Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Irtorastat ja rastojen laittajat !

Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.05.2011 20:48
rastoja kaipaavalle ihmiselle saa käydä huutelloon hävyttömiäkin, mutta ois kiva, jos rastatkin kiinnostais : D
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.05.2011 19:49
Minä yritän nyt ihan huovutusvillasta tänään huovuttaa ainakin muutaman rastan kokeeksi. Entäs sitten kun olen saanut pötkylät aikaiseksi? Annanko vain kuivua, vai käärinkö yksitellen esim. folioon, sitten vaikka pyyhkeeseen ja heitän pesukoneeseen pyörimään? *noviisi*
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.05.2011 20:02
Ite tein villarastoille vaan niin että annoin kuivua ja kun ne alko vähän pörrööntyy niin tökin niitä viel huovutusneulalla
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.05.2011 22:48
Käsin huovutettua villaa ei kannata laittaa pesukoneeseen, eikä ainakaan foliota! Itse olen tehnyt käsin rastoja ihan perus märkähuovutuksella ja kuivahuovutuksena (eli sillä neulalla tökkimällä) mutta laiska kun olen, niin mielestäni on niin kovin paljon helpompaa tehdä ketjusilmukkaketjuja ja huovuttaa ne koneessa. Niitä ei sitten tarvitse erikseen tökkiä neulalla tai muuten pyöritellä.
  • Lähetetty: 31.05.2011 22:18
Sain nyt huovutettua kahdesta paketista Novitan hahtuvaisesta 24 rastaa. Oli yllättävän helppoa. Joku päivä tässä pitää vielä käydä hakemassa kolmas paketti, jotta saa tarpeeksi muhkeat fallsit. Tiimarin perushuovutusvillasta ei taas ollut mihinkään, tai siitä minä en ainakaan saanut mitään aikaiseksi. Pitää vissiin opetella perinteistä huovuttamista ja tehdä siitä vaikka patalappuja, jottei mene hukkaan.
  • Lähetetty: 04.06.2011 00:38
Yllätyksekseni osasin tehdä twirl-rastoja myöskin. :3 Aion kyllä vielä hieman tökkiä niitä huovutusneulalla, jotta pysyvät kiinni. Yritin tänään Seppälästä ja Henkkamaukasta löytää paksuhkoja, saumattomia ponnareita, joihin rastat kiinnittäisin, mutta katinkontit. O.o Vissiin pitää vielä Anttila raidata paremman toivossa.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.06.2011 23:03
Joo kokemuksesta voin sanoa ettei sillä pesukoneella oo paljoa vaikutusta rastaan, ihan samanlaisia niistä mulla tuli kun annoin kuivua itsekseen ilman pesukonetta. Jos kuitenkin pesukoneeseen ne pistää niin suosittelen laittamaan sukkahousujen tai muun semmoisen sisään.

Huovutusneulalla tulee myös paremman näköistä jälkeä kuin normaalihuovuttamalla. Tosin neulalla teko kestää kauemman aikaa ja sormen päät on kyllä aika kipeinä huovutuksen jälkeen. Mutta myös twirl rastoja on helpompi neulalla tehdä. Pitäis itsellä aloittaa kuidusta rastojen tekeminen kun vaan saisi rahaa sen verran että olisi varaa ostella niitä kuituja.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.06.2011 00:10

Lainaus: Anyxia

Joo kokemuksesta voin sanoa ettei sillä pesukoneella oo paljoa vaikutusta rastaan, ihan samanlaisia niistä mulla tuli kun annoin kuivua itsekseen ilman pesukonetta.

Nyt väsyttää ja en osaa kuulostaa järkevältä, mutta... Itse ainakin puhun pesukoneessa huovuttamisesta rinnakkaisena käytäntönä verrattuna käsin huovuttamiseen. Tottakai käsin saa ihan yhtä hyvää jälkeä, mutta koneessa se tulee paljon nopeammin/vähemmällä vaivalla. En siis ensin huovuta käsin ja sitten laita koneeseen "kuivumaan", vaan nimen omaan huovutan villan vasta koneessa.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.06.2011 21:35

Lainaus: Iiriva

Minä yritän nyt ihan huovutusvillasta tänään huovuttaa ainakin muutaman rastan kokeeksi.

Mitämitä, miksen minä ole kuullut tällaisesta, että rastoja voi huovuttaa? Ihan uutta tietoa meikäläiselle. Mitä kaikkia tarvikkeita siihen tarvitsee? Ja paljon suurinpiirtein tulisi maksamaan? Olen etsiskellyt hyviä ja edullisia irtorastoja varmaan ikuisuuden, mutta taidankin tehdä ne sitten itse jos se kerta on mahdollista.
  • Lähetetty: 15.06.2011 23:00

Lainaus: Morso

Mitämitä, miksen minä ole kuullut tällaisesta, että rastoja voi huovuttaa? Ihan uutta tietoa meikäläiselle. Mitä kaikkia tarvikkeita siihen tarvitsee? Ja paljon suurinpiirtein tulisi maksamaan? Olen etsiskellyt hyviä ja edullisia irtorastoja varmaan ikuisuuden, mutta taidankin tehdä ne sitten itse jos se kerta on mahdollista.

Itse ainakin ostin viisi pussia Novitan huotuvainen-villaa ihan vaan Tiimarista (2,90€/kpl) ja pullon mäntysuopaa. Eli ei tullut kalliiksi. Mutta tein niistä tosiaan irtolisäkkeet, en yritäkään laittaa suoraan hiuksiin.

Tuollaisia sain aikaiseksi

Villarastoja
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit