Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: 5ande (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.08.2010 17:31

Lainaus: Pumpkin

mitä meinaa "tikkaus"..

No se kai vähän riippuu, joissakin yhteyksissä se voi vain tarkoittaa esimerkiksi koristetikkausta. Eli ei olisi välttämättä tarpeellista ommella tietystä kohtaa, mutta se saa vaatteen näyttämään paremmalta. Sitten yleensä se tarkoittaa sitä että ommeltua saumaa vahvisetaan. Eli kun 2 kappaletta ommellaan yhteen se ommelhan jää sinne toiselle puolelle näkymättömiin. Tikkauksella tarkoitetaan sitä että ne ompeleen ylijäävät liuskat ommellaan niin että se tikki tulee näkyviin. Tikkausta voi tarkastella esimerkiksi fakkujen sivuista joissa on käytetty kaksoisneulaa, melkein saman tuloksen saa kuitenkin tikkaamalla kaksi kertaa.

Ööh tai näin mää sen ymmärrän jos saat soperruksestani selvää.
Tuolta vielä enemmän infoa---> http://keskustelu.plaza.fi/ellit/koti/askartelu-ja -kasityot/1594181/mita-tarkoittaa-tikkaaminen/
Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.08.2010 23:29
En ole itse tehnyt vaatteita, mutta suunnitellut kylläkin. En ole ikinä ollut hyvä ompelemisessa, joten onneksi minulla on kaveri joka helppaa sitten toteuttamisessa..
Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Pumpkin
  • Lähetetty: 17.08.2010 21:04
Kiitos vastauksesta
No nyt on sitten hame valmis.
Ei se nyt niin 'täydellinen' ole, mutta kyllä kehtaan käyttää
Ompelin mustan aika normin hameen jossa on alla pinkkiä tylliä
Kirjoittanut: EiKukaanTärkeä (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.08.2010 15:28
Koulussa oon jotkut shortsit väkertäny ja samoin hupparin, rmia molemmat! hihii
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.08.2010 17:36
Koulussa tuli tehtyä huppari ja hame. Hupparista tuli liian iso, mutta hame onnistui todella hyvin, se jopa nosti numeroani. Seuraava projektini olisi hankkia kirppikseltä mustat housut, joista olisi tarkoitus tulla jonkunlaiset remmihousut. Minulla kun ei ole rahaa goottikauppojen valikoimiin.
Kirjoittanut: Black-Butterfly (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.09.2010 18:38
Lahkeista pieneksi jääneitä farkkuja on tullut leikattua shortseiksi sun muuta pientä tuunaamista
Ja tällä hetkellä yritän väsätä tuota vanhojentanssi mekkoa, saa nähdä mitä tulee... Lähinnä se korsetin ompelu tässä pelottaa
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2011 10:47
Ajattelin kysellä tässä ketjussa tätä asiaa..
Elikkä tietääkö kukaan mistä saisi meshin tyyppistä mustaa ohutta läpikuultavaa kangasta?
Tai sitten ihan meshiä?
Myös kiinnostaisi tämmöinen kangas:

Eli tuo keskellä oleva ohuin kangas jossa pientä kuviota.

Oon yrittänyt etsiä netistä, mutta ei oikein löydy. Olisi tarkoitus väsätä jossain vaiheessa noista kankaista paitoja jos jostain niitä löytyisi.
Meshiä oon myös kysellyt ihan Kuopion kangaskaupoista, mutta eivät edes taida tietää mitä tarkoitan meshillä.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2011 12:50
19-vuotias deathrock-Ratpick teki aikoinaan sapluunalla itselleen Musta Paraati t-paidan ja leikkasi yhdestä kauluspaidasta hihat pois, koska deathrock!!

Käden taidot ovat jääneet vähemmälle huomiolle sittemmin. Nykyään ostan bändipaitani ja annan pienten aasialaisten lasten leikata kauluspaitojeni hihat hikipajoissa.
Kirjoittanut: Miss_Reaper (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.02.2011 19:33
Käsitöissä on tuli tehtyä pari vuotta sitten musta-punaisesta pääkallofleecekankaasta huppari. Se taisi olla oikeastaan peräti ensimmäinen goottivaatteeni. Pidin silloin löysemmistä vaatteista, joten hupparista tuli löysä. En oikeastaan käyttänyt sitä paljoa löysyytensä vuoksi, enhän halunnut näyttää lihavammalta kuin oikeasti olin. Yhtenä iltana miltei vuoden päästä päätin kaventaa hupparia ja onnistuinkin siinä ihan hyvin. Sen jälkeen huppari on ollut silloin tällöin käytössä, nytkin pakkasilla voisin taas alkaa käyttää.
Muuta erikoismaininnan ansaitsevaa ei ole tullut tehtyä. Yhdet sini-mustaraidalliset irtohihat kyllä neuloin, mutta ovat aikalailla rumat, minkä vuoksi jäävät kaapin pohjalle.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.02.2011 21:27
Noh, en ole varsinaisesti tehnyt viime aikoina vaatteita, koska ommella en osaa, mutta paria vanhaa vaatetta olen tuunannut kankaanpainannalla. Nyt on vanhassa mustassa topissa storm trooper, ja mustassa t-paidassa Mollamaija-nukke kaasunaamarilla. Tuli painettua myös XA-180-miehistönkuljetusvaunu (koska pasikuski ) mustaan kangaskassiin ja tehtyä Vault boy (Fallout) t-paita miehekkeelle.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit