi kuin housut! mä en käytä housuja yleensä lähes ollenkaan (paitsi kotona mustia lököhousuja).

kenkinä mulla on vetoketjulliset saappaat ilman korkoja.
korkkareita en ole käyttänyt muutamaan vuoteen pieniä poikkeustilanteita lukuunottamatta, ihan siksi että ne ei ole kätevimmät kengät muutaman pienen lapsen äidillä.
sitten taas kun lapset kasvaa...

takki mulla on pitkä, musta ja villainen.
takin alla voi olla melkein mitä vaan, vaikka sen korsettikin, mutta sen päällä on vielä polvenpituinen villatakki yleensä.
ja musta pipo jossa on nallenkorvat. mä neulon paljon joten pipoja, huiveja ja hanskoja on vaikka kuinka ja vaikka minkänäköisiä kivoja.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit