Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.01.2012 20:10
Halu on kova, ja välistä yritystäkin, mutta samettihame on ainoa tekeleeni, jota kehtaan julkisestikin käyttää. Ongelmani lähinnä on kärsimättömyys. Kaikki pitää saada heti valmiiksi, ei malteta mitata kunnolla, päärmätä tai nuppineuloittaa. Tuloksena on siis aina "jotain sinnepäin", saumat kierot ja ei oikein istu. Kärsivällisyyttä pitäisi saada jostain roppakaupalla lisää Korjauksia ja tuunauksia tulee kuitenkin toisinaan tehtyä.
Kirjoittanut: Morima (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 19.01.2012 20:43

Lainaus: Ayuku

Ongelmani lähinnä on kärsimättömyys. Kaikki pitää saada heti valmiiksi,

Sama täällä. ; Pukuompelijan opinnot pelastaa hieman, mutta jos ajatusprosessi on kaavotuksessa jäänyt kesken kärsimättömyyden vuoksi, pitää purkaa ja ommella uudelleen, ellei jopa leikata kankaita uusiks...

Anyway. Koetan tehdä vaatteitani itse, tai ostaa kirpparilta tuunaukseen sopivia. Melkein jopa pakko tehä itse/tuunata, koska harva opiskelijan hintaluokkaan sopiva liike myy mitään persoonallista.
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2012 23:36
Ittelle kävi niin, että kun ensimmäisen takin suunnittelin ja sain jonkun huijattua tekemään sen (kun en ite niin taitava ole eikä ole välinäitäkään), niin ei ole sen jälkeen kaupasta mikään kelvannut... Ja pari viimeistä takkia alkoi menemään aika tarkkaan speksaukseen kaiken osalta, että alkoi materiaalikustannuksetkin kasvamaan. =\ mutta on ne khzl sen verran mukavia, ettei ole yhtään kaduttanut parempien kankaitten ostaminen. Harmi vaan, kun vain kesätöiten aikaan on varaa hommailla uusia.
Kirjoittanut: Natu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 24.01.2012 23:12
Oon yrittänyt tehdä sellasta jännää mekkoa mutta se meni ihan pieleen
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 05.02.2012 15:34
^ Mulla menee vaatteiden ensimmäiset, ns. harjoitusversiot usein pieleen, johtuen omasta hajamielisyydestä, kärsimättömyydestä ja huonosti otetuista mitoista tai satunnaisten asiakkaiden jojopainoiluista. Siksi tykkäänkin tehdä ensin harjoitusvaatteet halvasta "lakanakankaasta" joista sitten näen helposti tehdä mahd. muutokset kaavoihin ja harjoitusvaatekappaleeseen.

Hemmetin hidasta ja välistä ärsyttävääkin, mikäli vaate vaatii surehkoja muutoksia, mutta ainakin tuo takaa sen, että varsinainen lopputulos istuu kunnolla päälle.

Lasten- ja koiranvaatteiden ompeleminen on siitä parasta, että niiden kanssa mikään harvemmin menee vikaan.
Kirjoittanut: ShaDow87 (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.02.2012 12:40
Vaatetusalan artesaani ilmoittautuu!
Teen tosi paljon vaatteita itse, lähinnä mekkoja, hameita ja korsetteja. Lisäks duunailen käytettyä mm. vanhoja työvaatteita. (oon seppälässä töissä niin vaatetta kertyy :P) Joka ikitä ostamaani valmisvaatetta pitää vyötäröltä ja lantiolta aina kaventaa, koska olen mutantti ja ihan ihmeellisen mallinen ://
Tykkään myös tehdä itse hiuskoruja ja minihattuja
Harrastan myös cosplayta (nyt saan varmaan turpaani ) joten asuja tulee siihenki tarkoitukseen tehtyä.
Uusin villitykseni on tilailla ebay:stä sikahalvalla muoviluisia korsetteja, kiskoa luut pihalle ja vaihtaa metalliluut tilalle. Dadaa!! metalliluitettu korsetti, jolle hintaa tuli noin 20e sillä rahalla ei suuremmin haluta ees itse alkaa ompeleen :P
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: Roudatar
  • Lähetetty: 13.04.2012 22:39
Tässä tällä viikolla alkoi projekti nimeltä hame. Upea musta kangas joka löytyi jostain vintiltä ja sain sen ilmaiseksi, kun ei sille ollut käyttöä, ja siitä siis alkoi muodostua pitkä leveähelmainen hame johon kaavat tein itse. Keskiviikkona valmistui mustasta neuloksesta kokeiluhame, jolla siis kokeilin, että toimiiko kaavat halutusti. Tämä kokeiluhame siis tälläkin hetkellä päällä. Ja pakko sanoa, että oon tyytyväinen. Siihen varsinaiseen hameeseen tuli piilotasku ja mahdollisesti D-lenkkejä ja remmejä jossain vaiheessa myöhemmin. Mutta tällä erää kesken on enää helma. On se jotenkin ihana, kun näkee ensin kankaan ja siitä on semmonen oma idea, että voi kun tosta tulis hyvä hame ja sit kun sitä ideaa alkaa työstämään ja näkee kun kankaasta tulee se hame, vaikka se nyt ei ihan täysin täsmäiskään sitä alkuperästä ideaa.
Kirjoittanut: Nylon (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2012 00:10
Viittoja olen. Ne on niin hienoja, haluan itse koristella mieleisekseni ne.
Kirjoittanut: kiki (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2012 20:47
En nyt tiedä meneekö tämä oikeeseen paikkaan mutta, onko kellään täälä kokemusta kangastori.com:ista? Tilasin sieltä viime kuussa näytepaloja ja ne tulivat parissa viikossa. Mutta mietin sitä että onko kangas siellä kuinka tasalaatuista vai vaihteleeko laatu? Minä kun osta kankaat ihan sen mukaan miltä tuntuu ja sitten jos näytepala olisikin erilaatuista kuin sitten se tilattu kangas...
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.05.2012 21:41

Lainaus: Ayuku

Ongelmani lähinnä on kärsimättömyys. Kaikki pitää saada heti valmiiksi, ei malteta mitata kunnolla, päärmätä tai nuppineuloittaa. Tuloksena on siis aina "jotain sinnepäin", saumat kierot ja ei oikein istu.

Jotenkin liian tuttua. Mulla vähän kaikki noi neulokset on semmosia epämääräsiä, koska haluan kaikki heti valmiiksi ja päälle. Onneksi nyt viimeisin teos, toppi, jonka ompelin (ei neulottu), siitä tuli aika hyvä, pakotin itseni tekemään sen kunnolla ja kärsivällisesti. Nyt pitäisi alkaa tehdä pitsiboleroa ja hametta, muttakun ei ole inspiraatiota.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit