Gootti.net

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.10.2014 12:12
Tein oikein yksityiskohtaisen opasteenkin, kun ensimäistä kertaa eläessäni ompelukoneella vaatteita aloin paskartelemaan. Vuosi oli 2012 ja Provinssirockiin olin menossa kun Renegade ElectroStage toi kourallisen erinomaisia elektronista hytkyntämusiikkia tuottavaa bändiä paikalle.

Aikaa kului about 10 tuntia. Edelleen, ensimmäistä kertaa vaatetta tekemässä alusta alkaen ja vähän pilkuntarkasti halusin kaikenlaista omituista siihen väkertää. Lopputulokseen olen kuitenkin varsin tyytyväinen ja lienee tuo paita joskus toistekkin päälle menevän.
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2014 18:20
Askartelin tuossa joku aika sitten mustan pitkän talvihameen. Sinne alle mahtuu sitten taatusti tarpeeksi villapöksyjä kun pakkaset tulee.
Kirjoittanut: Myotess (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.01.2015 14:34
Olen kyllä valmistunut vaatetussuunnittelijaksi ja tehnytkin muutaman vaatteen mutta jostain syystä päätänkin sitten valmiin vaatteen nähtyäni ettei sitä kehtaa pitää julkisesti...Ehkä liikaa itsekritiikkiä?

Koska valmiskaavat yleensä istuvat huonosti vartalolleni, mieluusti kaavoitan vaatteeni itse. Usein törmään siihen ongelmaan etten löydä sellaista kangasta, mistä haluaisin vaatteen tehdä, joten joudun tyytymään johonkin vähemmän kivaan kankaaseen joka ei sitten olekaan tyyliäni. Vaatekaappi sisältää hieman liikaa itsetehtyjä puolivalmiita vaatteita joita ei raaski pois heittää mutten niitä koskaan pidäkään...

Itse tehtynä saan varmasti vartalolleni sopivan vaatteen mutta usein ideat jäävät niihin ideoihin sen sijaan että tekisin mitään konkreettista, vaikka se mukavaa onkin.
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2015 02:06
Suoranaisesti vaatteita en ole tehnyt, mutta tuunannut olen jonkin verran esim. nahkatakkiin tein metalliset "läpät" hihoihin ja niihin harmaat teräksiset ristit, ja sitten olivat ne itsetehdyt plattarit joskus ennen muinoin.
Sen verran tuli havaittua, että vahingossa voi tulla hyvä, mutta tämänkin asian oppii aikalailla parhaiten kokeilun ja erehdyksen kautta parhaiten
Kirjoittanut: marlene (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.02.2015 06:31
No,tehnyt ja tehnyt,viimeksi valmistin hotpantsit jotka tein kiremmistä mustista stretsi farkuista jotka minulta löytyivät. lahkeiden pituus on noin 5 cm. En uskaltanut ostaa sellaisia EMP:ltä koska ne eivät olisi kuitenkaan istuneet riittävän hyvin,asia joka on mielestäni varsin tärkeä tällaisten vaatekappaleiden kohdalla.Piru periköön lökäpöksyt
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit