Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottisisustus

Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.11.2008 19:12
Meillä on aika pitkälti punamusta makuuhuone. Musta putkipäätyinen parisänky, jossa musta satiinipäiväpeitto ja kaksi punaista satiinista koristetyynyä. Mustat paneeliverhot, joissa punaiset lohikäärmeet (jotex) ikkunan sivuilla ja niiden välissä punainen voileeverho. Yöpöydät ja matala kaappi on entisöity tummalla petsillä.
Kokonaisuudessaan mielestäni aika näyttävä.
Keittiö on toistaiseksi ihan tavis, eikä olohuonekaan kovin ihmeellinen ole. Lukuunottamatta tummia kirjahyllyjä ja mustaa pöytää.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 03.02.2009 19:06

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Totta, esim. kierrätyskeskuksista voi tehdä todellisia löytöjä huonekalujen sekä muidenkin sisustuksellisten juttujen suhteen.

Lahden Femmatorilla olen kuolannut usein erästä ihanaa lamppua ja tummaa, massiivista vitriiniä. Olisipa vain tilaa laittaa ne johonkin ja ennenkaikkea rahaa ostaa.
Pieniä sisustusjuttuja on tullut tosin ostettua kirppareilta; rakastan 1700-1800 -lukujen tyylejä, ja olen löytänyt monia ihania hopeanvärisiä tarjottimia ja alustoja parin euron hintaan.
Haaveissani on saada vanhanaikainen hopea-astiasto.

Joskus vuosia sitten ostin Jyskistä ihanan kokovartalopeilin, joka on rokokoo-tyylinen. Alunperin se oli vanhan kullan värinen, mutta pari viikkoa sitten omituisessa tekemisenpuuskassa maalasin sen hopeiseksi, sillä pidän enemmän hopeasta kuin kullasta.

Rakastan vanhanaikaisia kirjoja (eli sellaisia missä ei ole kansikuvaa, kannet ovat vain ruskeat tai vihreät ja niissä on yleensä kultaisia ornamenttikoristuksia) ja pidänkin niitä eräänlaisina sisustuselementteinä. Hamstraan vanhoja kirjoja kirppareilta, nykyään kun kaikissa kirjoissa tuppaa olemaan turhan moderni ulkoasu.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • • Muokkasi: die Winterreise
  • Lähetetty: 06.02.2009 14:56
Njoo eli minulla löytyy huoneesta sänkypeitto, joka on mustanvioletti. Pienessä ikkunassani on musta, hieman läpikuultava verho. Sitten sänkyä vastapäätä on seinään kiinnitetty puulevyt, joiden päällä on mustat liinat. ja joidenka päällä on kaiuttimet. Kaiuttimien välissä on vanha tumma "puolivitriini". Eli siis ei yksityiskohtainen vaan ihan perustyylinen kaksitasoinen hylly. Siinä päällä on musta kaitaliina, jonka päällä on tietokone. Katosta roikkuu musta lyhty, jossa on sisällä siniset ledivalot, jotka sitten levittävät sähkönsinistä tunnelmaa huoneeseen. Lattialla on semmoinen tumma/ruskea/oranssi matto, joka muistuttaa hieman tiikerin raitoja. Ja sitten kaiuttimien yläpuolella seinässä on kiinni vanhat kullanväriset (ilmeiseti takorautaiset), koristeelliset kynttilätelineet, joissa on kultaisen väriset kynttilät. Ja oven edessä on tummansiniset verhot, koska ovi on vaalea . Ja sitten on tietysti ne pakolliset punaiset ja mustat kynttilät. Eipä minulla muuta juuri ole, kotona kun vielä asun. Mutta sitten tulevaisuudessa jos joskus opiskelujen jälkeen saisi omakotitalon ja työtä niin sitten alkaisi sisustaminen kunnolla goottityyliin

Ja edit: on minulla itsetehty goottityylinen, massiivinen peili (tummanruskea) seinällä.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: raato
  • Lähetetty: 11.02.2009 13:35
Muutin juuri reilu kuukausi sitten omaan kämppään niin ostin kaikki huonekalut uusiksi Pääsi kerrankin sisustamaan kunnolla, koko ikäni olen asunut muuten samassa rumassa huoneessa. Kuitenkin asun opiskelija-asunnossa, joten seiniä ei voi alkaa maalaamaan eikä yhteisiä tiloja muokkaamaan mielensä mukaisesti. Kuitenkin omaan huoneeseeni olen tyytyväinen, vaikka opiskelijabudjetilla ei voi ostaa kaikkea haluamaansa.

Seinät ovat valkoiset ja lattia on vaaleaa parkettia. Muuten yritän sisutaa huoneeni mustalla, tummanpunaisella ja tummanliilalla. Puutavara on mustanruskeaa. Ensiksi ostin huoneeseeni ihanan ison sängyn (eli 160cm leveän), päiväpeitto on musta ja lakanan väreinä ovat musta ja liila. Omistan yhdet ihanat liilat lakanat jossa on kauniita kuvoita harmi kun ei ole kuvaa. Ikeasta menin sitten hankkimaan pöydän, jossa on yhteydessä kirjahylly, värinä siis mustanruskea. Verhoina on 3 kappaletta tummanliilaa samettia jossa on kuvioita + välissä harsomaista tummemman liilan väriset verhot joissa myös kuvioita. Matot ovat viininpunaiset.

Kirjahyllyn päällä on koristeena natsi hattu, tikari ja luotivyö. Tykkään kerätä kaikkea jännää tavaraa. Punaviinipulloja löytyy siis myös (ja vielä täysinäisiä). Vielä olis tarkoitus etsiä jostain pari kynttelikköä sekä jotain hienoja kynttilöitä. Ja kun rahaa taas on, niin sängyn viereen pitäisi ostaa matala iso pöytä johon tulee käärmeen terraario päälle. Lamppukin pitäisi ostaa...

Suihku on kaikkea muuta kuin gootti Suihkuverhoni ovat valkoiset jossa hyppii hulluja sammakkoja. Pyyhkeet ovat punaiset ja meikkikori perusmusta. Vielä pitäisi hankkia joku kylpyhuoneen matto... Pikkuhiljaa tässä rahan mukaan sisustan eteenpäin ja toivon mukaan tämä on joskus hienompi
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 11.02.2009 15:19
Minulla ei varmaan ole kotona muuta goottia kuin hyllyssä musiikkilevyt ja kaapissa rytkyt. Eikä ole kyllä tarvettakaan.

Ainoa musta huonekalu on vanha, alkuperäinen Arne Jacobsen kolmijalkainen Myran tuoli, jonka dyykkasin roskalavalta.
myran

Mikä löytö! Minulla on kaikenlaista muutakin kamaa roskalavoilta. Vanhoja nukkeja, arabian astioita, 60-luvun tv-taso, lasipulloja, vanha pahvinen matkalaukku, kirjoja, vaikka mitä... Ihmiset heittävät hyvää tavaraa pois.
Roskalavat ovat ihania aarreaittoja!
Kirjoittanut: Bloody Count (Jäsen)
  • • Muokkasi: Bloody Count
  • Lähetetty: 11.02.2009 15:57
-mustat verhot, musta päiväpeitto + verenpunaiset tyynyt
-punaiset verhot ornamenteilla ja kultaisilla tampeilla sänkynurkkauksessa eli "vuodeosastolla"
-mustia ja hopeisia kynttilänjalkoja + mustia kynttilälyhtyjä
-mustanruskea antiikkinen senkki kotkankynsijaloilla
-seinillä omaa ja ostettua kauhu/itsemurha-taidetta
-mustaksi maalattuja puunoksia "vuodeosaston" seinällä
-itse tehtyjä kauhunaamareita ja nukkeja
-kuivattuja ruusuja
-musta matto (tulossa vasta)
-musta kissa (Kalle) ja maailman kiltein goottikoira Charon
-lohikäärme-, fantasia-, kauhu-, sarjakuva- ja elokuvafiguureja sekä -patsaita
-tekoantiikkisia valaisimia
-Boris Karloffin, Bela Lugosin, Fay Wrayn, Vincent Pricen ja Christopher Leen valokuvia (mustavalkoisia) ympäri kämppää.
-verenpunaiset kaapinovet "eteishallissa" ja keittiössä (asunnon alkuperäiset!).
Ja lisää rojua pitää vaan jatkuvasti haalia. Matot puuttuu kokonaan koska Charon söi ne pentuna, enkä ole raaskinut ostaa vielä uusia (paitsi se musta joka on jo tilattu).
Muokkausta:
Ruostuneita ketjuja ja lihakoukkuja pitäis jostain saada. Ja kunnon hamppunarusta hirttoköysi johonkin nurkkaan roikkumaan. Mitähän esim. vanhemmat tuumaisi siitä? No ehkä jätän narun ripustamatta, ei viitsi aiheuttaa tarpeetonta tuskaa lähimmäisille.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.02.2009 10:53
meillä kaikki on musta-violettia,paitsi matot joita en sen värisenä ole saanut vielä, pitänee tehdä itse.. ( olen totaalinen violetti-fanaatikko ollut jo kohta 13v. ) ja sitten nämä mun kaikki rakkaat lohikäärmeet eri olomuodoissaan : koriste-esineet, kuvat, pehmolelut sängyllä (!!!) joo, olen kyllä "aikuinen" mutta fiksaationi ei tunne rajoja...! Erilaisia kynttelikköjä ja gargoyle-härpäkkeitä, uusin on iso kynttiläpidike jossa kyseinen ötökkä ja edessä pieni tuikunpaikka, Yrjänä on hänen nimensä ( siis gargoylen ei tuikunpaikan ) ...kyllä, joillain esineilläni on nimi...
seinillä on Gigerin taidetta, ( ah että rakastan sen miehen teoksia..! )mustavalkoisia valokuvia. mustaa pitsiä verhoissa tai sitten mustaa ja violettia paksua verhoa huoneesta riippuen. Yllättävin veto tämän violetin elämäni keskellä on keittiö, josta tulikin puna-musta..! mutta se oli yhden taulun vika, kun se on punasävyinen joten en voinut sotkea muuta sinne.. Lamppuja olen vaihtamassa "tavis"-spoteista vähän näpsäkämpiin mustiin kruunukynttilä hässäköihin. Olen koko ajan vaiheessa sisustamisen kanssa, välillä saan kritiikkiä kun taas kotiin ilmestyn jonkun uuden kynttilän, maton, esineen tms kanssa...
sitten kun joskus oikein omistan asunnon niin maalaan tai tapetoin seinät violetiksi tms. nyt joudun tuota karmaisevaa maalarinvalkoista kattomaan kun ei ole lupa toteuttaa itseään..tyhmät säännöt ja vuokranantajat ;D unelmana on,että saisin huonekaluiksi pelkästään vanhaa ja barokki- tyyliä..olen armoton antiikki-friikki ja vanhojen huonekalujen rakastaja.. jooh, aika mummolta kuulostan mut hei, ei se väärin ole!
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Lähetetty: 14.02.2009 11:00

Lainaus: Ms. Cyanide

seinillä on Gigerin taidetta

Öö, siis aitoja Gigereitäkö?
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.02.2009 12:59

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Lainaus: Ms. Cyanide

seinillä on Gigerin taidetta

Öö, siis aitoja Gigereitäkö?

Ei kai nyt sentään, hyvänen aika.
Aiheesta sen verran, että tahtoisin kyllä Hra Gigerin tuoleja jokusen kappaleen, mutta se suolainen hinta vähän estää..
Tämmöistä tuolia
Olisivatko olleet jotain 15k euroa kappaleelta.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.02.2009 13:41
juu ei sentään, en niin rahoissani ole että ihan aitona saisin....iha isoja julisteita vain, mutta upeaa olisi saada aitoja...totta, maksavat paaaaaljon..ja noi tuolit on tosi mahtavat, ois aikas loistava sisustus elementti..! niitki on muutama erilainen, mun mieleen se sellanen valtaistuin tyyppinen...*huokaus* Kesällä mahdollisesti lähden Sveitsiin, niin suunnistan suoraan Giger- museoon! jei! \o/
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit