Gootti.net

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.08.2007 16:07
Kiinnostaisi tietää, kun vielä noin nuori olet, että kuinka "rankasti" oikeastaan pukeudut? Tuskinpa vedät joka päivä yllesi mitään korsetteja ja platformeja...?

Näin reippaasti yleistäen voisin sanoa, ettei tuonikäisellä ole vielä mitään "kevennettävää" tyylissään. Jos muille on siisihasikahirvee shokki siinä, ettet pukeudu pastellivärisiin pissisvaatteisiin, niin sitten on. Anna kommenttien mennä ohi korvien (on muuten hankalaa, kokemusta on, mutta kannattavaa) ja vedä sitä linjaa mitä haluatkin.
Kirjoittanut: Shadow Q (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.08.2007 16:16
Meitin yläasteella kaikki on hipitihoppareita yms. fruittareita. Kyllä siellä välillä saa kuulla, mutta yleensä haukkuminen kohdistuu musa makuun, ei niinkään pukeutumiseen. Ainoo että osa naapuriluokan idiooteista on oma asiansa.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.08.2007 16:17

Lainaus: Piiskansiima

Kiinnostaisi tietää, kun vielä noin nuori olet, että kuinka "rankasti" oikeastaan pukeudut? Tuskinpa vedät joka päivä yllesi mitään korsetteja ja platformeja...?

En nyt ihan niin rankasti. Mutta kyllä korsetti päällä tulee usein oltua, paitsi kotona jää sitten vähemmälle. Jotain rohkeita vaatteita myös löytyy kaapista, mutta niitä tulee vähemmän käytettyä.
Ehkä vain isäni voi olla sitä mieltä että pelkkään mustaan pukeutuminen voi olla liian rohkeaa, hänen kanssa on muutenkin tullut usein riitaa pukeutumiseni takia.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.08.2007 16:26
Pukeudu juuri niinkuin tahdot. Alussa saattaa olla rankkaa,mutta siihenkin tottuu. Ja ootas vaan,kyllä sieltä varmasti joku löytyy,joka pitää raskaammasta musiikista ja on tyyliltään vähän erilainen ;>

nimim. Kokemuksen syvällä rintaäänellä
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.08.2007 16:38
Kyllä sitä vielä tämänkin ikäisen saa kuulla, että mustaan tai hieman näyttävämpiin vaatteisiin pukeutuminen on liian rohkeaa. Ja pas*at. Suomessa pukeutdutaan muutenkin aivan järkyttäviin retaleisiin (ja nyt puhun siis vanhempien ihmisten käsityksestä normaalivaatteista) joissa en itse kehtaisi lähteä edes roskalaatikolle. Mitä niin ihanaa niissä jo uutenakin virttyneen näköisissä markettitrikoissa nyt sitten on? Ai nin, tietenkin se mukavuus. Yök.

Viimeisin äitini älynväläys oli, että kouluratsastussuoritukseni voidaan hylätä näyttävän korvakorun takia (jota en viitsinyt ottaa pois kun kyseessä on laajennuskoru). Menin kouluradalle itseni näköisenä, ja kyllä ne kehnot pisteet ihan sitten muusta tulivatkin.

Kaiken kaikkiaan voi sanoa, että vanhempien mielipiteestä goottivaatteiden suhteen ei kannata välittää. Siitä saa vain pahan mielen ja ahdistuksen. Ennemminkin vanhempien kannattaisi huolestua "normaalien" nuorten pikkusutturapukeutumisesta!! Goottivaatteilla sentään yleensä kuitenkin peitetään strategiset alueet...
  • Lähetetty: 07.08.2007 17:05

Ennemminkin vanhempien kannattaisi huolestua "normaalien" nuorten pikkusutturapukeutumisesta!!

Totta. Nykyään tulee vastaan jotain n.6-vuotiaita, jotka pukeutuu kuin 16-vuotiaat. Se on inhottavan näköistä.
Ja ala-asteella on ollut sellaisia 8-vuotiaita tyttöjä joilla oli niin matalat housut että persvako vaan vilkkui. Yhh.

Mitä niin ihanaa niissä jo uutenakin virttyneen näköisissä markettitrikoissa nyt sitten on? Ai nin, tietenkin se mukavuus. Yök.

Olen huomannut että ihan perusvaatteet saattavat maksaa aivan käsittämättömiä hintoja. Samanlaisia vaatteita pystyy ompelemaan itse erittäin nopeasti ja halvalla.
Kirjoittanut: Kryo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.08.2007 17:38
Minä en pukeudu muiden mieliksi. Käytän vaatteita, joista pidän minä itse. Ei näille "normaalisti" pukeutuvillekaan kukaan mene nalkuttamaan, että: en tykkää tosta, laitat tän.
Sitä paitsi olonsa voi tuntea epämukavammaksi epämiellyttävissä vaatteissa kuin saadessaan parit haukut.
  • Lähetetty: 07.08.2007 17:43

Lainaus: Kryo

Minä en pukeudu muiden mieliksi. Käytän vaatteita, joista pidän minä itse.

Tuo on hyvä muistaa. Ihan kaikkien
Kirjoittanut: MissSacrifice (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.08.2007 19:16

Lainaus: Barokki

Haluaisin kysyä teidän mielipidettänne sellaiseen asiaan, että nyt kun olen menossa ylä-asteelle suurempaan kouluun, niin pitäisikö minun "keventää" tyyliäni?
Isäni sanoi että minun ei pitäisi pukeutua siellä niin "provosoivasti", ettei minua oteta ns. silmätikuksi. Ystäväni pahensi vielä asiaa sanomalla että erilaisia kiusataan siellä. Olen ihan hirveän herkkä ja en kestä kiusaamista. Pitäisikö minun olla rohkeampi? Goottejahan tuolla koulussa ei ole, ainakaan minä en ole nähnyt kun tutustumassa olen käynyt. He vain lähinnä käyvät ostamassa Morticiassa vaatteita, mutta goottityylihän on muutakin.

No siis, jos haluat olla rohkea, siun ei tartte juurikaan muuttaa tyyliäsi. Entä jos käyttäisit korsetteja ja muita hienoja vaatteita vain juhlatilaisuuksissa ja muuten pukeutuisit arkisiin mustiin vaatteisiin? Ehkä niin vältät kiusaamisen ja kaiken muun ilkeilyn. Mutta se on sinun päätöksesi ja ole ylpeä itsestäsi! Itse käyn aikuislukiota ja siellä on sen verran asiallista sakkia, että ei tarvitse pelätä oikeastaan mitään.
Kirjoittanut: Amelia De Vlarie (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.08.2007 19:20
hehe mun koulussa on noin 2000 henkilöä mutta uskokaa pois olen ollut koko porukan niin sanottu gootti. en ole labelia käyttävä henkilö joten viis siitä jos joku kutsuu gootiksi itte ne on joitakin hipphoppareita tai skeittareita. mutta onneksi täällä mut otettiin ihan kaverina. x)
yksi kamuni on suomalainen myös (käyn eurooppa koulua italiassa) ja hänelle on tullut tavaksi kutsua minua goootiiiks. kaikki pitäisi ottaa huumorilla, yksi kesken fysiikkaa huusi että turpa kiinni gootti, mä huusin sille takaisin että "do you truly wish i was a goth cuz i cold just come up there are and use my voodoo on you and rip your neck open" se siitä hiljeni ja ei enää puhunut mulle. lol, vedä niitä turpaan jos ne moittii miten pukeudut kaikilla on oikeus omaan tyyliinsa
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit