Gootti.net

Piilolinssit

Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 24.07.2009 10:53

Lainaus: Heetteri

Morticiasta

Ei ollut mortin sivuilla kun kävin katsomassa ne :/
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.10.2009 20:31
Hakusessa olisi luonnollisen näköiset, mutta dramaattisesti silmänväriä muuttavat piilarit vahvuuksilla. Olen kokeillut paria eri merkkiä, mutta molemmissa värinvaihdos oli naurettavan vähäinen. En siis hae mitään kissansilmä/manson-meininkiä, vaan jotakin tällaista: URL Kuvassa siis Freshlook Radiancen Eden-sävy joka oli pettymys. Eli värillisiä piilareita vahvuuksilla käyttävät, minkä merkin linssit peittävät mielestänne oman sävyn parhaiten ja mahdollisesti vaalentavatkin sitä?
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • • Muokkasi: emanon
  • Lähetetty: 10.10.2009 23:40

Lainaus: Myria

Kyllä, piilari voi kääntyä ns. silmän taakse. Alakauttahan linssi ei voi kadota, mutta ylös se voi nousta.

Paskanmarjat! Kyllähän se linssi voi lähteä "vaeltamaan" silmässä, jos silmä esim. on kuiva ja pahimmassa tapauksessa se voisi kai teoriassa muljahtaa jotenkin yläluomen alle kaksin kerroin, mutta ei se sinne voi pysyvästi jäädä! Se tulee kyynelten ja räpsyttelyn saattelemalla ulos niin kuin mikä tahansa silmässä oleva "roska". Tuosta "Renkaan muotoisesta urasta, jonka linssi kulutti" kuulisin mielelläni lisää, kuulostaa nimittäin sekin vähän epäilyttävältä.
Haljeta linssi kyllä voi. Itselläni oli joskus sellaiset normaalit punaiset 1 kk piilarit joita olin pitänyt ihan liian pitkään, eli jonkun 4kk - tosin vain viikonloppuisin - enkä ollut huolehtinut aina kunnollisesta puhdistamisesta. Jynssäsin linssin puhtaaksi ja iskin silmään. Kirvelsi aika ikävästi, mutta olin huomannut, että se yleensä lähtee kun vähän räpyttelee silmää, ottaa linssin pois, pesee uudelleen ja laittaa takaisin. Ei auttanu. Olin lopulta noin tunnin se linssi päässä ajatellen, että kyllä se se siitä. Ei auttanu. Otin linssin ulos, ja huomasin, että siitä oli irronnut palanen. Silmäni oli melkoisen punainen. Kävin sitten seuraavana arkipäivänä näyttämässä silmää optikolleni ja kerroin tapauksen. En muista terminologiaa, mutta siinä oli selkeästi punainen jälki sen mustuaisen ja valkuaisen rajassa ja optikko sanoi, että jos tuo ei lähde itsestään on antibioottikuuri edessä. Parani kuitenkin parissa päivässä.
Mitä tästä opimme:
-Älkää käyttäkö linssejä liian pitkään
-Käykää tasaisin väliajoin opitikolla tarkistamassa silmänne
-Hoitakaa linssejänne oikein
-Tarkistakaa linssin kunto ennen kuin survaisette sen silmäänne

Noi piilolinssit on kehittyneet vuosien saatossa paljonkin, mutta suurin ongelma optikkoni mukaan on juuri se bakteerian määrä, joka kertyy linsseihin jos niitä pitää liian pitkään - siis liian monta kuukautta. Jos nyt oikein ymmärsin, niin nuo nesteet kun puhdistaa käytännössä vain sen mekaanisen lian linsseistä.

Niin ja SyllaBoreal: Mortician sivuilta on turha ettiä mitään. Jos haluat tietää ennakkoon soita liikkeeseen. Kaipaamiasi linssejä sieltä löytyy useimmiten.
Kirjoittanut: Defiini (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.10.2009 23:11
Halloweeniks pitää ostaa white out piilarit mutta jotenki menee se identiteetti tai jotain kun on piilarit, ei näytä itseltään, varsinkin jos on crazy- linnsin tyyliset
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • • Muokkasi: emanon
  • Lähetetty: 29.10.2009 02:23
Koulukaverit väsäsi tuommosen sivuston kouluprojektina:
URL
Sieltä saattaisi löytyä vastauksia useimpiin teitä askarruttaviin kysymyksiin linssien käyttöön liittyen.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.10.2009 14:19

Lainaus: Myria

Nopea toimitus, pari päuvää, ja löytyvät jo postilaatikosta. Hinnaksi tulee 90€ kun tilaan aina puoleksi vuodeksi eteenpäin.

90e?! Voi hyvänen aika mikä ryöstöhinta! Tiesin, että Instrumentarium on törkeän kallis paikka, mutta että noin jumalattoman kallis! Ja minä havittelen vielä halvempia piilolinssejä, vaikka nyt jo saan puolen vuoden linssit (eli 12 linssiä, 6 per silmä, kun on eri vahvuudet molemmissa) 44,40e, joista postikuluja on 5e. Nordic Lenses on tosiaan tämän nettikaupan nimi, pohjoismaalainen lafka ja suomeksi ovat sivut. He lähettävät tilauksen myöskin suhteellisen nopeasti (aina on tullut viikon sisällä tilaukseni postiluukusta).
Merkki, jota käytän on Biomedics ja erinomaiseksi todettu vaikka todella halpa onkin .

Lainaus: emanon

Tuosta "Renkaan muotoisesta urasta, jonka linssi kulutti" kuulisin mielelläni lisää, kuulostaa nimittäin sekin vähän epäilyttävältä.

Minä voin myös kertoa tapauksen, jossa linssi on painanut renkaanmuotoisen uran silmiin. Tämä tapahtui tädilleni, siitä on ehkä viitisen vuotta aikaa, enkä tiedä kaikkia yksityiskohtia, mutta käsittääkseni jokin tulehdus oli tullut piilolinssien takia silmään ja sitten ne painoivat tuollaisen uran, jonka olen omin silmin nähnyt ja näinollen voin tämän todistaa mahdolliseksi.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.12.2009 13:11
Hei! Kukaan ikinä tilannut täältä piilareita? http://www.piilari.fi/
Kokemuksia/kommentteja?
Kirjoittanut: mervi888 (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 13.08.2010 00:05
Itse en piilolinssejö tarvitse näönkorjaukseen, vaan olen käyttänyt värillisiä piilolinsejä ilman vahvuuksia. Minulla ei siis ole edes linssireseptiä, joten alkuun sain poikakaverin ohjeiden mukaan opetella laittamaan piilolinssit silmiin. Ensimmäisen kerran tilasin piilolinssit netistä noin pari vuotta sitten. Olen käyttänyt Crazy Lenses -piilolinssejä. Kissansilmiä ja sekä mustia että punaisia suden silmiä olen pitänyt. Ensin ostin ne bileitä varten, mutta aloin käyttämään niitä myös muuten. Tehostavat muuten huomattavasti pukeutumista ja keräävät satunnaisilta ohikulkijoilta pelästyneitä katseita eli juuri sitä mitä haluankin erilaisella pukeutumisellani viestiä. Noi on suhteellisen halpa vaihtoehto, koska Crazy Lenses maksaa yhdeltä kuukaudelta 35€. Kesällä en ole pitänyt, koska en tykkää auringossa liikkua. syksyksi tilasin jo pari pakettia Crazy Lenses -linssejä. Suosittelen koittamaan, jos haluatte erottua massasta
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.08.2010 10:28
Ellet vain itse olisi pelkästään noita Crazy Lensejä mainostamassa?
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.08.2010 12:49
Mistä liikkeestä saa halvimmat piilolinssit?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit