Gootti.net

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2010 17:39
En oo mitään kunnon asuja tehny mutta vanhoista farkuista on saanu tuunattuu kaikenlaista. Niitä oli siis kahet, plus yhet mitkä leikkasin capripitusiks ja sit ompelin paloja niistä vanhoista niihin. Ja sit niistä jäi vielä aika paljon jäljelle, joten tein niistä minihameen. Hihihiii Ja viel on jäljellä, vois varmaan jonkun topin tehä, jos jaksaa. Ja se hame kaipaa vielä vähän muokkaamista, kun olin ommellu yhen palasen jotenki oudosti niin siin on nyt reikä mistä menee helposti sormi läpi... Ja kun en oo mikään mestari ompelukoneiden kanssa, niin kirosanoja tuli suusta paljonkin, mutta kärsivällisyys on avain asenne tässä... Mutta kyllä mä vielä jotain isompaa aion vielä tehä Joku kaunis päivä
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.07.2010 00:40
Mulla itse ommeltujen vaatteiden saldosta löytyy nyt useampi huppari ja t-paita, hame, shortsit, jakku, liivi ja pari mekkoa. Työn alla on ollu jo keväästä asti huppari ja PVC-vyötärökorsetti.
Ei kyllä millään malttais odottaa, että oppis joskus itse kaavoittamaan. Ei tarttis sit niin paljon taistella noiden valmiskaavojen kanssa. Tuosta liivistäkin jouduin avaamaan kaikki saumat kun huomasin, että vaate näytti olevan suunniteltu täydellisesti laatikolle sopivaksi.
Kirjoittanut: mrpsychopatic (Nimetön)
  • Lähetetty: 31.07.2010 07:41
Voi että ois ihanaa jos osais tehä vaatteita __ pitäny tyytyä vaan tuunailuun,mutta parempi kun ei mitään.
Kirjoittanut: Criceto (Nimetön)
  • • Muokkasi: Criceto
  • Lähetetty: 04.08.2010 09:53
Minä tein yleensä vain leikkeihin, mutta niistä luli niin hyviä että käytin joskus koulussakin. Tai suunnittelin vaatteenn, kankaan ja mitat yms. ja se tehtiin puolestani. Mulla jäi yksi pukun kesällä kesken mutta koitan saada sen pian valmiiks.
Kirjoittanut: Bullyboys (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.08.2010 10:13
Itse olen pääasiallisesti myös hylännyt alusta asti vaatteiden teon. Kirppisvaatteita tulee lähes poikkeuksetta ainakin hieman muokkailtua, mutta ei enää sen kummempaa.

Olisi kyllä ihanaa vanhojen kaavojen mukaan ommella itselle mekkoja ja hameita. Ehkä joskus tulevaisuudessa opettelen sen korsetinkin teon.
Kirjoittanut: Nukke (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.08.2010 10:17
Yleensä tuunailen vanhoja vaatteita tai teen jotain pientä uutta. Viimeisimmät luomukseni ovat vyö ja kaulakoru. Vyön suunnittelin varta vasten valkoisten farkkujeni (merimieslook) kanssa käytettäväksi. Kaulakoru taas on mustista lasihelmistä tehty ja olen siihen oikein tyytyväinen.

Vaatteita tulen tekemään kun on aikaa. Luultavasti yksinkertaisia vaatteita.
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.08.2010 15:58
Ite oon ommellu organza-hameen, johon tuli 5 metrii sitä organzaa ja tylliä alle. Hameen helmapituus on varmaan 2metriä, joten sitä saa poimutella sopivaksi aina päälle pukiessa. Ylä-asteella tein korsetin,mikä meni todella pieleen.. Hehe.
Kirjoittanut: Blida (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 07.08.2010 02:28
Suunnittelen, ompelen ja muokkailen. En tosin mitenkään kovin hyvin, mutta tarpeeksi että eivät mene rikki käytössä ja ovat ehkä juuri ja juuri fiksun näköisiäkin päällä.
Keskityn lähinnä pvc-vaatteiden tekemiseen.
Kirjoittanut: Belle (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.08.2010 20:24
Rakastan ompelua! Vaatetusalallakun opiskelen niin vaatteita tulee tehtyä muutenkin kuin koulussa Saumurinkin omistan. Ennen kouluunmenoa olin tehnyt vain muutaman vaatteen itselleni, mutta ne olen pistänyt kaikki palasiksi ja käyttänyt kankaan johonkin muuhun kun en voisi enään sietää niitä silmissäni...
Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.08.2010 16:20
Osaisiko joku fiksumpi kertoa mulle mitä meinaa "tikkaus"..
Joo oli viimeksi käsityötä neljä vuotta sitten Tarkoituksella olisi ruveta nyt ompelemaan itse kun kerran monen sadan euron ompelukoneen lahjaksi sain ettei jää minnekkään nurkkaan pölyämään
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit