Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Piilolinssit

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 02.12.2010 23:54
Niin, ja ennen kuin aloittaa piilareiden käytön, kannattaa käydä optikolla tarkistuttamassa näkönsä ja hieman harjoittelemassa, sillä optikko osaa antaa oikeat neuvot erilaisiin piilareihin ja opettaa niiden laittamisen ja poisottamisen. Samalla saa myös esim. tarkistettua, etteivät luomet ole liian tiukat, koska jos ovat, piilareiden kanssa pelleily on aika vaikeaa.

Minä olen aina käyttänyt vain pehmeitä kertakäyttölinssejä, en ikinä pidempiaikaisia. Aikamoista silmän hinkkaamista se laittaminen välillä on, kun piilari haluaisi mielummin läiskähtää sormenpäähän kuin silmään vaikka kuinka yrittäisi jopa painaa sitä kiinni. Pois otan tosiaan venyttämällä alaluomea hiukan, painamalla ja vetämällä piilaria alaspäin ja nyppäisemällä sitten alaripsiltä pois ellei se ole vetäessä tarttunut sormeen. :p
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2010 00:44
Yhdyn Iirivaan, mutta vai tekstin osalta. Aivan uusi piilareiden käyttäjä myös, koekäytössä olleet nyt kuukauden, ja pieni vinkin poikanen: JOs olette tällainen kiinalainen vinosilmä, jolla on pienet silmät, saatte hieman harjoitella sitä tapahtumaa, kun otatte sen puhtaan linssin siihen puhtaaseen sormen päähän ja yritätte laittaa sen siihen puhtaaseen silmään. Liikkeessä meni paineen alla ihmeen helposti, mutta kotona. . . . . .
Sitä taistelun kiihkoa ja tunteiden purkausta . Naapurit varmaan luuli, että sikaa pistettiin kun piilaria linssiin yritettiin. Mutta asiaa, käykää siellä optikolla, saatte kerralla oikeanlaiset, saatte päättää, onko kerta vaiko pitkäaikaiset ja sitä rataa. Mutta itse laitan ainakin lasit tähän rinnalle, on nämä sen verran *********** yrittää taistella paikalleen (kas kas, siellä oli kieliopintarkastuskerho paikalla jo alkumetreillä )..
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.12.2010 13:33

Lainaus: Iiriva

Minä olen aina käyttänyt vain pehmeitä kertakäyttölinssejä, en ikinä pidempiaikaisia. Aikamoista silmän hinkkaamista se laittaminen välillä on, kun piilari haluaisi mielummin läiskähtää sormenpäähän kuin silmään vaikka kuinka yrittäisi jopa painaa sitä kiinni.

Itse käytän kuukausilinssejä, ja vielä kohtuullisen kalliita sellaisia, eikä kyllä ole tuota ongelmaa, ne kyllä menevät oikein nätisti silmään. Saattaa kyllä siinäkin olla osasyytä että olen käyttänyt näitä jo vuosia päivittäin. Ukkoni käyttää kertakäyttöisiä silloin harvoin kun piilareita pitää, eikä useimmiten saa itse sohittua niitä silmiinsä, joten minä tulen pelastavana enkelinä ja autan. On siis tullut huomattua että ne kertakäyttöiset kääntyvät pirun herkästi nurin ja siihen sormenpäähän. Ja repeävätkin herkemmin kuin kuukausilinssit.

Komppailen kyllä optikolla/silmälääkärillä käyntiä kaikille jotka linssejä käyttävät, vaikka eivät vahvuuksia tarvisikaan. Samalla lailla voi saada silmäsairauksia kuin tarpeeseen käyttäjäkin.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.12.2010 21:36
Itsehän en lukeudu intohimoisiin piilareiden käyttäjiin, vaikka Punanaamiosta ostetut vahvuuksettomat piilarit minulta löytyvätkin. Tosiaan, en siis käytä laseja, eikä näköni vaadi muutenkaan minkäänsortin teollista korjausta, joten käyttäjäkokemukseni on jäänyt melko laihaksi. Mutta niin, en voi mainostaa että piilareiden heittäminen silmääni onnistuisi tuosta vain, en myöskään ole huomannut, että saamistani vinkeistä tai muista näkemistäni piilareiden oikeaoppisista asettelutavoista silmään olisi ollut minulle apua. Siis kyllähän silloin ensimmäisellä kerralla, kun piilareita epätoivoisesti silmääni yritin, yritin tehdä sen kuin muut, tarkoitan tavalla mitä pidetään tavanomaisena. Mutta ei kun ei, sanoisin että varttitunnin koettelemuksen jälkeen opin oman tapani, eli otan yläripsistä kiinni, nostan luomen ylös niin, että silmän ja luomen alle muodostuu tila, jonne työnnän piilarin kokonaisuudessaan. Tämän jälkeen ripsistä ote irti, silmä kiinni ja hienovaraista hierontaa sormella, outoa, mutta niin toimivaa... : )
Kirjoittanut: winterheart (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.12.2010 19:15
Itse olen ollut piilolinssien käyttäjä noin 6 vuotta jo, joten linssit menevät oikein kepeästi silmiin joka aamu. Harvemmin lähden ihmisten ilmoille lasit päässä, ellei sitten ole pakkorako, esim. jos en ole vielä tilannut uutta pakettia linssejä. Käytän kuukausilinssejä ja niihin menee sievoisesti rahaa aina kerralla, koska täytyy hankkia tooriset linssit silmien hajataiton vuoksi. Toki linssien määräkin vaikuttaa, tulee nimittäin ostettua se 2 pakettia/silmä. Kertakäyttölinssejä en ole tullut koskaan ostaneeksi koska kuukausilinssit ovat vain niin hyvät. Eivät taitu niin helposti. Ja tosiaan, siellä optikolla kannattaa käydä ensin linssejä hankkiessa. Ja käydä vuositarkastuksissa, niitä kun suositellaan.

Kaikenlaiset värilliset linssit olisi kivoja, jos niissä vain olisi voimakkuuksia. Optikolta kyllä saisi noita perusväreissä.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.12.2010 19:45

Lainaus: winterheart

Optikolta kyllä saisi noita perusväreissä.

Joo, ja törkeän kalliina. Ainakin sellaiset jotka minun silmilleni sopivat, kun meinaavat olla niin herkät. Haluaisin värillisiä, mutta pakko varmaan luopua toistaiseksi siitä haaveesta.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.12.2010 14:16
Täälläkin yksi vannoutunut piilareiden käyttäjä. En kehtaa lähteä ihmisten ilmoille rillit päässä, koska ne rumentaa mua. Laserleikkaukseen haluan, mutta kun ei ole vielä varaa.

Kyllähän noi linssit on vttumaisen kalliita. Mutta ei voi mitään.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.12.2010 20:31

Lainaus: Piiskansiima

Piilarit olisivat kyllä taas vaihteeksi kivat, jos vaikka tällä kertaa onnistuisi löytämään kunnolla peittävät vihreät tai violetit.

Jos violetit kunnolliset jostain löydät niin ilmottele täällä. Ois niin kun hakusessa meikäläisellä mutten luota että violetti väri erityisesti erottuisi sitten kun silmäänsä laittaa ja mullakin vihreät silmät niin voi tulla helposti ruskeeta kun yhdistää...
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.01.2011 15:30
Äääh, en saa laitettua uusia piilareitani. Olen kokeillut eilen ja tänään, eilen yli tunnin ja tänään 20 min, eikä mene
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.01.2011 18:36
Jos tuntuu siltä, että on vaikeuksia laittaa linssit, kokeilkaa seuraavaa: Pistä linssi (jos olet oikeakätinen) oikean käden etusormen reunalle, noin puoli cm kynnestä sormenpään keskustaa kohden. Katso, että linssi on varmasti oikein päin. Pudota yksi pisara nestettä linssin kuppiin. Sitten pistä pieni vessapaperipala ihoa vetävien sormien alle, jolloin pito pysyy, eikä tali liukasta yhtään.

Nämä keinot tehoavat itselläni siksi, että jos laitto pissii, se johtuu joko siitä, etten saa silmää tarpeeksi auki tai siitä, että linssi ei ole tarpeeksi kostea.

Jos ahdistaa törkätä linssä silmään, katso ensin poispäin ja aseta linssi silmämunaan, mutta ei välttämättä iiriksen päälle. Sitten pidä sormi kevyesti linssin päällä ja käännä silmä katsomaan eteen, jolloin linssi asettuu itsestään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit