Gootti.net

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Bullyboys (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.08.2010 10:19
Välillä mietin, että miten sitä on jaksanut lukion pitkät päivät istua äärimmilleen kiristetyssä korsetissa ja tiukassa pvc-hameessa... Noh, pvc-hameita en oikeastaan enää käytä, mutta koristekorsetteja saatan vielä kouluunkin pukea. En kyllä aamuisin ajattele niin, että mitäköhän ihmiset koulussa ajattelevat, vaan ensisijaisesti omia tunnetiloja. Se, mikä tuntuu sillä hetkellä hyvältä, lähtee sitten päiväksi päälle.

Itselleni ei ole oikeastaan koskaan huomauteltu ulkonäöstä, tai olen ollut sen verran itsevarma, etten ole välittänyt. Lähinnä naurattaa jotkut satunnaiset "Tuolla on vissiin aina Halloween" kommentit. Enemmän kait tuollaiset ottaa kohteliaisuutena. Heh.
Kirjoittanut: vampyyri (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 17.08.2010 16:24
Me menin kans just yläasteelle kyllä siellä katotaan pitkään senkin jälkeen kun on kävellyt ohi vaan sen takia,että on gootti. Kyllä siihen tottuu eikä porukat jaksapitkään pyörittää samaa vitsiä. Kavereita on muutama sellanen ja ne antaa mun olla sellanen ku mä oon.
Kaikkein parasta on vain olla välittämättä. Kyllä se siitä oo vain oma ittes.
Kirjoittanut: 5ande (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.08.2010 19:22
No koulussa on jo valmiiksi niin tylsää ja pitkäveteistä että voi olla mukavastikkin. Käyn lukiossa toista vuotta, itselleni ei tule edes mieleen laittaa mitään kauhean epämukavaa. (korsetteja, platformeja, minihameita yms.) Mutta jos jotain välttämättä haluan niin "yksiä kerrallaan" periaatteella . Erotun silti, mutta olen oppinut nauttimaan siitä. Kun iso lauma täysin pinkkiä porukkaa moljottavat kaikki minua, tiedän tehneeni jotain oikein.

En ole juuri saanut negatiivista kommenttia Tosin joskus ylä-asteella kun halusin taiteilla meikeillä, piirtämällä "kasvustoa" tulemaan silmäkulmastani tuli vinoilua ja muka kehuja, niistä näki heti läpi.

Sitten vanhemmat (eli isäni) hän hyväksyy KAIKEN muun vaatetuksen jonka olen päälleni laittanut, myös kaikki meikkini. PAITSI jos käytän mustaa huulipunaa, hän huomauttaa siitä jokainen kerta. Alkoi ärsyttää, tein sitten sellaiset "geisha huulet" (jotka näyttivätkin minusta hyvältä) No jaa siitä tuli sitten vielä enemmän paskaa. 8( Saapahan sitten iskut suoraan takaisin kun laitan huulipunan tilalle vuode päästä huulikorun. Jota hän ei ole hyväksynyt.

No meni vähän ohi aiheesta, mutta mielestäni kenelläkään ei ole osaa eikä arpaa siihen miten itse pukeutuu jos se ei mitenkään satuta muita. Ja on aika hankala omalla pukeutumisellaan muita satuttaa. Omat on ongelmansa jos eivät hyväksy.
Paypack, halloweenina pukeudun pissaliisaksi Tulee olemaan kauhistuttava näky.
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Teme95
  • Lähetetty: 24.08.2010 16:45
Bondage housuista on tultu v****ilemaan että "Mitkä discohousut noi on?" Ja vastaavaa, mutta en erityisemmin ole välittänyt. Kaverit ei ole sanoneet mitään, tosin kaduilla ja koulussa moni tuijottaa, mutta enpä välitä.
Kirjoittanut: WYMIOCIONY (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.10.2010 19:49
Koulussa pukeudun samalla tavalla kuin vapaa-ajallakin, eli lyhyehkössä hameessa, korollisissa saappaissa ja jossakin mukavassa paidassa mennään. Korsettiakin käytän koulussa, mutta harvemmin, sillä aamulla ei usein ole aikaa laittaa korsettia päälle. Ja tämän lisäksi korsetti on todella vaikea kiristää itse, joten saan siihen kulumaan helposti jopa sen puoli tuntia, ensimmäisillä kerroilla jopa tunnin.

Viikolla panostan meikkiin vähemmän kuin viikonloppuisin, juurikin tämän ajanpuutteen takia. Perusmeikkini on suht. nopea tehdä (sellaiset puoli tuntia menee) eikä herätä hirveämpää huomiota, toisin kuin viikonloppuisin, jolloin meikkaamiseen voi mennä jopa tunti tai pidempään. Riippuu aivan siitä, mitä on suunnitelmissa.
Koulussa pidän hiuksiani lähes aina nutturalla tai kahdella poninhännällä, koska en jaksa laittaa niitä mitenkään hienosti.

Negatiivista kommenttia sain ennen paljon, joskus jopa liikaakin. Nykyään ei kukaan sano mitään päin naamaa. Silloin, kun olen panostanut ulkonäkööni enemmän kuin normaalisti, selän takana kuiskutellaan jotain. Harvemmin tuotakaan tapahtuu enää. Kaipa minuun on jo totuttu.
Negatiivisista kommenteista en jaksa enää välittää. Jos en jollekkin lissulle tällaisena kelpaa, se on vain voivoi. Kaikkia ei voi miellyttää.
Kirjoittanut: TyynePred (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.10.2010 19:50
Itse kun menin ylä asteelle. Pidin oman gootti tyylin. Kyllä minua tietysti jännitti hirveäisti, kun olin menossa aivan uuteen kouluun. En tuntenut sieltä ketään.
Mutta pikku hiljaa löysin omanlaista porukkaa.Gootteja, Juuri sopivaa porukkaa minulle.
Ei silloin 7 luokalla vielä käyttänyt meikkejä. Käytin toki gootti/emo vaatteita
Mutta nyt kun olen 8 luokalla laitan kunnon mustat rajaukset silmiin. Ja nykyäänkin olen vielä gootti. Rakastan niin tätä tyyliä.
Kirjoittanut: Piikki (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 28.10.2010 21:58
Mulla oli aika helppoo kun sattu koulu pysyy samana ja oli valmiiks kavereita.Toki mua vähän katotaan kun kummajaista,mutta siitä pitää olla välittämättä.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.12.2010 16:46

Lainaus: Piikki

Toki mua vähän katotaan kun kummajaista

Mua katsotaan jo nyt, vaikka en ole ns. 'kunnolla' gootti, tuskin tulen olemaan, meen vaan oman mieleni mukaan, että mitkä on kivoja vaatteita yms.
Kyl mua selän takana haukutaan ja arvostellaan vaatteita, mutta en välitä siitä.
Kirjoittanut: Literatura (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.12.2010 13:30
Goottityyli ei ole liian erikoista kouluun, mutta en silti suosittele käyttämään kuitenkaan ihan 20 sentin platformkorkkareita, metalliluitettua pitsikorsettia ja nilkkapituista goottihametta koulussa. Ne eivät ole kovin käytännöllisiä vaatteita, joten on ihan omaksi parhaaksi jos ei niitä kaikista hienoimpia vaatteita laita kouluun.

Itse käytin ihan samoja vaatteita koulussa kuin missä tahansa muualla, eikä siitä paljoa sanomista silloin tullut. Ala-asteen 6.-luokalla monet tulivat kehumaan vaatteitani ihan opettajia myöten.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2010 14:26

Lainaus: Literatura

Itse käytin ihan samoja vaatteita koulussa kuin missä tahansa muualla, eikä siitä paljoa sanomista silloin tullut.

Mä taas yleensä käytän koulussa farkkuja yms. ja sit ku ei oo kouluu (kotona, mummolassa, kaupassa, yms.) ni yleensä käytän hameita yms.
Sit joskus koulussa kun käytin sellasta pientä pikkuhattua, joka oli liimattu pantaan, niin yks kerta eräs opettaja tuli sanoo "Hieno hattu" ja vinkkas silmää ja teki jonku ihme äänen. Jäi vähä traumoja...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit