Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.12.2008 21:36

Lainaus: SpiritusDeath

ähinnä ehkä siksi että olen nuori

Tuo ikä in tietenkin sellainen asia että ainakin itseni kohdalla; kavereita minulla on niin myös 14 vuotiatakin ja omaa ikäluokkaani (17-18 ja on sitten vanhempaikin) melkein kaikki kenen kanssa henkailee jossain, niin on ne omat ikäiset, vaikka nuoremmatkin ovat ihan yhtä hyviä kavereita.
Siltikin se oman ikäinen seura on parasta, oma näkökantani asiaan siis.

MUotoilimpas hienosti, elikkäs mahdollisimman vaikeasti ja moneen kertaan asiani. No, koittakaa pärjätä
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.12.2008 21:42
Mun omaikäset ei jostainsyystä hyväksy mua niitten porukkaa, siks joudun hengaamaan nuorempien kanssa
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.12.2008 21:53

Lainaus: Unholysacrament

Siltikin se oman ikäinen seura on parasta, oma näkökantani asiaan siis.

Tässä iässä (32 v.) sillä ei enää ole niin suurta merkitystä. Mulla on kavereita ja ystäviä -15 v. ja +20 v. haarukalla, jopa vanhempiakin. Jos vain on jotain muuta yhteistä, niin iällä ei mulle ole juurikaan väliä.
Kirjoittanut: NecrotiC (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.12.2008 20:58
Itseäni ei hirveän paljon kiinnosta mitä esim. luokkalaiseni ajattelevat minusta. On tullut ikävämmän puoleistakin kommenttia, mutta pitämällä pään kylmänä selviää oikein hyvin.
Raja kulkee siinä että, jos joku käy käsiksi tai hyppii liian kauan silmille. Silloin on pakko käydä ns. opettamassa käytöstapoja
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 29.12.2008 22:06

Lainaus: Tyhjäpää

Mulla on lähinnä tuo nuoruus... Ikärasistit on kurjia, mutta kai se on ihan ymmärrettävää etteivät he halua tämmöisiä 13vee kakaroita joukkoonsa...

Lainaus: warheart

Vähän sama ongelma... Mun koulussa on hevareita mutta ne ei hyväksy mua niitten porukkaan.

ärsyttää kun yläasteella jossa käyn ei oo gootteja/hevareita.. vaikee päästä mihinkään goottiporukkaan, kun tuntuu et on aina liian nuori tai sit näyttää liian "nynnyltä"

Minulla on myös ollut sama juttu yläasteella. Ylemmillä luokilla oli mustiin pukeutuva rautakauppa-kopla, joiden seurassa olisi halunnut hengata. En kuitenkaan ikinä tutustunut kehenkään heistä, ja myöhemmin huomasin erilaisten sattumien kautta, että kyseessä oli aivan erilaisia ihmisiä kuin minä [musiikkimaulta, elämäntavoilta ja ideologioilta], joten tuskin olisin heidän kanssaan viihtynytkään. Sillävälin olen saanut hyviä kavereita, joiden kanssa olen about samalla aaltopituudella.
Ulkonäkö voi siis pettää ;D Sitä paitsi, se herttainen pikkutyttö köksäntunnilla saattaa olla paljon gootimpi kuin ylempiluokkalainen kajaalinaama.
Vaatteet on vaan pintapuoli kaikissa ihmisissä, enkä itsekään ole ulospäin niitä näyttävämpiä persoonia. Ulkonäön perusteella mollaaminen ja tuomitseminen on typerää, ja varsinkin se onko henkilöllä X kaikki vaatteet Morticiasta/Backstreetistä/Cyberistä vai ei. Ei X-tra-xin katalogin omistaminen tee kenestäkään uskottavaa, imo.
Goottinetin miitit on esim. hyvä tapa tavata oman ikästä seuraa ja päästä juttelemaan. Minua ei ainakaan haittaa nuoremmat henkilöt miiteissä, kun itse olen usein se kaikista nuorin

Ja vielä tosta ikäjutusta... Onhan se niinkin, että ihan sama vaikka miltä näyttäisi, ylempiluokkalaiset katsoo alempiluokkalaisia kieroon. Sanon tämän ihan kokemuksesta, niin ilkeää kuin se onkin. Johtunee varmaan niistä kaikken lapsellisimpien yksilöiden antamista mielikuvista. Mutta ainahan niitä voi yrittää kumota ;D

enemmän mä kyllä panostan musiikin kuunteluun ku kalliisiin vaatteisiin

Tästä asenteesta minä pidän!

[tulipas kamala hölötys!]
Kirjoittanut: Tillie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Tillie
  • Lähetetty: 29.12.2008 22:11
Jostain syystä mulle ei koulussa tule enää melkein yhtään ikävää kommenttia, mitä nyt yhdeltä "kaverilta" joka itse on viisaampi ja kaikin puolin enemmän kuin muut. Voisin vaikka kävellä kouluun muistuttaen suuresti Peppi Pitkätossua ja saisin melkein pelkkiä kehuja Niin ja ihan tavallinen kauppis se vaan on. Datanomeja, merkonomeja ja hoitsuja enimmäkseen
Eikä mua enää kiinnosta mitä muut sanoo, enhän minä kommenttien vuoksi valitse vaatteitani.
Ja jos joku tulee jotakin urputtamaan niin minä urputan takaisin (tai olen kuin kyseistä henkilöä ei olisikaan)
Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.12.2008 23:24
Hmm... Itse olen nyt lähtenyt lukiosta (liian kova tahti minulle) ja nyt siis syksyllä menossa aivan uudelle paikkakunnalle amikseen opiskelemaan. Todella toivon ettei siellä nyt sitten ala mitään hirveää juoruilua ja tarinointia omista vaatteistani ja muusta elämästä.. Se ollaan jo koettu, enkä todellakaan halua kokea sitä enää uudestaan. Itsetunto menee vaan taas nollille takaisin, mitä nyt olen sitä vähäsen saanut kasvatettua takaisin viime kerrasta.
Kirjoittanut: RegeNia (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: RegeNia
  • Lähetetty: 03.01.2009 13:25
Itse kuulen tosiaankin koulussa huutoja pukeutumisestani mutta ei se häiritse. Päin vastoin, sitä enämmän tahdon näyttää etten ole mikään helppo vastus. Onneksi on kuitenkin olemassa ihmisiä jotka pitävät minusta vaikka ajelisin pääni kaljuksi

uskonnon opettaja pitää mua vamppina, vaikken mä nyt niin vaarallinen ole...ällöttää nuo ennakko luulot opettajilla.
Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.01.2009 14:51

Lainaus: RegeNia

uskonnon opettaja pitää mua vamppina, vaikken mä nyt niin vaarallinen ole...ällöttää nuo ennakko luulot opettajilla.

Oikein hurmaava ja kypsä asenne tuolla sinun opettajallasi. Silloin, kun olin itse vielä lukiossa (jossa oli kohtalaisen paljon maahanmuuttajia), eräs muslimityttö päätti kokeilla burkhan käyttöä "perus"huivin sijaan. Oppilaita se ei haitannut lainkaan, mutta opettajat pommittivat uskonnonopettajaamme paniikinomaisilla kyselyillä "miten tähän nyt pitäisi suhtautua ja onko se vaarallista ja laadilaadilaa".

Eikä taas liittynyt aiheeseen mitenkään.. Opettajien vain kuuluisi minun mielestäni olla niitä vastuuntuntoisia ja fiksuja aikuisia, jotka opettavat lapsia kasvamaan sellaisiksi, eivätkä lietso ennakkoluuloja omalla toiminnallaan.
Kirjoittanut: Tyhjäpää (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.01.2009 13:06

Lainaus: RegeNia

Kuulostaa ihan meidän äidinkielen opettajalta! En saa edes omavalintaisina kirjoina lukea OIKEASTI omavalintaista kirjaa, vaan hän antaa vaihtoehdot ja minun on valittava niistä. Kaikki vaihtoehdot vaan ovat jotain tyyliin lastenkirjoja mitkä eivät kiinnosta pätkääkään (luen normaalisti mm. Sheldonin kirjoja ja lempparit on Nancy ja Huumeasema Zoo). Nuo opettajien ennakkoluulot ovat kyllä todellakin ällöttäviä!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit