Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä tekee gootista gootin?

Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 07.03.2007 11:13

Lainaus: Ninni

Kyl se goottius mun mielestä on aika lailla se kokonaisuus. Musat, ajatukset, mielenkiinnon kohteet ja se tuodaan sit esiin pukeutumisella (joka myös on erittäin tärkee osa goottiutta).

Tuossapa se tulikin. On myös olemassa goottiestetiikkaan perustuvia romaaneja, sarjakuvia ja elokuvia. Näiden aihepiirit liittyvät usein kauhuun ja fantasiaan.

Sitten on tietysti ala-ja sivuryhmiä, kuten Deathrock, Cyber, Neofolk, Industrial, Post-punk ja Fetish.

Japanista peräisin olevalla Lolita gootti tyylillä on eri lähtökohta lähtökohta. Siihen ei esimerkiksi liity musiikki niin selkeästi kuin länsimaiseen goottiuteen. Lolita -tyylissä vaatetus on etusijalla, elämäntyyli - jos sellainen on - tulee vasta toisena.

Tosin nythän alakulttuurin sisältö on muuttunut, että en osaa tarkkaa määritellä mikä tekee ihmisestä gootin.

1700-1800-lukujen vaihteen englantilaiset kauhuromantikot sijoittivat tarinansa usein "goottilaisiin" linnoihin tms., mistä johtuen suuntausta alettiin kutsua goottilaiseksi kauhuromantiikaksi.

Lähinnä itse olen tutustunut goottiuteen teosten ja tyylin kautta ja vähitellen keräilen lisää musiikkia. Enkä jumita vain tietyissä bändeissä.

Joten musiikissa olen vielä umikko kun olen ollut tällainen enemmän metal-henkinen. Kuuntelen goottibändejä kanssa.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.03.2007 13:40

Lainaus: Transylvania

Millainen elämäntapa siusta sitten on goottimaista?

Sellaista ei ole. Siksi tuolla tulikin se "kikati" ja "päivän paras läppä" ja sitten seuraavassa viestissäni perusteluja siihen. Kun ei ole olemassa yhtenäistä elämäntapaa.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.03.2007 14:38
Mä oon kyllä ainoastaan sitä mieltä, että koko gootteus ja muu härpäke LÄHTEE AINA ENSIN ASENTEESTA JONKA PERÄSSÄ TULEE MUUT JUTUT.
Kirjoittanut: Doomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Doomeri
  • Lähetetty: 07.03.2007 14:53
Täytyy sanoa että tämä on loppujen lopuksi turhin treadi ikinä...
Goottiuta ei voi määritellä, piste. Olen Ximmon kanssa samaa mieltä.

(Tietysti tämä on vain minun mielipide)
Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.03.2007 14:57

Lainaus: Moondancer

Lainaus: Mariel Kyl se goottius mun mielestä on aika lailla se kokonaisuus.

Samaa mieltä myös minä.

Minäkin

En nyt tiedä mikä tekee gootista gootin, mutta minun mielestäni ainakaan musiikkimaku ei ole se määräävä tekijä, iso tekijä saattaa olla mutta ei määräävä. Itse esimerkiksi pidän goottimusiikista, mutta se on kaukana lempimusiikkilajistani.(en minä nyt mitään poppia kuuntele kuitenkaan hyvät ihmiset), on se toisaalta se pukeutumistyyli myös, mutta myös se tunteeko ihminen itsensä gootiksi.(heha, kun oli tuokin järkevästi sanottu)

Ensimmäisessä viestissä kysyttiin ihmisen goottimaisinta piirrettä, ja minähän en nyt itse tiedä, mutta minulle on aina hoettu että, goottimaisin piirteeni on silmät Kaverit aina hokevat että:'Sulla on sellatteet gootin silmät'(minkälaiset nyt sitten ovatkaan). Kuulemma sellaiset tosi vihaisen oloiset, ja pään läpi katsovat, ja muka vaihtavat väriäkin, mitä vielä. Mutta sanoisin että se on sitten varmaan goottimaisin piirteeni
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.03.2007 15:59

Lainaus: Doomeri

Täytyy sanoa että tämä on loppujen lopuksi turhin treadi ikinä...

Olen täysin samaa mieltä. Jokaisella kun nyt kumminkin on omat mielipiteensä siitä mikä on goottia ja mikä ei. Oman mielipiteensä saa toki kertoa mutta niistä vänkääminen on turhaa.
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.03.2007 17:49

Lainaus: BelaVamp

Mikä v*ttu? Mitä ihmettä se goottiMETALLI on? YHYY! Hah hah millainen goottipoliisi olen, mut miuta vaan ärsyttää tommonen genrevääristely & mauton sekoittelu.

Goottihevistä taitaa olla kysymys ja tästä genrestä tunnetuimpia bändejä lienevät Type O Negative ja Paradise Lost.

Ootteko muuten huomannu miten valtava jätkä Type O Negativen basisti on? Se Käyttää kontrabassoa tavallisen sähköbasson tapaan.
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.03.2007 17:55
En varmaan voi itseäni gootiksi sanoa... mulle goottius on ollut melko pitkälti goottirockin kuuntelemista ja 1800-luvun lopuin ja 1900-luvun alun kauhukirjallisuuden lueskelua... Enemmän kuuntelen kyllä punkkia ja tälläkin foorumilla pyörin lähinnä kiinnostavien keskustelujen takia...
Kirjoittanut: Transylvania (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Transylvania
  • Lähetetty: 07.03.2007 19:02

Lainaus: Pic

Ootteko muuten huomannu miten valtava jätkä Type O Negativen basisti on?

Heh! Tuli vaan mieleen et ootteko huomannu kuinka valtava basistilla on?

http://straight.skinindex.com/archives/2005/09/pet er_steele_nu.php
Kirjoittanut: Jensu (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.03.2007 19:29

Lainaus: nexubus

Pidän vain mustasta väristä, goottimusasta, arkkitehtuurista ja muodista,

Lainaus: nexubus

Koskaan ei oo sinänsä ollut tunnetta kuulua mihinkään tiettyyn, tuntuu että olen vähän kaikkea mutta ns "goottius" on kuitenkin iso osa minua, mitä ihmettä se sitten tarkalleen tarkoittaakaan.

Tuo oli oikein hyvin sanottu! Olen itse aikas samoilla linjoilla

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit