Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Yölintu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:32

Lainaus: Piiskansiima

Lol. Jotkut meistä ovat jo kasvaneet yli siitä vaiheesta että pitäisi hakea musiikkimaulleen/pukeutumiselleen/elämiselleen hyväksyntää jostain ryhmittymästä. Minä olen ainakin metallin kuuntelija henkeen ja vereen, ja silti kirjoittelen täällä, käytän goottivaatteita ja joskus jopa harhaudun trookoottien suosimiin tapahtumiin.

Itse en ole gootti kuten jo sanoin. Tietty goottivaatteita voi käyttää. Tietty voi kuunnella goottimusaa. Se ei kuitenkaan merkkaa että ihmiset jotka pukeutuvat mustaan ja kuuntelevat Nightwishiä ja vastaavaa olisivat heti goottejan minkä kuvan täällä tuntuu saavan :/
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:36

Lainaus: Yölintu

Se ei kuitenkaan merkkaa että ihmiset jotka pukeutuvat mustaan ja kuuntelevat Nightwishiä ja vastaavaa olisivat heti goottejan minkä kuvan täällä tuntuu saavan :/

TÄÄLTÄ?! o_O
Tuo on stereotypia, jota asiasta mitään tietämättömän laukovat.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:41

Nightwishiä ja vastaavaa olisivat heti goottejan minkä kuvan täällä tuntuu saavan :/

Sää taidat ola tyhmä tai jotain anteeksi vaan.
Nightwish on metallia eikä tosiaan idioottikaan luule sitä goottimusiikiksi. Jos kuuntelee batcavesoundeja ja Nightwishia täytyy olla tosi vihannes , ettei erottais soundeja toisistaan. Miksi sä yleistät jotain tommosta noin typerää etenkin, kun olet ollut tällä foorumilla about sen viiden kirjottamas viestin verran?

Anteeksi. on huono päivä..
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:47

Se ei kuitenkaan merkkaa että ihmiset jotka pukeutuvat mustaan ja kuuntelevat Nightwishiä ja vastaavaa olisivat heti goottejan minkä kuvan täällä tuntuu saavan :/

No kuule. lueskelehan ja paneuduhan hiukan tarkemmin sitten tämän foorumin kirjoituksiin ja henkilöihin, jos tuollaisen kuvan täältä saat. Aika hakoteillä taidat olla. Ja aika hyvin tunnut tietävän meistä, vaikka olet tänne ihan vasta tullut
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:47
Hmm... Sori - mullaki on huono päivä. Olen vaan vähän lueskellu täällä näitä joitain kirjotuksia jo jonkun aikaa ja siellä sattu vaan olemaan näitäkin jotka kuuluvat tuon stereotypian alle. En nyt tarkoittanut kaikkia tämän foorumin ihmisiä! Ei toki!
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:50
Hmm... Anteeksi kun sotken :/ Taidanpa paneutua vielä lueskelemaan ->
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2008 19:12
Vältäthän myös tuplapostauksia, kiitos. Edellistä viestiä voi muokata klikkaamalla "muokkaa" oman kommentin yläreunasta.
Kirjoittanut: Yöntuuli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.11.2008 20:26
Jospa minäkin nyt antaisin tähän kysymykseen oman vastaukseni. Nuoruuteni olin koulukiusattu, minua kiusattiin luokalta 1 lähtien, luokan 9 loppuun, eli siis koko kouluajan. Minua pidettiin outona ja kummallisena,kukaan ei viihtynyt seurassani, mutta en myöskään itse kokenut että viihtyisin toisten seurassa, koska koin itseni niin kovin toisenlaiseksi kuin toiset. Päivittäin sain haukkumisen,syrjinnän ja myös fyysisen väkivallan muodossa kokea erillaisuuteni. Olen kuitenkin aina tehnyt asiat niinkun olen itse parhaaksi katsonut,enkä ole antanut toisten muokata minua sellaiseksi kuin he itse haluaisivat. Nämä nuoruuden kokemukset ovat minussa korostaneet minun vahvoja piirteitä; nykyisin olen entistä hiljaisempi ja syrjäänvetäytyvämpi, osin jopa pelkään olla tilanteissa missä on paljon toisia ihmisiä. Kerran sitten luin gooteista internetistä, ja huomasin että näillähän on samoja tuntemuksia kuin minulla, ja huomasin että olen löytänyt ensimmäistä kertaa elämässäni, toisia ihmisiä joita haluaisin todella tuntea enemmän ja joiden joukkoon tunnen kuuluvani. Erityisesti päättyneen kesän alussa kiinnostukseni goottina olemiseen heräsi enemmän ja vihdoin tuntui löytyvän oikea paikka minulle. Kesän ajan asiaa pyörittelin mielessäni ja nyt syksynkin ajan, ja tänään sitten päätin liittyä tänne Goottifoorumille. Goottivaatteita tai muuta asiaankuuluvaa en ole vielä hankkinut. Kovasti olisi intoa enemmänkin puhua goottina olemisesta ja ennenkaikkea tehdä kysymyksiä siihen liittyen, mutta tämä nyt riittää tällä kertaa. Kiitoksia kovasti teille kaikille jotka jaksoitte lukea tämän minun ensimmäisen ja pitkän viestin.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 24.11.2008 20:34

Lainaus: Yöntuuli

ihmisiä joita haluaisin todella tuntea enemmän ja joiden joukkoon tunnen kuuluvani.

Siinä se tärkein. Ihan näin viitatakseni noihin edeltäviin postauksiin...
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2008 23:20
Vanhempani ovat näin jälkikäteen tulleet siihen tulokseen, että minä olen ollut gootti aina. Minulla on aina ollut omituinen viehtymys goottilaiseen estetiikkaan ja toisaalta kauhukulttuuriin. Ensimmäinen toiveammattinikin oli vampyyri. Olin myös aina se vähän omituisempi tapaus, koska olin hiljainen ja viihdyin omissa mielikuvitusmaailmoissani (joissa siis vilisi haamuja, egyptiläisiä jumalia ja muita outouksia).

Tosin ei ole kovinkaan suuri ihme, että kiinnostuin jo pienenä tällaisista asioista, sillä vanhempani harrastavat myös kauhukulttuuria. Heidän hyllystäänhän pikku-Katja aikoinaan löysi Draculan, Lovecraftin ja saksalaiset ekspressionismin mestariteokset. Eikä sekään tainnut hirveästi helpottaa, että äitini leikkasi oveeni lepakonkuvia ja isäni kertoi kummitusjuttuja aina kun niitä toivoin...

Pukeutuminen ja musiikki alkoivat tulla sitten mukaan 14-vuotiaana. Tosin aluksi kuuntelin pelkästään metallia, mutta pikkuhiljaa alkoi kasvaa kiinnostus "oikeaakin" goottimusiikkia kohtaan. Jotta näin. Anteeksi kova höpinä, mutta kun väsyttää ja ajatukset laukkaa.

Ai muutenYölintu, olenko minä oikea gootti, kun kuuntelen goottimusiikin lisäksi näitä supernolouksia, kuin Nightwishiä, Cradle of Filthiä ja Dimmu Borgiria?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit