Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Raven Queen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.02.2008 19:08
Kiitos paljon Piiskansiima ja Kuutar neuvoista
Täytyy kai käydä sieltä Eurokankaasta katsomasta jos löytäisin sellaisen paininjalan tai voinhan tuota liimaamisvinkkiäkin kokeilla.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.02.2008 19:58
Tein itselleni jonkun pakkopaidan ja kimonon risteytyksen. En itseasiassa tiedä mikä se on, kai se paita on. Ehkä
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.02.2008 20:30
Ehen paitsi pienenä olin innokas tekemään satunnaisista kankaanpaloista ittelleni ''vaatteita'' :'D
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.02.2008 21:21
Elikkäs, tämä on todella hömppä niksi-pirkka idea, mutta havaitsin että vanhoista (mieluiten aivan liian suuriksi jääneistä) housuista, tarkemmin sanottuna lahkeista saat tuunaamalla mainion bodyslimmerin!

Edellytyksenä on, ettet ole klaustrofobinen ja että housujen materiaali on hyvin joustavaa, mutta kestävää.

Kaikki lähti siitä kun tongin vintistä miljoonan jätesäkin seasta vanhoja vaatteita, toivoen löytäväni jotakin uusiokäyttöön otettavaa mm. äitini korkokengät, joita hän käytti Wanhojentansseissaan (Ikävä kyllä osoittautuivat liian pieniksi, mur, miten jollakin voi olla niin siro jalka kuin koko 36?).

Sieltäpä löytyi monia kelpo lumppuvaatteita, joista vaikkapa saa pelkkää kangasta sitten muuta varten.

Jorinat sikseen, aiheeseen- Bodyslimmerithän ovat melkoisen kalliita, joten tämä on köyhän naisen -miksei miehen- sellainen.

Leikkaat vain itsellesi sopivan mittaisen lahkeenpalan, ompelet lahkeensuut kestäviksi ja mahdollisesti olkaimet (saattaa tulla epämukavia tilanteita, jos lähtee valumaan).
Tarvitset sakset, lankaa, ompelukoneen, saumurin ja mahdollisesta ratkojan.

Tadaa- Bodyslimmer!

(Sen päälle, eh, vetkuttamiseen saa varata aikaa, mutta takaan, että se myös tekee tehtävänsä.)
Kirjoittanut: Anna (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.02.2008 22:34
Ikävä kyllä minulla ei riitä tuommoiseen taitoa Pitää luottaa Morticiaan ja muihin kauppoihin..
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 21.02.2008 10:38

Lainaus: Raven Queen

Olin ikionnellinen kun vihdoin löysin kangaskaupasta PVC:tä, mut sitten kun aloin siitä paitaa ompelemaan niin huomasin että se kangas tarttuu ikävästi kiinni ompelukoneeseen joten tosi hankala ommella
Oisko kellään mitään vinkkiä miten tarttumista voisi estää/ompelua helpottaa?

Juttelin joku aika erään ammattilaisen kanssa just tuosta aiheesta, kun mietin hetken aikaa pvc-korsetin tekemistä. Tämä antoi köyhänmiehen vinkin: laita tavallinen paperiliuska väliin. Lähtee helposti repäisemällä irti sitten jälkikäteen.

edit: itse asia mitä olin tänne sanomassa unohtui...

Onko täällä kukaan muokannut korsetin kaavoja? Mietin vaan että mikä on helpoin tapa muokata over bustin kaavoista under bustiksi?
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 24.02.2008 17:59
^ Katkasee siitä rinnan alta kaavat?
Kannattaa varmaan ommella puuvilla tms. jämäkankaasta ensin se korsetti kokonaan, merkata päällä missä kohtaa menee rinnan aluskohta, ottaa kaavat esiin ja muokata niihin se raja minkä sai sovituksessa. (Ompelulla siis sovituskokeilun tekemistä, yksinkertaisesta kankaasta, jonka voi sitten tarvittaessa heittää pois, eli ommellaan vain pitkittäisleikkaussaumat yhteen) Ja tietenkin sitten suoristaa sitä rajaa hieman mikäli menee hieman epätasaisesti. Näin saa ainakin tarkimman kohdan, tosin siihen tarvitaan sovittaja joka tuon muutosrajan tekee. Tulipas sekava selitys, toivottavasti ymmärrät

PVC:tä olen itse ommellut niin, että laitan leivinpaperin paininjalan alle. Kaikkein paras olisi ostaa muovinen paininjalka koneeseen - muovi kun ei tartu pvc:hen.
Kirjoittanut: turmatar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.02.2008 11:23

Lainaus: BronzeRain

Onko täällä kukaan muokannut korsetin kaavoja? Mietin vaan että mikä on helpoin tapa muokata over bustin kaavoista under bustiksi?

blood jo enimmät kertoi. Todennäköisesti joudut vähän pienentämään edestä yläreunasta. JOs kaavassa on merkattu vyötärön kohta tai sen saa muuten siitä helposti selville, niin eiköhän sen katkaisukohdan määrittäminen onnistu mittaamallakin.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: raavittu
  • Lähetetty: 25.02.2008 14:06
Jee, nyt on metreittäin kangasta ja ompelukone, eli hiihtolomaksi on paaaljon ommeltavaa :>
Haluaisin ommella pitkän tyllihameen, mutta musta tuntuu, ettei mun hermot riitä siihen O.o Pitäisi jostain löytää ompelija joka tekisi sen, en raski kaupasta ostaa sadan euron hametta, joka leventää takamusta ja lantiota metrin :S

Muoks.

Niin, pitihän mun hehkuttaa vielä sitä, mitä ompelen Eli liituraitahame, jossa takana ns. "vesiputous" (pitsiputous kuulostas paremmalta) ja sitten remmeillä sellainen systeemi, että kun ne avaa, niin takaa se putous avautuu kans. Olipa hienosta selitetty Vielä vähän hakusessa vaan se, et miten sen sais toimimaan :S
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.02.2008 14:03
Kiitoskia neuvoista, blood ja turmatar. Juuri tuollaista arvelinkin, mutta mukava saada varmennusta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit