Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:21
Haluaisin kysyä teidän mielipidettänne sellaiseen asiaan, että nyt kun olen menossa ylä-asteelle suurempaan kouluun, niin pitäisikö minun "keventää" tyyliäni?
Isäni sanoi että minun ei pitäisi pukeutua siellä niin "provosoivasti", ettei minua oteta ns. silmätikuksi. Ystäväni pahensi vielä asiaa sanomalla että erilaisia kiusataan siellä. Olen ihan hirveän herkkä ja en kestä kiusaamista. Pitäisikö minun olla rohkeampi? Goottejahan tuolla koulussa ei ole, ainakaan minä en ole nähnyt kun tutustumassa olen käynyt. He vain lähinnä käyvät ostamassa Morticiassa vaatteita, mutta goottityylihän on muutakin.
Toivottavasti tämä aihe ei nyt tule kahteen kertaan.

Kiitos jo etukäteen!
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:36
juuh aika usein isoissa kouluissa ei hyväksytä helpolla. ite tein sillein et en välittäny muista ja jos joku tuli kiusaa niin rupesin kyselee kaikenlaista että mitä vikaa mun vaatteis on jne jne
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:40
paras reaktio olisi, jos joku tulee kiusaamaan, älä huomaa kiusaajaa. tai sano tyyliin, 'yritätkö olla muita parempi' tms
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:41
Mua kiusittii lähinnä sillatavalla että mun kanssa ei kukaan halunnut olla, joskus saattoi kuulla jotain *********** ja muuta... Siihen se nopeasti menee ettei saa kavereita ja on yksin. Pahempi muoto sitten että saa turpaansa. Vaikka mieluummin olisin turpaani ottanut kuin kestänyt sitä henkistä väkivaltaa yläasteella ja lukiossa. :/
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:43
Riippuu kouluasteestakin alemmilla koululuokilla kiusaus on yleisempää, mutta mitä vanhemmaksi ja aikuisemmaksi porukka käy sitä useammin annetaan kaikkien olla mitä ovat ilman kiusaamisia. Näin kävi omalla kohdalla, että yläasteella vielä kiusattiin, mutta lukiossa sain olla enimmäkseen rauhassa ja sittemmin ammattikorkeakoulussa ei mitään enää. Tietysti on aina niitä lapsellisia idiootteja, joiden on pakko aiheuttaa muille harmia ja mielipahaa pönkittääkseen omaa egoaan
Kirjoittanut: Nina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:53
Omasta mielestäni jokaisen pitäisi saada näyttää ihan miltä haluaa, ilman että saa jatkuvasti kuulla asiasta. Omalla yläasteellani minulle huudeltiin jatkuvasti ja haukuttiin saatananpalvojaksi xD
Jos pystyy suhtautumaan ihmisten kommentteihin huumorilla se auttaa asiaa.
yläasteella on yleensä ne pahimmat koulukiusaajat(umpimieliset idiootit).
Kun menin aikoinaan yläasteelle kaikki tuijottivat kuin homeista koirankakkaa, mutta kaikista haukkumisista ja ilkeistä sanoista huolimatta onnistuin saamaan muutaman ihmisen hyväksymään itseni sellaisena kuin olen, vaikka olinkin aina se porukan ernu.
Maineeni ala-asteella edisti myöskin sitä, etteivät porukat uskaltaneet ihan suoraan nälviä. Olin ala-asteella sellainen poikatyttö joka aina tappeli poikien kanssa :P
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:54
Ehkä tietenkin voisi vähän hillitä pukeutumista koulussa, mutta sitten kun jonnekin lähtee niin niitä hienompia ja "gootimpia" vaatteita päälle. Eihän se goottius ole pelkästään vaatteissa. Voisi keskittyä enemmän musiikkiin.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:54
Sehän riippuu siitä kuinka provosoivasti oikein pukeudut Yläasteella popula kyllä tahtoo olla sensorttista että vähänkin massasta poikkeavaa katsotaan kuin ruttotautista, ja esim. minut eristettiin porukasta täysin ysiluokalla.
Lukiossa ja amiksessa ainakaan miulla ei ole ollut ongelmia vaikka olen tällä hetkellä tämän suuren hoitsukoulun ainoa goottityyliin kallistuva, niin paljon kuin tuota g-sanaa karsastankin (ja en miekään läheskään joka päivä varustaudu korsettiin ja röyhelöihin!).
Kaikki lähtee kuitenkin omasta asenteesta, harvemmin ihmiset alkavat syrjimään sinua jos sinäkään et syrji hippejä tai hoppareita tai minkätyyppistä kansaa nyt luokallasi tulee olemaakaan Ö.ö
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:57

Lainaus: Sharwynn

minkätyyppistä kansaa nyt luokallasi tulee olemaakaan Ö.ö

Itseasiassa minulla on sama luokka kuin kutosella. Tosin pari uutta poikaa kyllä on
Kirjoittanut: lapsi (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.08.2007 15:59
Minua kun eräs snobi-poika sanoi "Vampyyriksi", niin otin sen kohteliaisuutena. Mikä on upeampaa, kuin että joku sanoo, että näytät vampyyriltä?
Tää poika kyllä pettyi, kun en loukkaantunutkaan/suuttunut.

Mua kiusattiin ala-asteella, vaikka en pukeutunut goottimaisesti.
Ylä-asteella on tullut vain huutoja ja katseita(niihin olen tottunut.) ja yhessä vaiheessa ei ollut koulussa kavereita, sen ulkopuolella kylläkin.

Tyylistäni en luovu vaikka turpaani saisin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!