Gootti.net

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.02.2011 15:53
Ompelin tänään itselleni pvc hius rusetin
Siitä tuli aika kiva.
Rusetteja on kiva ommella kun ovat vielä niin helppoja tehdä.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.03.2011 20:20
Voi perkele kun harmittaa, kun ei oo nyt kirjotuksiin valmistautumisen takia ompeluun aikaa ja lista kaikista tehtävistä asioista senku vaan kasvaa ;____;
Lupasin yhdelle kaverille vähän ompeloida, lisäksi pitäis oman t-paidan tuunaaminen saattaa loppuun ja kaiken huipuks tänään tuli Varustelekalta sellainen kevyt maastotakki josta oon ajatellu muokkailla jotain tunikan tapaista. Viel pitäis jaksaa odottaa, että pääsee hyvällä omatunnolla noita tekemään.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.09.2011 17:28
Vaatteiden kalliuden takia rupesin tekemään itse vaatteita, eilen tein kellohameen. Se nyt tuli väsättyä viidesssä tunnissa, kun en kiirettä pitänyt. Ja kudoin itselleni pinkit säärystimet talveksi.
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2011 19:10
Joo vaatteita tulee tehtyä koko ajan, vaatesuunnittelijä kun ammatiltani olen.
Ihanaa ajan tappamista.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 09.09.2011 23:31
Ompelin tässä just hameen ja se meni päin helvettiä. Yleensä ompelukseni ovat onnistuneet, joten nyt revin hiuksia päästäni ja huudan.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.09.2011 11:48
Itse ompelin kaverille tuossa tunikan ja eräälle miespuoleiselle henkilölle tiukan hihattoman paidan. Koulussa tulee kaikennäköistä tehtyä. Opinnäyte työ pitäisi vielä keksiä eli mitä ompelisin? Saa heittää ehdotuksia
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.10.2011 11:44
Nyt on työn alla Crust- tyylin spurgubyysat, pitäis kaventaa maastohousut ja lätkiä ne täyteen patcheja sunmuuta kivaa. kattoo mitä saa aikaseks
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.10.2011 15:14
Pitäisi alkaa taas ompelemaan uusia vaatteita talven varalle. Suurin osa vanhoista ovat jo parhaat päivänsä nähneet ja vaatekaupoissa on niin pirun kallista.
Viime aikoina olen vaan tyytynyt muokkaamaan vanhoja rättejä, kun en ole varsinaisia ompelutöitä jaksanut tehdä.

Ongelmat suunnitelmissani ovat, että kaavojen piirtäminen on tylsää, niiden piirtämiselle ei ole koskaan tarpeeksi tilaa ja yksiössä mitään on mahdotonta tehdä rauhassa ilman, että kissa tulee tielle sähläämään.

Valmiskaavoja taas en sorru ostamaan. Maksavat liikaa ja niillä tehdyt vaatteet eivät kuitenkaan istu päälle kunnolla.
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Muffin
  • Lähetetty: 08.11.2011 21:29
Ompelukone ja saumuri ovat hyviä kavereitani.
Minulla on ompelijan koulutus, joten vaatteita tulee tehtyä, pääasiassa muille ihmisille koska materiaaleihin uppoaisi vähän liikaa rahaa, eikä köyhänä opiskelijana minulla ole varaa moiseen. Mutta onneksi kirpparivaatteita voi tuunailla.

Erityisesti teen vaatteita BJD-nukeilleni (pääasiassa 40-45cm korkuisia), jotka ovat anatomisesti varsin korrekteja, joten niille on helppoa tehdä, pukea ja sovittaa. Kivointa on kun voin tehdä niille mitä ikinä haluan ja materiaalit tulevat edulliseksi kun tarvitsee pieniä määriä. Kaikenlaisia lolitamekkoja, röyhelöpaitoja, takkeja yms. pitsein ja röyhelöin koristeltua teen pienessä koossa. Se on aivan ihanaa Nyt ompelen esimerkiksi rokokoo-vaikutteista lolimekkoa.
Kirjoittanut: Hypnosis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.11.2011 23:22
Ompelen/tuunaan lähes kaikki vaatteet. Nytkin pitäis äkkiä ommella jotain hienoa keikalle, mutta aika ei tunnu riittävän. Ja sitäpaitsi inhoan sitä, että aina uuttatyötä aloittaessa langankireys täytyy säätää. Siksi yritän ommella aina yhden työn loppuun, ennen kuin tartun seuraavaan, mutta yritykseksi usein jää. Kyllästyn välillä keskeneräisiin töihin, ja ne jäävät makoilemaan nurkkiin. Nytkin sovitusnuken päällä on liituraitakangasta yms. sommitteluvaiheessa.
Onko kukaan muuten tehnyt itse sovitusnuken, siis omasta vartalosta?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit