Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kun lähden..

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 08.10.2006 18:57
valtio kustantaa koruttomat hautajaiset, jos sukulaisia tai tuttuja ei ole. mutta se riittää, että joku pikkuserkku on olemassa, että ne kaivaa sen esiin ja pistää maksamaan hautajaiset, tyyliin. Olettaen siis, että ruumis löydetään. Eli kyllä ne puolsukulaisetkin kadonneen muistaa siinä vaiheessa, kun sitä pitää ruveta hautaamaan. entä jos ei ikinä löydetä, vaan on kuollut jonnekin luolaan keskelle synkintä korpea, kilometrien päähän kaikesta ihmisasutuksesta? hoh, nauran. ei ruumista, ei hautajaisia, kukaan ei menetä sen takia senttiäkään.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.10.2006 15:58
Lainaus: Iiriva mutta se riittää, että joku pikkuserkku on olemassa, että ne kaivaa sen esiin ja pistää maksamaan hautajaiset

Oikeassapa taidat olla.

Mä haaveilen sellaisista viikinki -tyylisistä hautajaisista, mutta oletan, ettei sellaista ehkä kuitenkaan saa toteuttaa. Tiedättekö, ruumis laitetaan veneeseen, sytytetään koko purkki palamaan ja annetaan veneen kulkeutua sinne minne kulkeutuukin. Mukaan voisi laittaa jonkin esineen, joka on ollut rakkain.
Toisaalta, voisi olla epämiellyttävä yllätys jos se vene ei palaisikaan ihan kokonaan ja puoliksi hiiltynyt ruumis ajautuisi johonkin rantaan ihmisten järkytykseksi. Kjäh.
Kirjoittanut: Ampiainen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Ampiainen
  • Lähetetty: 13.10.2006 19:46
Minusta sukuhauta,jonne kaikki aiemmat sukupolvet on haudattu,olisi paras.
Valitettavasti tällaista mahdollisuutta ei ole.
Voisinhan itse aloittaa tällaisen perinteen,kun se nykyisin(jälleen) olisi laillista.
En vain jaksa uskoa,että se saisi kovin suurta kannatusta muiden tulevien sukulaisvainajien keskuudessa.
Toisaalta.Saisimpahan maata yksin rauhassa Haltiakuusen juurella.
  • Lähetetty: 14.10.2006 22:20
miksi mä sit oon nähny helvetin isoja sukuhautoja jotka ei oo 200 vuotta vanhoja? ja niissä makaa enemmän ku 1 sukupolvi. ja uusiakin.
  • Lähetetty: 15.10.2006 19:19
Lainaus: Iiriva miksi mä sit oon nähny helvetin isoja sukuhautoja jotka ei oo 200 vuotta vanhoja? ja niissä makaa enemmän ku 1 sukupolvi. ja uusiakin.

Ai Suomessa?Missä?
Ja tarkoitin lähinnä omia sukulaisiani.Luulen,että he haluavat mielummin kirkon hautuumaalle.
En tosin ole keskustellut heidän kanssaan asiasta.Ehkä pitäisi.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.10.2006 20:56
Lainaus: Ampiainen Ai Suomessa?Missä?

No esimerkiks Vatialassa, Tampereen lähellä. Meillä on siellä sukuhauta. Tosin siellä ei ole vielä ku mun vaari, mut äiti ja mut ois tarkoitus panna sinne. Ja on niitä muillakin isoilla ja vanhoilla hautausmailla.
  • Lähetetty: 21.10.2006 16:24
Lainaus: poison No esimerkiks Vatialassa, Tampereen lähellä. Meillä on siellä sukuhauta. Tosin siellä ei ole vielä ku mun vaari, mut äiti ja mut ois tarkoitus panna sinne. Ja on niitä muillakin isoilla ja vanhoilla hautausmailla.

Niin,mutta kun minä ajattelin ihan omaa hautausmaata omalla kotitilalla.
Joku uhrilehto tai ihan vain perus hautausmaa.
Kirkon hautausmaat ovat ************** jos hautoja ei hoideta tietyn ajan sisään,ne hävitetään.Omaa hautausmaata olisi aina joku hoitamassa ja jos ei,niin ei niitä ainakaan hävitettäisi.
Lisäksi ne olisivat paremmassa suojassa kengittäjiltä.
  • Lähetetty: 21.10.2006 18:48
ei ne oikeestaan välitä hoidetaanko hautaa vai ei, hautarauha suomessa on suurinpiirtein haudasta riippumatta 30 vuotta. sit siihen päälle saa tunkee jonkun toisen, ellei kyseessä ole yleinen merkkihenkilö. Luultavasti melkeenpä jokasen teiänkin päälle tulee vielä toinen arkku, tai sitten ootte itse jonkun toisen päällä.

ja kyllä, olen täällä taas riemastuttamassa jokaista. yay.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.10.2006 18:59
Ai oma hautausmaa. No se on toinen juttu, mut pitäishän se olla nykyään laillista, jos vaan sopiva maapaikka on. Mun kaveri oli joskus hautausmaalla duunissa, niin se kerto et kun kaivettiin uusia hautoja, niin sieltä löyty kivoja pääkalloja ja luita. Niin et se siitä hautarauhasta!
Kirjoittanut: Dante (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.11.2006 14:45
Tuollainen keskiaikaiseen hautakumpuun hautaaminen olisisi mukavaa (kai kaikki tietävät ne joukkohaudat), tosin siellä olisin vain minä. Päälle istutetaan tammi ja kaunis musiikki soi (Metallica: Nothing Else Matters, Fade To Black, The Unforgiven II... Iron Maiden: Dance Of Deaht, The Clansman, Out Of The Shadows, These Colours Dont Run, The Reincarnation Of Benjamin Breeg, The Wicker Man, Ghost Of The Navigator, Blood Brothers, Fear Of The Dark, Rainmaker, Journeyman... ja paljon muuta). Monen saden vuoden päästä paikka olisi pyhä ja mustiin pukeutunutta porukkaa ympäri planeettaa vaeltaa sinne kunnioittamaan muistoani. Tai viikinki hautaus: minä veneeseen vene palamaan ja merelle, musiikki soi.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit