Gootti.net

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Julienne (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.12.2011 23:06
Ite jätän pukeutumisen aina vähän simppelimmäksi kouluun, lähinnä mukavuussyistä mutta myös siksi, että aina välillä sattuu vastaan asiakaspalvelutilanteita, joissa ei tulisi ''näyttää poikkeavalta''. Eivätpä äärimmilleen kiristetyt korsetit ja metriset korot olekaan kovin käytännöllisiä ompelukoneen polkimia talloessa ja kyyristellessä koneen yllä, joten käy tämä näinkin. Vapaa-ajalla sitten haluaa panostaa hieman enemmän ulkomuotoseikkoihin, kun ei tarvitse miettiä asiakkaiden mielipiteitä tai vaatteiden käytännöllisyyttä.
Kirjoittanut: Ankh (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 24.12.2011 23:41
Tosiaan...Käytännöllisyys ennen kaikkea. Mutta neuvoisin, että jos joku löytää itsensä samankaltaisesta tilanteesta, niin muista olla oma itsesi. Jos haluat pukeutua goottivaatteisiin niin sitten pukeudut, kenelläkään muulla ei pitäisi olla asiaan päätäntävaltaa tai vaikutusta. Vastaasi tulee luultavasti idiootteja, jotka eivät siedä erilaisuutta, mutta se on odotettavissa. Ja varsinkin koulussa. Tälläisestä ei kannata ottaa pahaa mieltä, kannattaa tehdä niinkuin minä eli ottaa kaiken huumorina tai sitten olla simppelisti kuuntelematta ollenkaan. En neuvoisi sanomaan liian pahasti vastaan, koska tämä vain provosoi toista osapuolta. Ja tärkein asia: Älä käyttäydy ylimielisesti. Et ole ollenkaan arvokkaampi ihminen kuin se joka sinua kiusaa, vaikka olisitkin gootti. Jos uppoat liian syvälle taisteluun ja vastaansanomiseen niin olet vajonnut idioottien tasolle. Älä anna toisten hallita sinua, sitä kai yritän sanoa. Tee niin kuin teet, mutta tee se järkevästi ja ole valmis vastaanottamaan kritiikkiä tai yksinkertaista idioottimaisuutta. En selvästikään osaa ilmaista itseäni selvästi, mutta toivottavasti tekstistäni saa jotain tolkkua.
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2012 19:19
Samaa sanoi minunkin isä, että pukeudun liian provosoivasti kouluun... isä ei tajua, että tää mun tyyli on osa mua. En mä ole mä, jos en pukeudu gootisti. Koulussani ei kyllä mua mitenkään kiusata, joskus perään huudellaan et "GOOTTI!!" tai "SÄ NÄÄT GOOTIN SILMIN KIERO!". En kuitenkaan ota niitä itseeni, tiiän et he tarkoittavat sen puoliksi vitsillä. Ja on mua "goottien suurimmaksi kuningattareksikin" kutsuttu
Kirjoittanut: kiga (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.01.2012 23:12
mulla on yläasteelta asti ollut vähän väliä korsettia ja platform korkkria koulussa. ei mulle yleensä kukaan puhu, mutta pari kertaa on ihmetelty miten se hengittäminen/kävely sujuu. ala-asteella kutsuttiin saatanaksi, mutta nykyään sulaudun valkoiseen seinään mustine mekkoineni varsin hyvin.
Kirjoittanut: Nightsong (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.02.2012 10:28
Kyllä pukeudun kouluun tyylini mukaisesti Tietysti on päiviä, jolloin ei jaksa laittaa itseään viimoisen päälle laitetuksi tai koulussa on jotain sellaisia tunteja joihin ei voi laittaa parasta päälle ( esim: painanta tai värjäys, jolloin vaatteet on vaarassa ). Meidän koulussa on muitakin tämän tyylisuunnan edustajia, joten eipä minua katsota sen enempää vinoon kuin näitä muitakaan. Vastaus tuohon otsikkoon on siis minun puolestani, että ei goottityyli ole liian erikoinen kouluun
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 15.02.2012 16:02
Toki ihan siitä kiinni, että minkä parhaaksi näkee/kokee ja mitä opiskelee. Missään klubivaatetuksessa monikaan tuskin päivittäin hilluu/edes jaksaa laittautua. Itse en enkä tosissaan edes jaksaisi laittautuakaan arkijuttuja varten niinkuin silloin joskus nuorempana. tosin nykyään pukeudunkin hieman hillitymmin, vaatteissa minulle merkkaavat lähinnä leikkaukset ja mallit eikä sillä ole niin väliä, että mitä päällensä vetää. Kunhan tyksii itte.

Työelämässä sillä nyt ei olisi itselleni mitään väliä, että miltä näyttäisin. Pitäisi itsekin alkaa hankkimaan enemmänkin jotain duuniin sopivia vaatteita, mikäli niin hassusti kävisi, että saisin töitä. Itsehän hain päiväkotiharjoitteluun (saa nähä että mitä siitä tulee) niin lapset tuskin tykkäävät, jos lähellä on joku haudastanousseen näköinen mörökölli.
Vapaa-aika on sitten ihan eri asia.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.03.2012 16:56
Henkilökohtainen mielipiteeni tästä asiasta on se, että minun puolestani gootti voi mennä kouluun ihan normaaleissa vaatteissaan, kunhan muistaa kuitenkin sellaisen asian, ettei nyt missään pelkässä verkkopaidassa sinne mene tai tyyliin millään Immortal meikeillä
Vaikka toisaalta, mitä pahaa siinä on, jos ihminen on oma itsensä? Jos uskaltaa mennä niissä Immortal meikeissä(ja tällä tarkoitan kirjaimellisesti niitä blackmetal meikkejä), niin menkööt. Itselläni ei kuitenkaan ole varaa sanoa, koska aika monesti menin kouluun pvc-pökät jalassa - ja katseita kyllä sain aika pahansuovia..

Ja töissä toki täytyy pukeutua ohjeiden mukaisesti - eli valitettavasti tylsästi ja mahdollisimman neutraalisti. Riippuu tietysti työpaikasta ja sen asiakkaista, jos sellaisia on.
Kirjoittanut: PrettyPoppy (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2012 20:18
Aivan vitun sama sanon minä
Rajansa kaikella joo, ehkä semmonen fetishgootti tyyli menee jo hieman yli tuossa ympäristössä, mutta muuten kyllä ihan sama. En jaksa ymmärtää niitä ihmisiä jotka arvostelevat kuinka muut käyttävät pukeutumiseensa aikaa "oikeesti kuka jaksaa niiq, toi ei tee muuta kun tuijottaa peiliin" purnaamiseen kuluttavat varmasti enemmän aikaa kun ne kohteet laittautumiseensa
Kirjoittanut: Jade (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2012 21:16
Itse ainakin pukeudun kouluun samanlailla kuin muuallekkin. Aamulla tosin ei ole niin paljoa aikaa laittautua.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 24.03.2012 09:01

Lainaus: Satanica

millään Immortal meikeillä
Vaikka toisaalta, mitä pahaa siinä on, jos ihminen on oma itsensä? Jos uskaltaa mennä niissä Immortal meikeissä(ja tällä tarkoitan kirjaimellisesti niitä blackmetal meikkejä)

No sanotaanko että Immortal, black metal tai corpse-paintit eivät kyllä kovin monen gootin lookkivarastoon kuulu koska se ei ole goottia . Marilyn Mansonin ehostus sen sijaan on lukuisien teinigoottien suosiossa ollut toistuvasti hyvin pitkään.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit