Lainaus: BronzeRain
Nykyisin kuitenkin käytän laseja, mutta olen miettinyt että jos ostaisin mustat piilarit vahvuuksilla.
Olen yrittänyt juurikin tuommoisia mustia etsiskellä vahvuuksilla, mutta en ole onnistunut mistään kovinkaan luotettavan tuntuisilta sivustoilta sellaisia bongaamaan... Oman paikkakuntani optikoiden erikoislinssivalikoima kun on varsin suppea, eikä erikoisliikkeistä (esim. cybershop) saa ymmärtääkseni noita vahvuuksilla. (?) Oletkos sinä BronzeRain törmännyt sellaisiin? Olisi kiva kuulla jos näin on

Itse olen käyttänyt silmälaseja jo kuutisen vuotta ja piilareita aina silloin tällöin. Itse saan ne helpoiten silmään nostamalla vasemman käden etusormella yläluomea ylemmäs, ja vastaavasti painamalla peukalolla alaluomea jolloin saan silmän kokonaan auki. Sitten vaan katson suoraan sormeen kun tökkään lissin silmään. Näin se menee suoraan paikalleen, eikä esim. lupsahda jonnekkin ihan väärälle puolelle silmää. (näinkin on käynyt ja piti käydä optikolla otattamasta linssi pois silmän takaa.. -_-') Lissin ja silmän väliin saattaa jäädä ilmakuplia jotka tuntuvat hieman pistävältä. Ne saa pois painelemalla linssiä silmäluomen läpi.
Edamus, bibamus, gaudeamus..
Cras morierum.