Gootti.net

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: tamashii (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.11.2006 20:39
Plääh... jooh...

Niin, kysyisin oletteko tehneet kunnon "asua"?
Meinaan, niinkuin mekko, jonka olet itse tehnyt?

Nyt kun haluaisin tehdä itse jouluasun, mutta ongelmana on se minkälaisen?
Haluaisin teidän kokemuksia. Itse olen joskus ala asteella itselleni vaatteita tehnyt, ja nekin on ihan mämmikamaa... Serkulle kyllä muutaman olen.

Mutta niin... Jouluasun haluaisin tehdä, ja mielelläni sellaisin omaperäisen. Minulla on kyllä kaksi "piirustusta" mutta en ole varma onnistunko. Kuinka itse pääsit tästä "ongelmasta"? Siis jon epäilet kykyjäsi? XD
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.11.2006 21:12
Minä olin ala- ja yläasteen puukässässä ja siksi en osaa juurikaan ommella, mutta silti olen itselleni viitan ommellut, viime kesänä tein poikaystävälleni viitan, paidan ja housut keskiaikaismarkkinoita varten. (Dragula oli niin ylpeä itsestään kun teki viitan hupun ihan itse! ) ja kyllähän tekonahkaiset rannesuojuksetkin syntyivät.

noh, jos siitä tulee "vain" jouluasu, kai sen ompelukoneella surrauttaa vaikka äidin avustamana. minäkin onnistuin, vaikka taidoillani mielummin takoisinkin ja tyvestä puuhun noustaan, ei sen tarvitse täydellisyys olla
  • Lähetetty: 05.11.2006 21:28
Hehhe

Jooh, olen meinannut kun rahaa meillä paljon ole, etten noita mortician vaatteita (yms. muitakaan) pysty ostamaan, kuin kerran kaksi (tsägäl kolme) vuodessa Niin meinasin, että itse tekisin kaikki vaatteeni... Noh, täytyy katsoa mitä niistä joistakin syntyy... xD
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.11.2006 21:36
Ainoa vaatekappale minkä olen ikinä tehnyt oli viikatemiehen asu. Sen muistan että hermot meinas mennä ompelukoneen kanssa ja huppu oli vaikein osa.

Liekköhän tallessa enää :P Tahtois löytää.
  • Lähetetty: 05.11.2006 22:12
Heh x)

Jooh, kyllä minultakin löytyy jotain tuollaisia "ihmeellisiä" vaatteita...
Kirjoittanut: Ukuli (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.11.2006 22:35
Kyllähän sitä ommeltua tulee, mutta ehkä kaavoitus, kuosittelu ja neuvominen on enemmän hallussa. Yhden samettimekon olen amisaikoina ommellut ja nyt se palvelee yömekkona ( lämmin talvella! ). Viimeisen päälle kustomoidun jakun ompelin tilaustyönä töissä, tuunailen joskus jotain vaatteita ja nyt on menossa pitkä nahkatakki itselle vanhoista nahkatakeista. Saa nähdä miten se onnistuu, muuten on kasassa, sivut, hihat ja vuori puuttuu vielä.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 06.11.2006 04:54
mä oon kyl se, joka piirtää puvusta luonnoksen, ja joku muu sit ompelee sen. On tuol ompelukone, mut eipä oo usein tullu käytettyä. Oho, kello on jo melkeen 5 ja vielä mä istun tääl koneella...
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.11.2006 10:32
on tullut tehtyä vaatteita aika paljon, se on jopa harrastukseni
olen tehnyt useita samettihameita, pitsipaitoja, pitkän samettitakin, korsettitoppeja ja mm. tämäntyylisen mekon http://www.flamespirit.fi/images/mekko2_1.jpg
jos nyt linkki sitten toimii.
Kirjoittanut: Kahleet (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.11.2006 14:19
Kyllähän noita tulee tehtyä. Tässä parin viime kuun aikana on tullut tehtyä mm, tyllihame, pari hupparia (ihan asiakkaille nuo), samettitoppi ja joku pitkähihanen samettipaita. Nyt olisi tarkoitus tehdä musta-tummansininen mekko jossa olisi nyörejä, isot hihat ja epäsymmetrinen helma. Jos vaan olisi sitä hemmetin rahaa niin voisin vaikka heti hiippailla kangaskauppaan. Joku uusi hupparikin (tai takki) olisi kiva tehdä nyt, kun on kerta talvikin tulossa.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.11.2006 14:19
Olen tehnyt vaatteita itselleni paljon. Harrastan käsitöitä Viimeksi tein punamustan viitan ja sitä ennen tylliminihameen.
Kaavoja kehittelen ite tai sitten otan jostain käsityölehdestä ja muokkaan hieman

Mutta esimerkiksi tollasten hienojen mekkojen kaavoja löytää helpoiten etsimällä haapukujen kaavoja. Niistä voi sitten muunnella itelleen sopivan.
Ja Suuri Käsityölehti kai julkasi joskus ihan niinku goottimekon kaavankin, vaikka ei se kyllä mikään kovin hieno ollu... (ainakaan omasta mielestäni XD)
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit