Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 06.11.2006 16:11
Lainaus: Mariel Ja Suuri Käsityölehti kai julkasi joskus ihan niinku goottimekon kaavankin, vaikka ei se kyllä mikään kovin hieno ollu... (ainakaan omasta mielestäni XD)

se oli aivan kamala hörhellys! mitä siinä oli: sinisiä ja kultaisia hapsuja?

ja teksti: "pukuleikit jatkuvat isompanakin..."
Kirjoittanut: Kahleet (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.11.2006 17:48
Lainaus: Iiriva ja teksti: "pukuleikit jatkuvat isompanakin..."

Juu näin itsekkin kyseisen artikkelin. Pikkasen repesin. 'Pukuleikit jatkuvat isompanakin, mutta vaan tummemmissa sävyissä' jotain tollasta siinä tais olla... Ja sen puvun värit oli jotain niin järkyttävää(älkää suuttuko, jos puvusta diggailitte. Vaan mun pieni ja huomaamaton mielipide...).
Kirjoittanut: tamashii (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.11.2006 18:24
Kivaa, kuulla kokemuksia

Joo, nä mä lähen huomenna kangaskauppaan, ja valitsemaan kankaita... Onhan minulla pari kaavaa josta aijon (yritän) vääntää hienon hameen (Siis jos onnistun)
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.11.2006 18:50
nauroin kyllä ja kuollakseni sitä Suuren käsityölehden juttua, on tullut sitä lehteä luettua aika paljon, joskus löytyy ihan muokkaamiskelpoisia kaavoja, mutta jos ne nyt oikeen haluavat väkisin goottimekon kaavan, niin olisivat kysyneet joltain ammattilaiselta..... kultaa ja sinistä murrrrr...
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.11.2006 18:57
Asua en ole tehnyt vielä. Hameen ja ylihuomenna valmistuu paita.
Hameita on ihan helppo tehdä, kun niissä on suurimmaksi osaksi pelkkää suoraa vaan

Tuon paidan kanssa on noin viisi kertaa mennyt hermo ja siltikin siinä olisi paranneltavaa :'( Plää. Se on ihan liian lyhyt ja muutenkin yäähnyyhnyyh Nojoo, täytyy yrittää uudemman kerran ja sitten vääntää väkisten parempi. Mutta siinä on ihanat hihat

Mekon voisin tehdä, ellei minulla olisi jo kaappia täynnä mekkoja ja jos olisin löytänyt hyvän mekon kaavan.
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.11.2006 19:30
Onnistuin vääntämään jotain tyllihameen tapaista kerran. Siihenpä se sitten onkin jäänyt...
Näillä ala-asteen tekstiilityötaidoilla ei pitkälle pötkitä...
Kovasti on kyllä ollut tarkoitus ruveta väsäämään samettitoppia ja -hametta (kankaatkin jo valmiina), mutta jostain kumman syystä ikinä ei tahdo olla aikaa

Kovasti tykkään kyllä kaikennäköistä suunnitella.

Ajan ja rajallisten taitojen lisäksi kynnyskysymyksiä ovat:
-Kaavat. Niiden väsäämisessä ja muokkaamisessa menee hermot. Tuon tyllihameenikin tein lopulta täysin ilman kaavoja...
-Kankaiden hankinta. Kun jotain suunnittelen, on minulla selvä visio siitä, millaista kangasta haluan käyttää ja mikäli en juuri sellaista satu löytämään sekoan totaalisesti ja ahdistun suunnattomasti... Varsinainen ongelma...
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.11.2006 20:00
ärsyttää se kun kangaskauppojen valikoimat on niin huonot :/ esim. kiina-tyylisiä silkkikankaita ei juuri nyt löydy ainakaan Eurokankaasta, vaikka vähänaikaa sitten oli. Siellä on aina niin kausitavaraa, että pitäisi heti käydä pelastamassa hienot kankaat ennen kuin ne ehtii loppua, vaikkei tietäis mitä niistä edes vielä tekee. Ehkä ne sitten suuren kysynnän vuoksi voisivat tilata lisää niitä.
Tosin saahan sieltä nykyisinkin pyytää haluamiaan, mutta niiden toimitus taitaa jäädä oman onnensa nojaan, koskaan en ole mitään pyytämääni ainakaan sieltä löytänyt.

Onko kukaan nähnyt seittipitsiä myynnissä missään?
joku joskus kauan sitten oli nähnyt sitä jossain Tamperelaisessa kangaskaupassa, mutta siitä on aikaa, enkä valitettavasti tiedä edes kaupan nimeä.
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.11.2006 20:15
Lainaus: Kuutar Onko kukaan nähnyt seittipitsiä myynnissä missään?

Seittipitsiä minäkin olen kovasti etsiskellyt, mutta eipä ole tullut vastaan
Kaikenmoista ideaa siitäkin olisi...
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.11.2006 22:50
En sinäänsä tee vaatteita ihan tyhjästä. Yleensä jos on jokin valmisa aloituskappale niin siihen sitten lisäämään ompelemaan tai karsimaan kaikkea. Mut kyllä hameita ja nyöritoppeja on tullut tehtyä, tosin jälki on verrattavissa tyydyttävään. No, kuitenkin jotain välillä tulee yhteen nidottua.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • • Muokkasi: Velvet Grey
  • Lähetetty: 07.11.2006 20:05
Ompelin joskus kun jaksoin vielä. Nykyään minulla on liian lyhyet hermot ja olen liian kärsimätön ommellakseni jotain isompaa. Lisäksi minulla on ollut käytössä äitini vanha ompelukone, joka on melko romu. Niin ja olen suht mukavuudenhaluinen (=laiska). Pvc-brokadi-hameen, pari tylliminiä, pari paitaa ja jotain muutakin vielä (en muista tähän hätään mitä) olen saanut aikaiseksi. Nyttemmin teetätän vaatteet muilla, ostan kirpparilta ja muokkailen valmiita. Viimeiset vaatteet, jotka kätösilläni tulen tekemään, ovat liituraitahame remmeillä ja polkadot-röyhelöminihame. (joku nähnyt polkadot-kangasta jossain? En Helsingin Sanomatalon Eurokankaasta löytänyt. On hirveä hinku saada tuo mini :P. Pallojapallojapalloja..)

Lainaus: Kuutar iina-tyylisiä silkkikankaita ei juuri nyt löydy ainakaan Eurokankaasta,

Osta kiinakaupasta. Esim Kampin putiikista löysin ihanaa liilahtavan pinkkiä kiinakangasta :*

Lainaus: Kuutar Onko kukaan nähnyt seittipitsiä myynnissä missään?

Ei ole, eikä tule varmaankaan. Ulkomaillakin maksaa kuulemma jotain lähemmäs 100e/m, tai ainakin näin eräs ystäväni kertoi kuulleensa, kun oli Riitalta pukukopin seittikankaan alkuperää tiedustellut.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit