Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.07.2010 23:10
Olen itse menossa 9. Luokalle, ja aion ruveta käyttämään kajaalia, ehkä mustaa kynsilakkaa, sekä bondage housuja. Koulussamme on porukkaa vaikka mihin lähtöön, mutta aina tulee kommenttia(Viimeksi kun aloitin maastohousujen käytön). Onko siis sopivaa, vai kannattaako tuo kajaali jättää pois?
Kirjoittanut: kannuskäsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 23:35

Lainaus: Teme95

Onko siis sopivaa, vai kannattaako tuo kajaali jättää pois?

Jos kestää ja jaksaa kuunnella kaikenlaisia kommentteja niin siitä vaan.
Oisko kuitenkin viisaampaa jätää se kajaalin käyttö vapaa-ajalle?

Itse aikoinaan käytin kajaalia ainoastaan joskus bileissä tai muissa erikoisissa tapahtumissa.
Toki siitä on kyllä aikaa jo vuosia tai siis vuosikymmeniä ja silloin aika ja ilmapiiri oli aikalailla erilainen kuin nykyään.
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 23:46

Olen itse menossa 9. Luokalle, ja aion ruveta käyttämään kajaalia, ehkä mustaa kynsilakkaa, sekä bondage housuja. Koulussamme on porukkaa vaikka mihin lähtöön, mutta aina tulee kommenttia(Viimeksi kun aloitin maastohousujen käytön). Onko siis sopivaa, vai kannattaako tuo kajaali jättää pois?

Oma kantani on: herranjestas EI! Ja sekä kynsilakkaan että kajaliin.

Perustelen kantaani tällä: ensinnäkin päättelin muista viesteistäsi, että olet hevari. Ainakin omina yläasteaikoinani kaveriporukassamme aiheuttivat suurta huvittuneisuutta hevipojat, jotka näitä käyttivät (eräs heistä on BTW nykyinen mieheni ), sillä se ei oikeastaan hevi/metallikulttuuriin kuulu. En edes ymmärrä, mistä moinen käsitys on juurtunut, että hevipoikien kuuluisi käyttää maastohousuja, kynsilakkaa ja kajalia keskenään, sillä se yhdistelmä ei oikeasti näytä kellään hyvältä. Siitä tulee vain erittäin nolo "aloitteleva hevari"-vaikutelma.

Ylipäätänsä mielestäni varsinkin kajal näyttää hyvältä vain erittäin kauniilla ja hyvällä kasvoluustolla varustetuilla miehillä. Ja varsinkin nuoret pojat, jotka vetelevät sitä kajalia naamaansa ensi kertaa kymmenen minuuttia ennen sinne kouluun lähtöä, luovat varsin... koomisen vaikutelman itsestään. Ja kynsilakan käyttökin on eräänlainen taitolaji ja siinäkin kehottaisin käyttämään malttia.

Tietysti tämä on vain oma kärkäs mielipiteeni, jota ei tarvitse ottaa turhan vakavasti tai ottaa yleiseksi elämän ohjenuoraksi (vaikka tietysti itse sitä kovasti toivoisinkin ). Näin siis suosittelen minä, mutta ennen kaikkea kannattaa käyttää omaa järkeään ja harkintakykyään, sieltä se "oikea" vastaus aikanaan kummunnee.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.07.2010 08:08

Olen itse menossa 9. Luokalle, ja aion ruveta käyttämään kajaalia, ehkä mustaa kynsilakkaa, sekä bondage housuja.

Lainaus: TaruinenAave

Ylipäätänsä mielestäni varsinkin kajal näyttää hyvältä vain erittäin kauniilla ja hyvällä kasvoluustolla varustetuilla miehillä.

Olen TaruisenAaveen kanssa ainakin varovasti samoilla linjoilla. On toki niitäkin teinipoikia, jotka onnistuvat näyttämään meikeissään varsin tyylikkäältä (eräskin tällä foorumilla seikkaileva pääkaupunkiseutulainen on oiva esimerkki). Toisaalta taas on paljon niitä, jotka näkevät Alexi Laihon/Ville Valon/jonkin muun kajalilla koristetun julkkiksen kuvan ja päättävät matkia sitä täysin varauksetta. Ehkä paras tapa varmistaa kajalin sopivuus omaan naamaan on kysyä rehellisiä mielipiteitä muilta. Arvosteltavaksi heittäytyminen on raakaa peliä mutta toimii.
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.07.2010 10:08
Kiitokset neuvoista, ja @TuruinenAave: Joo kyllä minut hevariksi voisi luokitella. :P
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2010 13:11

Koulussamme on porukkaa vaikka mihin lähtöön, mutta aina tulee kommenttia(Viimeksi kun aloitin maastohousujen käytön).

No hitto, mulla tuli siitä käyrästä lippiksestä kommenttia! Mut se oli siis tosiaan 7. luokalla kun muutenkin jo valmiiks kiusattiin, elikkä ei mun tyyliä ole koskaan varsinaisesti haukuttu...
Paitsi se kun mun ketjujen kilinä rupes särkee ihmisten päihin.

Onko siis sopivaa, vai kannattaako tuo kajaali jättää pois?

Mäkin alotin 9. luokalla kajaalin ns. julkisen käytön. Mutta muistutuksena, että olen naispuolinen ihminen. Ja sä meet ysille, saattahan jotkut olla vieläkin aika urpoja, mut ota huomioon, että sä pukeudut miten haluut, ja olet sellanen kun haluut, eikä kellään muulla ole oikeutta päättää asioista sun puolesta. Ja voithan sä aina olla goottihevari
Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2010 14:05
Jos joku pelkää kiusatuksi tai hylätyksi tulemista erilaisuutensa vuoksi, en ainakaan suosittele tyylin muuttamista. Kuka haluaisi tulla hyväksytyksi sellaisena mitä ei oikeasti ole? Kannattaa seistä edes itsensä takana ja olla ylpeä siitä mitä on.

Itse olen ollut goottityylinen n. 8-luokalta asti, enkä onneksi ole pahemmin joutunut kiusatuksi. Ällöttävät pissiskaverini jättivät minut porukastaan, mutteivat he mun seuraa olisi ansainneetkaan. Uusi, avoinmielisempi porukka vahvisti minun identiteettini kasvua tähän suuntaan Ja he ovat hyviä ystäviäni edelleen vaikka osa asuu muualla.
Kirjoittanut: Venom (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.08.2010 13:35
Itse kuljen koulussa vaatteissa missä kuljen myös arkisin, koska haluan olla sitä mikä tuntuu hyvältä. Tietenkin pienessä kylässä saa koulussa helposti paheksuvia katseita kun kaikki muut ovat jokseenkin "valtavirtaa". Lukioon lähden syksyllä ja kaverille siitä sanoin, hän vastasi jotenkin näin: "kaiken sen sivistyneisyyden ja ylpeyden keskellä voit olla hyvin kummallinen näky.."
..Itse kestän ne hölmistyneet katseet joten minulle ei ole ongelmaa olla koulussa sellaisena mikä olen. Yritin jossain vaiheessa keväällä tosin pukeutua kuten muutkin mutta aloin voida itse niin pahoin koska en tuntenut olevani oma itseni ja "palauduin" takaisin. Se oli hyvä päätös.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.08.2010 18:08
Kouluun lähtiessäni jätän lyhyimmät hameet kotiin. Haluan, että tyylini on käytännöllinen koulussa. Jos samana päivänä on liikuntaa, huomioin sen myös pukeutumisessa ja otan toki sopivammat vaatteet mukaan. Meikkini on myös hillitympi koulussa ja senkin pitää olla helposti korjailtavissa. Mutta onneksi vapaa-ajalla on lupa irrotella ja voi pukea ihan mitä tahansa päälle.
Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.08.2010 23:43
Mun vaatteet on siitä hyviä että ne sopii käytännöllisesti melkein joka paikkaan ja tilanteeseen kuten myös kouluun. Vapaa-ajalla kyllä laitan usein päälle sellasia rätei ja lumpui joita en koulussa käytä.
Mun vaatteet ei varmaan edes ärsytä useimpia kun ei ole tullut melkein yhtään negatiivista palautetta, joku ei gootti kaveri on korkeintaan ihmetellyt ristiä joka välillä roikkuu kaulassa "kun sähän oot tollanen pakana."
Vai olenkohan mä vaan niin uhkaava ettei kukaan uskalla tulla haistattelemaan?
Mjaa, taitaa olla toiveajattelua.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit