Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 22.08.2009 22:34

Lainaus: Azrael

Tällä hetkellä ainoa kriteeri tuon kankaan suhteen on, että sen pitäisi olla mahdollisimman kevyen näköistä, mutta kuitenkin sellaista, joka pitää pakkasta.

Erittäin ohut villakangas on kauniin ja kevyen näköistä, laskeutuu hyvin ja kestää pakkasta, ainakin jos vuorittaa hyvin. Hyvät ja ohuet villakankaat ovat usein niitä kaikkein kalleimpia, mutta myöskin laadukkaampia ja siistimmän näköisiä.
Itse vuorittaisin talvitakin 3 kerroksesta, tuulta pitävä kangas lähimmäksi päällikangasta, villavatiini väliin ja viimeiseksi vuorikangas. Ei helpoin / edullisin vaihtoehto, mutta ehdottomasti lämpimin ja siistein.

Itsellä projektina tällä hetkellä kevät/syystakki, pinkkiä neulosta (collegen tyyppistä), johon tulee musta vuori. Hieman kellotettu helma, hieman alle polven ja vyötäröstä erittäin tyköistuva. Iso huppu jonka vuori myöskin musta - ei tule liian pinkkiä kokonaisuutta. Lisäksi taakse musta satiinauhanyöritys.
Sit pitäis jaksaa tehdä pitkä farkkuhame, tämän tyyppinen olisi tarkoitus tehdä URL.
Ja myöskin pinkki-musta mekko, jossa kahdet olkaimet, sivuilla tampit ja suht leveä helma. Vaikea selittaa, selvä visio kyllä on. Sit kun repis aikaa kaiken tekimiseen..
Talvitakkikin pitäs vääntää tässä jossain vaiheessa. Yrittänyt etsiä mieleistä, mut ei vaan löydy.
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.09.2009 22:23
Huh, kohta alkaa tällainen projekti ihanasta, tumman purppuran värisestä taftista. Ohjeet vaikuttavat kohtuusimppeleiltä ja hame näyttää aivan upealta.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.09.2009 22:40
Hih, joku muukin selailee Steamfashion-yhteisöä! Tuo hame on kyllä hieno, mutta kun en osaa ommella niin en vain osaa ommella.

Sen sijaan väsäsin tänään valmiiksi jo pitkän aikaa tekeillä olleen naamion. Pitsiä, paljetteja ja strasseja... Nurjalla puolella on hieman kauneusvirheitä, mutta julkisivusta tuli todella mainio.
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: blood
  • Lähetetty: 30.09.2009 22:51
Mä sain mun syystakin vihdoin valmiiksi, tuli tosi ihana. Tosiaan takana musta satiininauhanyöritys, musta vuori, hihoissa poikittain satiininauha ns. katkaisemassa hihaa ja tuomassa vähän mustaa. Edessä yksi metallihaka kiinnityksenä ja tosiaan vähän kellotettu helma sekä iso huppu. Ja leikkaussaumoissa mustat tikkaukset.
Ja sit tein tollasesta mekkohupparista boleron. Leikkasin alaosan irti ja laitoin pitsin tilalle. Sekä hihaan pitsit. Sit tein alaosasta jääneestä kankaasta vielä kissalle tyynynkin, johon laitoin keskelle metallinapin.
Alkutilanne:
URL
Valmis bolero:
URL
Ja tyyny:
URL
Farkkuhame ja mekko edelleen tekeillä.. Ja talvitakkikin pitäs väsätä. Luulen että siihen tuhlautuu toi musta neulos jota kaavailin mekkoon. Talvella en kuitenkaa käytä noita lyhyempia hameita tai mekkoja. Pitäs vaan se tikkivuori ja farkkukangas käydä ostamassa..
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.10.2009 19:20
Olen tehnyt vain muutaman housun, paidan ja mekon alusta asti itse, mutta enemmän ostan jotkut valmiit norm mustat housut tai paidan ja duunaan sitten itse siihen kaikkea mahdollista niiteistä nyöreihin ja veteketjuja lisäilen (sekä iki-ihanaa pitsiä joka paikkaan). Nyt odottaisivat housut parantelemista..

Kaikissa kalleissa kaupoissa (morticia etc) on ihana kierrellä ja hakea ideoita omiin väsäyksiin. Kun ei rahat riitä ostaa täysin tehtyä ja kaapit nyt pursuaa kaiken maan kankaista ja nauhoista.
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.10.2009 22:08
Nuorempana, kun ei ollut rahaa tuhlattavaksi hienoihin vaatteisiin ja koulussa tuli oltua valinnaisessa käsityössä, ompelin sitten kasaan siellä monen monta hametta ja puseroa, siinä missä muut väkersi yhden. Minulla oli aina hyvin selkeät visiot ja opettajan avulla sitten sain muuteltua kaavat, leikattua kankaat ja ommeltua palaset yhteen niin, että lopputulos oli ihan kiitettävän näköinen. Kotonani en kuitenkaan ikinä innostunut ompelemaan, ei itsevarmuus riittänyt siihen touhuun, koska koko ajan pelkäsin tekeväni jotain väärin. Muutamia kyhäilmiä tuli tehtyä, mutta eipä ne mitään kummoisia olleet, kun ei taidot riittäneet mm. kaavoitukseen tai rahat niiden hienoimpien kankaiden ostamiseen.
Kirjoittanut: Cadiferus (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.04.2010 18:20
Kun nyt koulussa aina käsitöissä olen ollut, niin yläasteella tuli säädettyä leveälahkeiset housut ja hihaton huppari, johon ompelin taskut ihan väärin, mutta sitä nyt ei kovin hyvin erota.
Nyt taas innostuin ja lainasin Burda-lehtiä. Tein takin/paidan kaavoihin hieman muutoksia (aluksi kokeilin kaavoja ihan lakanakankaalle, koska olisin kuitenkin ommellut jonkun kohdan ihan harakoilleen) ja lopputulos ns. "oikealle" kankaalle oli mieleinen. Saumuri on kyllä niin hyvä vehje ettäh (:
Kirjoittanut: DarkSoul (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.04.2010 21:32
Oi olis niin ihana tehä ite vaatteita, kun vaan osais. Kun tulee tosiaan niin pirun kalliiks tilailla morticialta yms vaatteita, mutta kun ei vaan taidot riitä! ): Kerran kyllä tosiaan koitin väsäillä itselleni laukun, mutta ei lopputuloksessa kyllä kehumista ole.
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.04.2010 16:44
Olen tehnyt itse useampia paitoja ja yhden hameen. Yllättävän helppo homma kuitenkin. Riittää, kun tekee vaikkapa nomaalin paidan eri kankaalla ja kiskoo pitsiä ja nauhoja siihen päälle.
Koulussa tuli tehtyä huppari veljelle, kun pieneksi väitetty kaava osoittautui XXL-kokoiseksi...
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.04.2010 17:49
Minihame, huppari ja kauluspaita tullu tehtyä tässä. Itävallassa meen nyt duuniin johonkin hääliikkeeseen niin saa nähdä mitä siellä sitten ompelen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit