Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Usvatuuli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.11.2011 10:14
Lähes kaikki vaatteni ompelen tai tuunaan itse, jonkinverran löytää kirppareilta halvalla ihan ilman muokkausta toimivia vaatteita. En edes muista millon olisin ostanut ihan uutena mitään muuta kun alusvaatteita. Nyt kovasti suunnittelen uutta talvitakkia(Äiti lupas ihanana ostaa mulle joululahjaks 6metriä mustaa villakangasta), vanha kun on jo todella vanha ja jäänyt siten myös auttamattomasti isoksi. 35kg painosta lähtenyt niin tässä on vaatehuoneen täys inventaario käynnissä ja paljon lähtee kirpparille myyntiin kun en kaikkea jaksa ruveta pienentämään, helpommalla pääsee kun ompelee uutta. Tässä työttömänä ollemisessa on se etu että on aikaa laittaa saumuri ja ompelukone hurisemaan.

Lainaus: Azrael

Ongelmat suunnitelmissani ovat, että kaavojen piirtäminen on tylsää, niiden piirtämiselle ei ole koskaan tarpeeksi tilaa ja yksiössä mitään on mahdotonta tehdä rauhassa ilman, että kissa tulee tielle sähläämään.

Inhoan kanssa kaavotusvaihetta ja muistan vielä niin sen turhautumisen kun itsekkin asustelin yksiössä kissojeni kanssa. Just kun oli saanut sen kankaan levitettyä hyvin siihen lattialle niin auta armias 8 kpl tassuja löysi sen heti. Onneksi nyt on iso kämppä ja oma työhuone näille käsitöilleni niin voi pistää oven kiinni karvanassujen edestä.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.01.2012 18:15

Lainaus: Usvatuuli

Inhoan kanssa kaavotusvaihetta ja muistan vielä niin sen turhautumisen kun itsekkin asustelin yksiössä kissojeni kanssa. Just kun oli saanut sen kankaan levitettyä hyvin siihen lattialle niin auta armias 8 kpl tassuja löysi sen heti. Onneksi nyt on iso kämppä ja oma työhuone näille käsitöilleni niin voi pistää oven kiinni karvanassujen edestä.

Onneksi mulla ei ole kuin 1 katti. Tämä omani tosin on niin ovela ja perso nuppi- ja hakaneuloille (ja kaikelle muulle) että saan olla aina juoksemassa sen perässä.

Nyt on suunnitteilla ihan sellainen perus fiftatihenkinen kesämekko. Ehkä ehdin saamaan sen valmiiksi tarpeeksi ajoissa, jos aloitan jo nyt. Ei ole oikein ollut innostusta tuon ompelun suhteen ja kun tuo kaavoittaminen on niin perseestä.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.01.2012 14:53

Onneksi mulla ei ole kuin 1 katti. Tämä omani tosin on niin ovela ja perso nuppi- ja hakaneuloille (ja kaikelle muulle) että saan olla aina juoksemassa sen perässä.

Meillä Kerttu myös tykkää kovasti neuloista. Mittanauhoista ei tarvitse sitten puhuakaan. Ja pitkäkarvaisen neidin karvat ovat todella tervetullleita kaikkiin polyestersatiinista tehtäviin asiakastöihin (nimim. Kaksi vanhojentanssipukua työn alla). Olen ottanut nyt tavaksi sulkea sen julmasti makuuhuoneeseen silloin kun teen töitä.
  • Lähetetty: 13.01.2012 15:51

Lainaus: BronzeRain

Olen ottanut nyt tavaksi sulkea sen julmasti makuuhuoneeseen silloin kun teen töitä.

Mmm.. toi olisi kätsyä, mutta miulla ei ole mahista siihen. Parvekkeellekaan ei viitsi toista pitkäksi aikaa heittää, kun tuolla on niin turkasen kylmä. Täytyy sitten kai vaan kärsiä. Onneksi ei ole mitään inspistäkään ompelemiseen.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.01.2012 15:57

Mmm.. toi olisi kätsyä, mutta miulla ei ole mahista siihen. Parvekkeellekaan ei viitsi toista pitkäksi aikaa heittää, kun tuolla on niin turkasen kylmä. Täytyy sitten kai vaan kärsiä.

Kylppäriin?
  • Lähetetty: 13.01.2012 15:59
Olisi vaihtoehto kyllä. ;D
Tai sitten heitän sen tossa lähellä asuvalle kaverille joku kerta.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2012 16:27
Minullakin on pariin kertaan kaatunut isnpikset täysin kun olen kotona yrittänyt ommella tuon kisun kanssa.... Olet juuri saanut aseteltua jonkun pirun ärsyttävän kankaan niiiiin nätisti pöydälle ja oot kääntämäs kättäs ottaakses kaavat ja asetella ne siihen, siinä pienessä sekunnissa kissa hyppää pöydälle ja vetää kankaat mukanaan komeesti. Sit ku oon tästä vaiheesta päässy ohi, ja aletaan leikkaamana, niin kissa tulee pöydälle seuraamaan saksia ja tunkemaan tassujansa leikkauslinjalle..... siiitten kun siitä päästään nii kissa tulee tosin syömään noita nuppineuloja.... Jos se ompelis koko vaattee valmiiks ku nii tykkää? :'D
Kirjoittanut: Cruithne (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2012 18:38
Viime kesänä mekkoa ommellessa muistin, miksen ole pariin vuoteen mitään ommellutkaan. Oli yllättävän vaikea homma. Omapäinen ompelukone saattoi tietenkin vaikuttaa asiaan.. Koska en ota virheistä opiksi, ajattelin alkaa tässä hametta väsäämään. Saapa nähdä, mitä tapahtuu

Olenpas kuitenkin niin cooli, että kudon. Eli neulon. Viime aikoina tullut tehtyä kaikennäköistä villapaitaa ja sukkaa ja sen sellaista.
  • Lähetetty: 14.01.2012 00:45

Lainaus: Vampiric_

Minullakin on pariin kertaan kaatunut isnpikset täysin kun olen kotona yrittänyt ommella tuon kisun kanssa.... Olet juuri saanut aseteltua jonkun pirun ärsyttävän kankaan niiiiin nätisti pöydälle ja oot kääntämäs kättäs ottaakses kaavat ja asetella ne siihen, siinä pienessä sekunnissa kissa hyppää pöydälle ja vetää kankaat mukanaan komeesti. Sit ku oon tästä vaiheesta päässy ohi, ja aletaan leikkaamana, niin kissa tulee pöydälle seuraamaan saksia ja tunkemaan tassujansa leikkauslinjalle.....

Ja se menee just tasan näin. Tosin oma kollini on niin hiiskatin typerä, että se yrittää syödä ne nuppineulatkin. Itken sen kanssa.
Olisi vissiin pitänyt miettiä sen 19 kerran ennen kuin kissan hankki...
Kirjoittanut: Nightsong (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.01.2012 18:49
Aloitin viime syksynä opiskelemaan vaatetusalan artesaaniksi ja siitä lähtien on ollut kauhea hinku tehdä vaatteita. Tietysti on vielä paljon opittavaa mutta pikku hiljaa sitä on uskaltautunut tekemään itse omia asuja. Ja tytyy sanoa, että nautin suuresti ompelusta
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit