Gootti.net

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: BLaCKIE1990 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.11.2011 12:54
Olen aina ollut sitä mieltä että "I was born with it". Eli tuntuu kuin olisin syntynyt sen kanssa. Olen ihmisenä kaikinpuolin hiukan tummanpuhuva ja rakastan genren musiikkia. Rakastan myös imagoani, jonka eräänlainen goottius on "avittanut" minulle
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2011 02:37
Olen aina ollut vähän gootihtava mutta sitä oikeaa genreä en tiennyt aluksi. Tavallaan etsiskelin omaa tyyliäni monta vuotta ja niihin kaikkiin erilaisiin tyyleihin kuitenkin jotenkin liittyi goottimaisuutta. Nyt sitten tuossa joskus olin semmoinen viktoriaaninen gootti enemmänkin ja myöhemmin vielä tyyliäni etsiessä löysin cybergoottityylin, joka on sitten jäänyt käyttöön. Etsin sitä omaa tyyliä, ja sitten se löytyi. Ja se tuntui oikealta ja pidin siitä ja kaikesta mitä se sisälsi.
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • • Muokkasi: xenablood
  • Lähetetty: 23.01.2012 19:05
Jaa-a...
Pienempänä olin sellanen "prinsessa-fani" ja tykkäsin kaikesta pinkistä jne.
Nelosella tais pukeutuminen muuttuu vähän tummemmaks, mut käytin kyl viel paljon värejä.
Suurin muutos varmaan tuli musiikin kautta viidennen alussa. Aloin fanittaa monia Rock ja heavy bändejä mm. HIM ja Negative. Ja niiden innoittamana ostin ensimmöisen fanipaitani, ja aloin käyttää kaulaketjua avainketjuna farkuissa Myös eka nahkatakki tuli ostettua ja kaverit hämmästeli et prinsessasta on tullut rokkari
Kutosella innostuin goottityylistä. Googlasin goottikauppoja ja sitten menin shoppailemaan (budjetti n. 160) Kävin sitte Cypershopissa ja Morticiassa ja rakastuin goottityyliin, Tajusin et se oli just mulle tarkotettu
Aloin sitten laajentaa varastoani, ja pikkuhiljaa niitä tummia sävyjä kertyi vaatekaappiin. Nykyään käytän kuitenkin edelleen goottivaatteiden lisäksi Emo/Rock/Punk-vaatteita, eli en ihan TÄYSI gootti ole
Kirjoittanut: RosyGirly_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.02.2012 23:20
Mä aloitin jo pukeutumaan erilaisesti kuudennella luokalla, koska ajattelin silloin että haluaisin olla erilainen kuin muut koulussa. Mutta se ei aluksi ollut mulle kovin helppoa, mua nimittäin alettiin kiusaamaan.. Mutta sitten kyllä mä rupesin rohkaistumaan, kun pääsin yläasteelle. Ostin nimittäin silloin ensimmäiset Demonia kengät, jotka ovat yhä todella hyvässä kunnossa ja käytän niitä aina silloin, kun meen johonkin keikalle tai festareille. Mä rupesin sitten enemmän ja enemmän tulemaan erilaiseksi kasin ja ysiluokan välisenä kesänä, mä nimittäin tajusin sillon, että nyt on pakko ottaa itteäni niskasta kiinni ja olla erilainen kuin muut. Mua nimittäin kiusattiin kasiluokan jouluun saakka, kunnes kasiluokan keväällä suorastaan olin iloinen kun kiusaajani lopetti kiusaamisen ja antoi mun vain pukeutua omalla tavallani. Nykyään uskallan jo olla enemmän erilainen ja en välitä kenenkään mielipiteistä yhtään vaikka kuinka he haukkuisivat. Se nimittäin vaan tuo mulle enemmän itsevarmuutta lisää pukeutua erilaisesti. Mulla on jo nykyäänkin enemmän goottivaatteita! Rakastan pukeutua tummasti ja erilaisesti, pidän kanssa meidän koulustakin kun meidän koulussa hyväksytään erilaisuus ja täällähän mä pukeudun sitten ihan omalla tavalla! Olin myös tukioppilaana, niin se auttoi kanssa mua pukeutumaan lisää goottimaisesti! Eli mä olen siis tyyliltäni enimmäkseen gootti ja nykyään enemmän hame ihmisiä kuin housu ihmisiä, korsetteja tulee myös enempi käytettyä!
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.03.2012 13:53
Vissiinkin aloitettua metallin kuuntelemisen 6-7-luokilla oikein kunnolla. 5 luokallahan minä jo kuuntelin Nightwishia ja vanhaa Lordia, mutta pikku hiljaa ne hyvät bändit siitä lisääntyivätkin. Tuli mm. Sonata Arcticaa, Dimmua, Filthiä ja Bodomia sun muuta tällaista perus metallia. En itse asiassa muista ollenkaan, mistä sain päähäni alkaa käyttämään goottivaatteita, tai oikeastaan.. silloin olin enemmänkin jonkun tyylitajuttoman sekasikiön näköinen, vaikka kyllähän sitä tulikin hommattua korsetteja ja hameita hyvään tahtiin.. Voin röyhkeästi myöntää, että kyllä sitä tuli katseltua bändien keulakuvien vaatetuksia ja irc-galleriassakin(silloin kun se oli kova sana) tuli tiettyjen goottityttöjen vaatteita ihailtua. Mutta missään vaiheessa en kuitenkaan ketään matkitnut! Vaikutteihan saa aina ottaa, ainakin minusta. Eri asia on, jos kopioit toisen lookin ihan päästä varpaisiin.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.03.2012 20:25
Mää halusin ala-asteella gootiksi. Mää kummiski pelekäsin että opettajat suhtautus huonosti mun vaatteisiin ja tyyliin eikä mulla kyllä muutenkaa palijo goottityyliin sopivia vaatteita ollu. Ala-asteen loputtua sitte tulin Ahavenanmaalta kesätöistä ja äiti oli ostanu mulle Tamperreen kirppikseltä goottihousut. Aattelin että yläasteella ei varmaa välitettäs yhtä palijo pukkeutumistyylistä ko ala-asteella. Rupesin sitte yläasteella pittää goottivaatteita. Ennen ku menin yläasteelle nii luulin että sielä pukkeuduttas niiko halutaan. Mutta kaikki pukiki pissiksien vaatteita. Sen takia mut kyllä erottaa luokasta heleposti koska oon ainut joka pukkeutuu oman tyylin mukkaa. On sinne yläasteellekki kyllä tullu nytte semmosia enemmä jokka pukkeutuu niiko tahtoo.
Kirjoittanut: Jade (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.03.2012 15:11
Olen aina pitänyt sametista, viktoriaanisista asuista, tummista väreistä ja erilaisista vaatteista. Vaatetukseni muuttui kuudennennella luokalla tummemmaksi ja seitsemännellä luokalla tajusin haluavani muuttua niin tyyliltänikin kuin muutenkin.
Muistaakseni 7lk joululomalla kiinnostuksestani menin cybershopin ja backstreetin sivuille ja rakastuin goottityyliin. Tykkäsin myös punktyylistä, joten tyylini oli aluksi enemmän punkinpuolella, mutta vuodessa siitä muotoutui enemmän goottityylinen. Ja nykyään melkein vain mustissa hyppelen.
Kirjoittanut: Julienne (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2012 13:22
Tuntuu pöljältä miettiä, että miten minusta tuli gootti. Heittäisin tähän semikliseisesti, että olen pienestä saakka tuntenut tietyt gooteille ominaiset seikat itselleni omiksi. Suurin alkusysäys synkempään pukeutumiseen taisi olla metallimusiikki, johon tutustuin 6-7luokkien aikoihin. ''Siitä se ajatus sitten lähti!'' Sanoisin, että ulkomuotoni on pikkuhiljaa muokkautunut joidenkin tyylikokeilujen kautta nykyiseen muotoonsa, joka tuntuu kaikkein eniten omalta. Kesti jonkin aikaa ''löytää'' goottityyli, kun tällä paikkakunnalla ei moisia suuremmin katukuvassa näy, ja heti kun löysin, rakastuin. Meni jonkin aikaa kerätä rohkeutta ja varmuutta näyttää juuri siltä, kuin itse tahdoin, mutta sen viimein toteutettuani en voi muuta sanoa, kuin että koskaan aiemmin elämässä en ole tuntenut oloani näin kotoisaksi ja kauniiksi.
Kirjoittanut: eva (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.05.2012 12:03
Olen ollut aina erinlainen kuin muut ja halunnut monta vuotta lävistyksen kunnes aika koitti.
Pukeudun aina mustaa.Japanilaisista sarjakuvissa(gootti sarjoista) olen saanut paljon mallia puketumisestani. Olen tyytyväinen kun erotun massata ja nautin siitä paljon.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 07.06.2012 18:10
Alle kouluikäisenä eli 4-5v tutustuin Nightwishiin ja sen kautta löysin lisää hienoja bändejä.
Olin aika kauan vain "hevari" koska luulin että gootit voi olla vain laihoja ja kalpeita tyttöjä, joilla on mustat hiukset ja korsetti jne. Olen itse lyhyt ja paksu enkä halua värjätä hiuksiani.
Olen kyllä aina tykännyt goottityylistä, mutta luulin aina etten sopisi siihen, mutta sitten otin oikeasti selvää asiasta, ja huomasin ettei kaikki gootit näytä samalta. Tajusin sitten että ehkä "gootti" kuvaa enempi tyyliäni kuin "hevari" En kyllä hirveästi tykkää jos minua jommallakummalla nimellä kutsutaan. Tiedä sitten olenko kumpikaan koska näytän lähinnä Rölliltä.Ei sillä että se olisi huono asia.
Mutta siis että mustaan olen pukeutunut 9vuotiaasta asti ja se on mennyt siitä aina vaan "pahemmaksi". En sanoisi tätä vaiheeksi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit