Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Chuuko
  • Lähetetty: 03.09.2012 22:06

Lainaus: Trixena

Ja, kun yläkoulusta pääsee pois, ei yleensä enää kiusata.

Ikävä pudottaa takasin maan päälle, mutta kyllä se pahimmassa tapauksessa jatkuu se kiusaaminen läpi elämän, myös lukiossa/amiksessa/jne. Eikä kiusaaminen rajoitu vaan koulumaailmaan. Työpaikkakiusaamista esiintyy jatkuvasti jopa paikoissa joissa sitä ei aina odottaisi.
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.09.2012 01:02

Lainaus: Chuuko

Ikävä pudottaa takasin maan päälle, mutta kyllä se pahimmassa tapauksessa jatkuu se kiusaaminen läpi elämän, myös lukiossa/amiksessa/jne. Eikä kiusaaminen rajoitu vaan koulumaailmaan. Työpaikkakiusaamista esiintyy jatkuvasti jopa paikoissa joissa sitä ei aina odottaisi.

Jos nyt halutaan masentaa vielä vähän enemmän, niin sanoisin että koulukiusaamiseen on vielä jossain määrin helpompi puuttua ja se kuitenkin päättyy kun koulusta valmistuu. Työpaikalla harvemmin mennään yhdessä pomon (rehtori) juttusille selvittämään asioita tai jätetään kiusaajaa jälki-istuntoon (ylitöihin?). Lisäksi sitä duunia pitäisi pystyä tekemään vuositolkulla.
Jotain positiivista koetan kuitenkin sanoa, eli kyllä peruskoulun jälkeen jengillä alkaa olla sen verran järkeä päässä, että pahin apinointi jää. Harva lukio/ammattikouluikäinen enää käyttäytyy samalla tavalla kuin yläasteella. Tosin on ihmisiä, jotka eivät koskaan tunnu kasvavan aikuiseksi.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.09.2012 13:10

Lainaus: emanon

peruskoulun jälkeen jengillä alkaa olla sen verran järkeä päässä, että pahin apinointi jää. Harva lukio/ammattikouluikäinen enää käyttäytyy samalla tavalla kuin yläasteella.

Omien kokemusten perusteella olen samaa mieltä. Tietyissä piireissä ihmiset eivät välttämättä aikuistu koskaan, mutta esim. vähänkin taiteellisempi porukka (muusikot, kuvataiteilijat tai kaikki taiteen ja käsitöiden harrastajat) ovat yleensä niitä kaikkein mukavampia ja kypsempiä ihmisiä, koska niihin porukoihin/opiskelu- ja työpaikkoihin suurin osa niistä omalaatuisista ja kiusatuista päätyy. Ja tietysti gootit (ehkä jopa suurin osa metallisteistakin) tuntuu olevan aika poikkeuksetta reiluja ja ystävällisiä.
Ja oman lähipiirinkin perusteella olen tehnyt moisia päätelmiä. En tunne ketään, ketä olisi kiusattu yläasteen jälkeen (paitsi pikkusiskoni, joka kävi vajaan vuoden amiksen kokkilinjaa minne oli jostain syystä hakeutunut niitä tyhjäpäisiä keskenkasvuisia sosiopaatteja). Mutta ei enää senkään jälkeen eli voi olla aika huoletta. Saattaahan sinne työpaikalle ilmestyä aina se yksi ärsyttävä ihminen, mutta turha sitä on murehtia liian pitkälle tulevaisuuteen, että miten hankalia ihmisiä joutuu vielä joskus kohtaamaan.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.09.2012 02:05
Omista kokemuksistani voin sen verran sanoa että kyllä se kiusaaminen peruskoulun jälkeen loppui. Se varmaan kyllä riippuu siitä että missä sen lukion/amiksen käy, itse kävin molemmat ja eri paikkakunnalla kun peruskoulun niin siellä ei ollut sitten niitä samoja ihmisiä kun yläasteella. Siellä alkoi ihana elämä kun kaikki luokkalaiset tuli toimeen keskenään ja ketään ei kiusattu. Ei edes mua, jota oli kiusattu koko yläasteen. Meilläkin pikkusella paikkakunnalla oli lukio ja yläaste samassa rakennuksessa, että oli hyvä kun vaihdoin lukioon toiselle paikkakunnalle. Se toki varmaan riippuu paikkakunnasta ja ihmisistä mutta itselläni kiusaaminen loppui yläasteen jälkeen ja nykyään eräs poikakin joka mua silloin kiusasi niin ehdottelee mulle rivouksia fb keskusteluissa ja on ihana todeta että ei kuule kiinnosta p*skaakaan! se siellä kehuu ja kehuu kuinka kaunis olen vaikka ennen kiusasi mua se kun amiksessa sai paljon uusia ja ihania kavereita, itsetunto nousi ja parisuhteista tuli pitkäaikaisia niin kummasti ne vanhat kiusaajat alkavat mankumaan perään
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.09.2012 17:05

Lainaus: Chuuko

Jep, ei todellakaan lopu. Itse olen kokenut vielä lukio aikana syrjintää ja huuteluita vaikka minkälaisilta tahoilta ja useammat kaverini samalla tavalla. Etenkin pienellä paikkakunnalla, kiusaamisesta on tosi hankala päästä eroon, kun kaikki tuntevat "kiusatun" . Itse pääsin ammattikoulussa kiusaamisesta eroon, kun siellä kukaan ei tuntenut tai tiennyt minua entuudestaan ja sitä kautta sain hieman enemmän suosiota ja itsetuntoani takaisin. Nykyisin onneksi kuulen enemmän kehuja kuin haukkuja..

Tietysti riippuu hirveästi ihmisistä, kuinka kauan he jaksavat piinata ja olla lapsellisia.
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.09.2012 22:51
Joo, samaa voisin itsekin todeta: ei se kiusaaminen yläasteenkaan jälkeen välttämättä lopu, sanotaanko että paikasta riippuen, siitä tulee vain erilaista. Tietenkin on tosi paljon itsestä kiinni, kuinka helposti joutuu kiusaajien hampaisiin ja kuinka paljon antaa sen ylipäätään vaikuttaa omaan elämään. Jos haluaa välttämättä pukeutua kouluun hyvin silmiinpistävästi, saattaa joutua kohtaamaan myös negatiivisia mielipiteitä, mutta tosiaan: jos asenne on oikea, harvemmin tyylistä jaksetaan aukoa.

Itse en tosin kouluun jaksaisi pukeutua samalla tavalla kun silloin yläasteella tuli pynttäydyttyä. Lähinnä nyt sen takia, että meillä kuitenkin on työvaatteet. Sitäpaitsi: jos pukeutuu kouluun ja töihin samalla tavalla kuin keikalle/klubille lähtiessään, niin luulisi, että tyylistä katoaa sen viehätys. Ainakin minulla on enemmän intoa laittautua esim. viikonloppuisin, kun on koko viikon joutunut menemään farkuissa ja mustassa t- paidassa... :') Mielipide on siis: kouluun/ töihin voi vähän ehkä hillitä tyyliä, mutta tärkeää on se, että vaatteet ovat jossain määrin omat. Farkkujakin on niin erilaisia, että sieltä seasta voi poimasta oman tyylin mukaiset (itse käytän liituraitapillifarkkuja) ja antaa mennä. Meikki on vähän hillitympää koulussa kuin vapaa-ajalla, mutta lähinnä siitä syystä, että hikoillessa meikin valuminen poskille on kaikkea muuta kuin mukavaa.
Kirjoittanut: DarkPrincess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.10.2012 11:40
Ainakaan mun kouluun ei liene liian erikoista. Tuli joskus erään opettajan kanssa puhetta goottityylistä ja mainitsin askartelevani fallseja ja selitin millaisista kyse. Tämä ope: "Tulet sitten ehdottomasti ne päässä kouluun, tahon nähä!" Ja muutenkin mun goottipukeutumista vastaan on vain yksi ope (ilkeästi sanottuna jeesushörhö uskonnonope) ja ei mua tän tyylin takia edes kiusata, vaikka olen koulun ainoa gootti. Aluksi vähän pelotti, kun pieni koulu ja voi helposti joutua silmätikuksi kun opiskelijoita runsas 200, mutta rohkeasti vain kiskoin lukion ekana päivänä kuteet niskaan ja kouluun. Ekaluokan pissikset katsoo vähän nenänvarttaan pitkin mutta who cares, olen abi, ei mun tartte niistä välittää, koska yhteisiä tunteja ei ole ja kohtahan ne musta pääsee eroon niin en enää ärsytä niiden muotitietoisuutta
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.10.2012 16:54
no...emmä nyt tiiä onko siitä tullut ongelmia kun on erillainen.............
( kutn sanon aikasemmin että voi saaha turpaan,muttei näin ole vielä käönyt,onneksi)
tiettyhän sitä saa kommentteja tyyliin joka päivä,mutta who cares?
pissikset katoo nokan vartta pitkin,mutta who cares?
aatelkoot mitä aatelkoot! ( suomi on vapaa maa,vaikkei olekkaan)
entä sitten jos onkin reippaasti meikkiä ja kettingit ja muut kamppeet?
minusta ihmisen on parempi olla unique person kuin joku stereotyyppinen "oi,mulla näkyy tissit" pissis.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!