Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä tekee gootista gootin?

Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.03.2007 19:36
Avaruusoliot käy lyömässä jokaisen Truu-gootin otsaan näkymättömän leiman, joka on mahdollista nähdä ulospäin vain saturnuksen renkaiden vaalossa...

Minä en yhtään tykkää tosta gothic metal-termistä, jota nimenomaan on käytetty Paradise lostin ja tollasten kanssa... tosin mikäli joku todellä käyttää termiä goottihevi, niin se vie voiton tässäkin. Näin kun alkaa miettiä jotain tunnettua goottibändiä ja tunnettua hevibändiä ja niiden risteyttämistä... ghrrr.
Kirjoittanut: Zomby Woof (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.03.2007 10:53

Lainaus: Transylvania

Heh! Tuli vaan mieleen et ootteko huomannu kuinka valtava basistilla on?

http://straight.skinindex.com/archives/2005/09/pet er_steele_nu.php

Noh, johan on pojalla siinä makkaraa.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.03.2007 12:14

Lainaus: Melia

Minä en yhtään tykkää tosta gothic metal-termistä, jota nimenomaan on käytetty Paradise lostin ja tollasten kanssa...

Paradise Lostin kohdalla se on tietääkseni enemmänkin goottilaiseen kirjallisuuteen liittyvä termi, olihan niillä levykin nimettynä Gothiciksi. En sen tarkemmin tiedä asiasta, mutta arvelisin sen olevan näin. Ehkä bändi käytti jotain 1800-luvun kauhuteemoja levyillään?
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 08.03.2007 15:54
sanoisin minäkin että musiikki, siitä se lähti ja siitä se tulee edelleen.
Kirjoittanut: Sizzly (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.03.2007 00:44
Minulle tulee ensimmäisenä mieleen se asenne ja ajattelutapa. Sitten heti musiikki. Heh.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.03.2007 09:37
hmm.. pisti ajattelemaan mikä ajattelutapa? kyllä minä ajattelen ihan samalla laila, kun olin ns normaalisti pukeutuva tavis aikoinani, mietin mitä olen tehnyt ja mitä tulen tekemään ja ihan arkisia asioita, että koska on seuraavat kokeet ja onko ne lähde, kirjalliset vai käytännönkokeet ja minne menen työssäoppimiseen ja mistä haen kesätöitä? ja asenteitakin on niin monenlaisia, joidenkin, valitettavan usean gootin asenne elämään on "tapan itteni kun noon näin masentunut kun maailma on ***** paikka elää" ja muut synkistelyt, mutta myös moni muu sitten oikeasti nauttii elämädtä (kuten minä). otetaan esimerkkejä, jonkun asenne sotiin voi olla kielteinen, joidenkin myönteinen, jotkut haluavat pelastaa eläimet, jotkut vihaavat kaikkia eläimiä. jotkut ovat vegejä, jotkut kaikkiruokaisia. nämä ovat asenteita, joten mikä se "aito goottiasenne" sitten on?

Haitko Sizzly kenties takaa sanaa mielipiteet? ne ovat musiikkimaun lisäksi lähinnä se toinen, joka meitä yhdistää. Synkät, viktoriaaniset ja latex-vaatteet, kauhulehvat, vampyyrit ym synkänkauniit asiat ja ei saa unohtaa lohareita. ainakin suurin osa tykkää näistä edes jostain.
Kirjoittanut: Ceraph (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.03.2007 11:20
Gootin tekee ajatukset, "sielunmaisema" ja musiikki. Mielestäni tärkeintä on tuo sielunmaisema.
Itse saatan näyttää arkena ihan ns. tavan kaduntallaajalta, eihän kukaan tiedä mitä mielessäni liikkuu. Jotkut sanoo, että olen "osa-aika gootti", kun en pukeudu aina gootisti. Noh, minulle on ihan sama,mitä muut sanovat.Työ ja arkeni sekä harrastukset on sellaisia, että olisi vaikeaa olla röyhelössä tai pitkässä hameessa,korkkareissa etc...
Olen aina rakastanut kauhuromantiikkaa, vampyyreitä, kuuta, susia, kynttilöitä... Maalaan ja kirjoitan monestikin em.aiheista.Kyllä sen sydämessään tuntee, onko gootti vai mikä on.Toisaalta mä en jaksais luokitella itseäni mihinkään kastiin,mutta goottius on lähimpänä sitä mitä olen mieleltäni.
Kirjoittanut: Sizzly (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.03.2007 12:22
Oho, jup. Mielipiteet on selvästi parempi sana, en tainnut tuon tarkemmin miettiä, kun kirjoitin *katsoo kirjoitusajankohtaa*.
Kirjoittanut: Nocturnia (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.04.2007 15:53
Täällä on jo pari kertaa mainittu tämä ajatusmaailma. Epämääräiseltähän se kuulostaa, mutta taitaa kuitenkin olla erittäin olennaista. Jokainen voi sitten hiljaa itsekseen päättää miten sen käsittää. Eli sanoisin että juuri ajattelutapa tekee gootin. Musiikki-ja vaatemakuhan lähtevät myös sieltä päänupin uumenista, eikös? Jos nyt saivarrellaan.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 07.04.2007 09:47

Lainaus: Nocturnia

Musiikki-ja vaatemakuhan lähtevät myös sieltä päänupin uumenista, eikös?

Tuo on totta minusta. Kyllä minun mielestäni goottiuteen liittyy jonkinlainen tietty ajatusmaailma, vaikka mitään varsinaista goottiaatetta ei olekaan. Se ajatusmaailma saa sitten aikaan sen goottiestetiikan yms. ihailun. Kyllä minä ainakin koen, että vaikka gootti jonakin päivänä hiihtelisi jostain syystä epägoottimaisissa kesäreleissä tai vaikka tuulipuvussa pitkin katuja, ei se voisi poistaa sitä tosiseikkaa että hän on gootti, vaikka ulkomuoto tilapäisesti antaisikin ymmärtää muuta.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit