Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä tekee gootista gootin?

Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.10.2006 19:58
hei Ziggy Stardust ,saitko korsetin kaavat koulusta vai löysitkö ne jostain muualta? (vai teitkö itse?)
olen ommellut melko paljon, mutta korsettia en koskaan, koska hyviä kaavoja ei ole löytynyt mistään, enkä oikeen uskalla alkaa tekemään vaan omasta päästäni. Olisi vain kiva tietää mistä kaavoja voisi yrittää hakea.
Kirjoittanut: Ziggy Stardust (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.10.2006 20:35
Mulla oli yksi korsetti mikä oli suht oikeen kokoinen ja hyvän mallinen. Piirsin siitä kaavat,joihin lisäsin saumavarat. Muokkasin samalla rinnan ympärystä pienemmäksi ottamalla kaavoista muutaman sentin yläreunasta pois(korsun rinnanympärys oli minulle liian iso).

Korsetis on kyllä sellasia hankalia kohtia kun plansetin ompelu + luukujien ompelu + sirkkojen laitto.Tarvii erikoisjalan ompelukoneeseen.

Korsetin kaavoja voi saada ainakin Huuto.netistä. Tosin niistä ei voi aina tietää onko korsettimalli kuinka mieluinen.
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 11.10.2006 21:46
okei, huuto.netistä voisin kyllä käydä katsomassakin. Saahan niitä vähän itsekin muokattua, jos ei ole täsmälleen oikean kokoinen, mutta mieluiten tietysti löytäisi jo sopivat. Plansetin hankkiminen on toinen ongelma, netistä olen niitä joskus löytänyt, mutta ompelutarvike/kangaskaupoissa ole koskaan niihin törmännyt.
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.10.2006 22:54
Musta nää genreilyt on sinänsä melko pelletouhua. Mikä tekee hiphopparista hiphopparin ? Mikä tekee metallista metallistin ? Mikä tekee punkkarista punkkarin ?

Itse astun ulos kaapista ja sanon etten koskaan ole tuntenutkaan itseäni miksikään true gootiksi. Pidän vain mustasta väristä, goottimusasta, arkkitehtuurista ja muodista, goottitytöt on hot

Koskaan ei oo sinänsä ollut tunnetta kuulua mihinkään tiettyyn, tuntuu että olen vähän kaikkea mutta ns "goottius" on kuitenkin iso osa minua, mitä ihmettä se sitten tarkalleen tarkoittaakaan.

Let us enjoy the darkness and be whatever we be.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.10.2006 09:14
Musiikille perustuvalle alakulttuurille on tietysti musiikki tärkeintä.
Punkkari kuuntelee punkkia.
Hevari kuuntelee heviä.
Gootti kuuntelee goottia...

se, mikä on goottia, on tietysti sitten eri keskustelu.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.10.2006 09:57
Lainaus: Ziggy Stardust Korsetis on kyllä sellasia hankalia kohtia kun plansetin ompelu + luukujien ompelu + sirkkojen laitto.Tarvii erikoisjalan ompelukoneeseen.

Sirkkojen laitto? Se on hellpoa! xD
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.10.2006 14:04
Lainaus: Tristessa se, mikä on goottia, on tietysti sitten eri keskustelu.

Ja loputon sellainen! Siksi siitä on turha edes alkaa väittelemään.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.10.2006 16:17
Lainaus: Ziggy Stardust Aloitin Kouvolan ammattikorkeassa vaatemuotoilun opiskelut juuri

Noh.. ei mikään ihmekään jos osaat ja uskallat tarttua toimeen. Vähemmän ommelleella ihmisellä (luetaan: ainakin minulla) menee sormi suuhun.

Toisaalta voisi uskaltautua, mutta toisaalta... hmm.. onko sulla mitään neuvoa täysin aloittelevalle korsetintekijälle?
Kirjoittanut: Ziggy Stardust (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.10.2006 11:08
Mariel: ei sirkkojen laitto ole helppoa tälläiselle luisevalle ja heikkolihaksiselle. En ole vielä onnistunut saamaan yhtään purjerengasta pohjaan asti, aina pitää pyytää joku avuksi takomaan.

Liothe: osta ainakin aluksi laadukasta materiaalia(ei mitään eurokangas-pöperöä) ja tarkista onko mahdollista saada kaikkia tarvikkeita korsun tekoon. Varsinaisesta tekemisestä en oikein tähän hätään keksi mitään,muutakuin että älä käy ompelemaan koneella josta ei tule hyvää jälkeä.Itse aloin ja huomasin että pakko hankkia uusi kone,kun huono ommel näkyy niin selkeästi plansetinkin kohdalla. Korsetissa ne yksityiskohdat tekevät vaatteen. Ehkä kannattaa aloittaa mustilla kankailla, joissa ei niin hirveästi näy huono saumajälki tai purkamisjäljet.

Kuutar: ainoa paikka mistä tällä hetkellä saa tietääkseni (netin lisäksi) plansetteja+korsettiluita on Kouvolan Salpanappi.Plansetti maksaa 7,2 euroa, mutta se ei ole leveintä ja vahvinta mallia.
  • Lähetetty: 13.10.2006 16:40
^^ kiva tietää, harmi vain että Kouvola on toivottoman kaukana täältä.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit