Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Salmonelle (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.05.2012 01:38

Lainaus: kiki

En nyt tiedä meneekö tämä oikeeseen paikkaan mutta, onko kellään täälä kokemusta kangastori.com:ista? Tilasin sieltä viime kuussa näytepaloja ja ne tulivat parissa viikossa. Mutta mietin sitä että onko kangas siellä kuinka tasalaatuista vai vaihteleeko laatu? Minä kun osta kankaat ihan sen mukaan miltä tuntuu ja sitten jos näytepala olisikin erilaatuista kuin sitten se tilattu kangas...

Haluaisin itse tietää samaa! Tosi mukavannäköisiä ja edullisia kankaita, ja ainakin mallitilkut oli miellyttäviä. En itse puolestani uskaltanut tilata, kun toimitusajaksi uhkailtiin niin pitkää aikaa, etten olisi saanut mekkoani välttämättä tarpeeksi ajoissa valmiiksi.

Itselläni ei varsinaisesti kokemusta ole mistään ompelusta, mutta repäisin ja ompelin itselleni ylioppilasjuhlamekon! Kärsivällisyys ei oo mikään mun ominaisuus, mutta sain kuin sainkin kauniin ja siistin mekon tehtyä. Tosin virheen kautta tuli opittua, että kannattaa etenkin vuorikangasta ommeltaessa kiinni vetoketjuosaan harsia, jos ei muuten sitä tee... HEH. Ja tarpeeksi suuret saumavarat, jotta ei yhtäkkiä kangas ratkea luiden kohdilta, HEHEHH. Mut hei, oon ylpee itestäni! Suosittelen kyllä sitä MODA-lehteä, sieltä oman kaavani nappasin ja ihan suhteellisen hyvät ohjeet oli.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.05.2012 17:53
En nyt sen kummemmin ole vaatteita tehnyt, paitsi yläasteella kun tehtiin käsityötunneilla jotain hameita ja huppareita. Mut vanhoja paitoja muokkailen nykyiseen tyyliin sopivaksi. Haluaisin kyllä enemmänkin tehdä vaatteita itse (onhan se parasta kun on vaate mitä kellään muulla ei voi olla), mutta tarvitsisi varmaan ensin edes sen ompelukoneen! Äidilläni on ompelukone kyllä mutta ei huvittaisi aina lähteä sinne kyläilemään kun haluaa ommella vaatteita! Olisi helpompaa hommata oma kone ja voi ommella aina kun vain ehtii ja jaksaa
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.07.2012 22:53
Toi oman ompelukoneen puute tosiaan vähän haittaa... mut tuleepahan ainakin joskus kyläiltyä!
Ostin nyt reilu 5 m villakangasta ja siskon (ompelukoneen) luo pitäisi mennä siitä lähiaikoina kilttiä taittelemaan ja ompelemaan. Sen jälkeen saattaa tulla siihen sopiva takki askarreltua, jos enää jaksaa. Vähän luulen, että tulee muutama kerta kyläiltyä ihan vain tuon projektin merkeissä, mikäli en sitten satu innostumaan käsin sitä kämpälläni ompelemaan... Sitä suuresti kylläkin epäilen, kun ei ole tullu opiskelijahaalereihinkaan merkkejä ompelemalla kiinnitettyä paria ensimmäistä enempää.. =D
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.07.2012 13:52
Oon yhden mekon ommellut kurssilla, han siedettävää jälkeä tuli farkkukangasta, polvipituinen, toinen olkapää/hiha jotain sametin tyylistä mustaa ja edessä nuottiviiasto ja nuotteja... en tiedä, tuskin enää mahtuu päälle, kun tein sen viime syksynä ja en oo vieläkään saanu sitä takas paskat...
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.07.2012 00:37
Tykkään ompelemisesta mutta siihen voi mennä hyvin äkkiä hermot
Olen ommellut
-Mustat farkut joissa jotain vihreää koristelua lahkeissa (kuullostaa tyhmältä mutta ne on hienot)
-Jonkun oudon hameen, jota en pidä koskaan
-Hupparin jonka selässä Rytmihäiriö-paidasta leikattu Spurgugrammi
-Twiggy Ramirez mekon (siis se pinkki mekko)
-Marilyn Manson laukun
-Darkspace hihamerkin veljelle
-Essun jossa lukee Dimmu Burger ja siinä on veriroiskeita.
Ja sitten olen neulonut
-Violetin pipon
-Oranssit lapaset
-Villasukat (toinen vihreä toinen violetti)
-Kaksi pipoa veljelle
-Vihreät lapaset
Kyllähän se vaatteiden tekeminen on kivaa mutta bergele kun siinä menee kauan välillä ja kun ei jaksa tehdä kovin tarkasti aina vaan mittaa suurinpiirtein niin pitää sitten purkaa ja välillä on ohjeissa jotain sanoja joista ei tajua mitään.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.07.2012 08:14
Otin riskin ja tilasin niinkun k00ttiuskottavasta kaupasta kangasta kuin Ellos!

En tykkää yhtään tilata kangasta netistä, tykkään enempi kun pääsee kunnolla hipsuttelemaan ja fiilistelemään kangasta paikan päällä. Mutta oli niin kaunis printti etten voinut jättää tilaamatta. Ehkä siitä hame/mekko/tyynynpäällisiä/laukku -tjsp muodostuu, riippuen hieman kankaan jämäkkyydestä.

Kaikki ompeluvälineeni vaan ovat 500km päässä, katsotaan sitte syssymmällä mitä siitä syntyy. Ja ah, odotan jo kouluun pääsyä. Naamiaispukusuunnittelua \o/
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2012 21:13
mun ompelutaidot on ihan hanurista joten teetän äitillä.
no se on tehnyt mulle mekot jo vauvasta asti.
mut näin viime aikoina oon teettänyt:

-satiinista vaaleensinisen ja mustan mekon.
siinä mustassa on yläosassa pitsiä.
-iso muhkea tyllihame.
it´s so cute!
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 25.07.2012 23:54
Tänään tein itselleni Type O Negative paidan ja veljelleni Taake paidan. Siis kangasväreillä maalasin kuvat paitoihin. (niitä paitojahan en itse tehnyt vaan ne sain löytötexistä kolme euroo kappale)
Omassa paidassa on vihreällä tietysti teksti TYPE O NEGATIVE ja sitten on kuva: tällainen ilman tuota tekstiä.
Selässä sitten Life is killing me:n kansikuva ilman tekstiä.
Taake paidassa logo, ja sitten kuva:
tässä siis se kuva
En olisi ikinä pystynyt kuvittelemaankaan että olkapäiden maalaaminen oikeille kohdille olisi niin vaikeaa.
No hienot tuli kuitenkin.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 05.03.2014 04:54
Ompelen paljon, ja rakastan ompelukonettani yli kaiken. Minulla on Husgvarna, ostin vuonna 1993. Toiminut ompelijana silloin.
  • Lähetetty: 09.03.2014 16:07
Olen nyt tällä viikolla tehnyt vähän kaikenlaista. Olen menossa kattomaan The 69 Eyesiä lutakkoon parin viikon päästä, ja muistinkin, että siellä kaapin pohjalla lojuva kys. bändin paita on liian pieni ja kulunut. Siirsin siitä kuvan yhteen toiseen paidan raatoon, ja siitähän tuli ihan hieno! Sitten innostuin maalaamaan:
Koska olen todella pihi, en viitsi ruveta tilailemaan hirveästi mitään fanipaitoja. Eli maalaan itse T-paitoihin kuvia. Tulee halvemmaksi, ja tuntuvat itse tehtyinä coolimmilta
Eilen illalla tein Twin Peaks- paidan, jossa on siitä alusta se maisema ja kyltti "welcome to twin peaks. population 51201"
Olen kovasti jo kauan halunnut Joy Divisionin Unknown Pleasures paitaa, ja en kyllä ole varma riittääko mun kyvyt siihen. Ei se nyt ihan älyttömän kallis paita ole tuolla äxässä, mutta kun olen tottunut ostamaan t-paitoja kirpparilta hintaan 1€. Pitää kokeilla.
Tai eihän mun synttäreihin ole enää kun 5kk, ehkä voin vinkua sitä lahjaksi sitten jos tyrin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!