Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Tapahtuman / klubin järkkäämistä Helsingin alueelle?

Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.12.2006 13:56
Lainaus: Velvet Grey Siitä yhdistystoiminnasta en tiedä, olen aika peeaa.

Ei se vaadi rahaa. Tai no,rekisteröinnissä on pieni käsittelymaksu, ja ehkä jäsenmaksuksi pieni summa. Mut ei siellä miitissä mitään rahaa tarvi, joten mukaan vaan.
Kirjoittanut: lauratar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.12.2006 11:45
Joo, tulen mukaan. Olen erittäin täysi-ikäinen. Ja aika peeaa myöskin
  • Lähetetty: 04.12.2006 13:47
Lainaus: lauratar Joo, tulen mukaan. Olen erittäin täysi-ikäinen. Ja aika peeaa myöskin

Tosi kiva kuula Ei me muutkaan mitään kroisoksia olla.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 09.12.2006 14:55
Ainiin, kellään mitään hajua että paljonko Teosto ryöstää maksuja siitä musan soittamisesta klubilla (tms)?
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 09.12.2006 15:08
Lainaus: Velvet Grey [...] paljonko Teosto ryöstää maksuja siitä musan soittamisesta klubilla (tms)?

40-81 euroa, jos tapahtuman yleisönä on enintään 200 henkeä.

Edittiä: Tuo hinta pitää siis sisällään koko vuoden Teosto-maksut.
  • Lähetetty: 09.12.2006 15:23
Lainaus: kuopassa 40-81 euroa, jos tapahtuman yleisönä on enintään 200 henkeä.

Toi oli hyvä huomio, ei ollut tullu mieleen. Lankeaako se maksu dj:lle vai järjestäjälle? Ja sit tietysti, ellei kenenkään tuttavapiiriin kuulu dj:tä, niin sillekin pitää jotain maksaa. Mutta eiköhän tässä tulevaisuudessa jotain klubia saada aikaan.
  • Lähetetty: 07.01.2007 15:21
No niin, tässä kuuluttaisin taas yhdistystoiminnasta kiinnostuneita mukaan. Sinulta ei tässä vaiheessa edellytetä mitään erityistä, ettei tarvi pelätä rahapanostusta eikä sitä että joutuu heti johonkin kurjaan hommaan! Vaan jos vähänkin kiinnostaa yhdistys ja klubin järkkäys niin mukaan vaan. Mä ajattelin, että kun 20.1. on se Lost Paradise, niin yhdistysmiitti vois olla esim. seuraavana viikonloppuna 27.1. tai 28.1. ???
Viimeks tavattiin Bakersissa, joten se vois olla nytkin hyvä. Tapaaminen pidetään päiväsaikaan, joten ikärajasta ei tarvi välittää. Ilmoitelkaa halukkaat itsestänne!
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.01.2007 23:47
Vanha ketju joo, mutta lueskelin noita klubi/bilejuttuja tuolta ja hieman kommenttia:

Helsingissä on käytännössä mahdotonta järjestää mitään tapahtumaa ilman, että pelissä on rahaa. Ikärajattomia paikkoja on tasan kaksi: Nosturi ja Gloria. (Erikoisjärjestelyin, eli jos järjestää kekkerit vaikkapa keskellä päivää, voi saada myös jonkun muunkin paikan käyttöönsä ilman ikärajaa.) Nosturia pyörittää ELMU ja en halua edes miettiä sen vuokrahintoja. Useita tuhansia euroja per ilta joka tapauksessa pelkästä tilasta, sitten tekniikka + henkilökuntakulut siihen päälle. Eli käytännössä täysin mahdoton ajatus. Glorian sivuilla oli hinnat näkyvillä: tilan vuokra 1.270e +alv ja tekniikka siihen päälle alk. 480e +alv. Kiinnostaako? No ei varmaan, sitähän minäkin.

Mikäli lähdetään sitten ajatuksesta k-18, niin nämä ongelmat poistuvat. Ravintolat eivät yleensä ota vuokraa, vaan asettavat juomatakuun. Eli määrittelevät summan, jonka he haluavat netota alkoholimyynnillä. Mikäli takuusumma ei täyty, joutuu järjestäjä pulittamaan puuttuvan osan omasta pussistaan. Tämä ei ole yleensäkään ongelma, mikäli järjestäjällä on järkeä päässään ja osaa suhteuttaa kulut ja ennakoida saapuvan väkimäärän.

No niin, nyt ollaan jo näin pitkällä, eli ravintola on järkevin vaihtoehto. Sitten aletaankin miettiä kelvollisia paikkoja. Soitellaanpa muutamaan ravintolaan ja kysellään, saako sinne tulla järjestelmään goottiklubia. "Haloo? Haloo... tuut tuut tuut..." Eli eipä oikein kiinnosta goottimenot mitään ravintolaa. Lost Paradise oli yli puoli vuotta ilman klubitiloja, vaikka hrat Pearly ja von Walden aktiivisesti juoksivat ravintolasta toiseen ja kertoivat saavansa tuvan täyteen janoisia gootteja. Vastaus oli aina sama: "Ei sovi meidän imagoon" tai sinnepäin. Hevimesta onneksi pelasti. Tällä hetkellä pari viimeistä kertaa (joskus keväällä viimeksi) Kaapelitehtaan Hima & Salissa järjestetty Resurrection on sekin ilman klubitilaa, ja ilmeisesti koko klubi on kuollut.

Stadissa on muutamia ravintoloita, jotka hyväksyvät gootit kursailematta. Esim. Wäiski, jossa pyörii tuo Synapsi. Sen kanssa onkin sitten oltava kaukokatseinen, sillä ainakin viimeksi siellä tapahtumaa järjestäessäni varauskirjassa jonoa riitti noin 5kk eteenpäin. Myös Helsingin keskustassa oleva pikkuruinen Turkoosi oli pari vuotta sitten varattu jo elokuussa lähes jouluun asti. Wäiskissä juomatakuut heiluvat tapahtuman tyypistä riippuen 2000-3000 euron välillä, joten sinne on sitten pakko saada vähintäänkin 150 ihmistä, jotka myös ostavat muutaman tuopin.

Ok, jos takuut ja varausajat eivät vielä ärsytä, niin kappas kehveliä, klubi/keikkapaikkahan on ilmaiseksi saatu, enää pitää odottaa se 3-6kk. Samalla sitten huomataan, että kas kas, pitää jostain vuokrata dj-laitteisto, kenties savukone, kenties stroboja tms valoja. Oho, ihanan kallista vai? Ja jos kyseessä on livekeikka, niin backline pitää vähintäänkin hankkia ja maksaa bändille kulut + takahuonetarjoilu (jos on kiltti).

Eli jos joku nyt miettii, miksi järjestän tuon tälläkin foorumilla mainostetun Uhreja Kuten Me Kaikki / The Mimic keikan kusisessa Factoryssa, niin alkoi varmaan tuo syy selvitä tässä viestiketjun aikana. Factoryssa ei ole juomatakuita, kyseisen paikan varausjono (ainakin tutuille) on maksimissaankin noin kuukausi, siellä on talon puolesta jo backline ja miksauspöytä, mikkejä ja ständejäkin löytyy. Ubikin keikat pyrin muutenkin hoitelemaan täysin nollabudjetilla, kun tarkoitus on kuitenkin kerätä radiolle rahaa. Toinen hyvinkin mahdollinen tila johonkin pikkutapahtumaan lienee Kantiksen alakerta, mutta se tosiaan on kovin pieni tila, ja siellä ei oo talon puolesta mitään kamoja. Juomatakuista ja muista jipoista en Kantiksen osalta tiedä.

Nuo Gramex/Teosto-kulut eivät klubijärkkäriä kosketa millään tasolla, sillä jokainen baari joutuu maksamaan ne ihan itsekseen. Ja klubeilla ei Suomen lain mukaan saa soittaa mp3-matskua, tai joutuu maksamaan jotain lisää. Tosin oon viitannu laille kintaalla ja soittanut läppäriltä useimmiten nuo dj-hommelit, eipä tarvi kantaa vinyylejä ja ceedeitä mukana.

Jos täällä nyt on joku niin hullu, että vielä on kiinnostunut tuosta järjestelystä, niin voin kyllä auttaa, mikäli mua ei liikaa siinä työllistetä. Eli voin opastaa ja auttaa oikeisiin kontakteihin esim. soittolaitteiden vuokraamisessa jne, kuitenkin vanhat asiakkaat saavat alennusta ja parempaa palvelua.
  • Lähetetty: 08.01.2007 15:06
Tiedätkö Ximmo, mä olen niin hullu että mä voisin silti olla kiinnostunut. Sun pitäis tulla tonne suunniteltuun yhdistysmiittiin, niin voitais keskustella siellä näistä. Ei siellä välttämättä päätetä vielä mitään, mutta tutkailtais eri vaihtoehtoja. Tiedän kyllä, että ne järjestelyt on vaikeita, olen kultaisella 80-luvulla ollut bändini/bändien keikkamyyjä, manageri ja keikkajärjestäjä. Homma oli jo silloin ihan p...stä. En tiedä mikä vetää tollaisiin hommiin? Toivottavasti nyt kukaan ketä kiinnostais ei pelästynyt liikaa. Mukaan vaan, niin päästään keskustelemaan asioista!
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.01.2007 23:56

Lainaus: poison

Tiedätkö Ximmo, mä olen niin hullu että mä voisin silti olla kiinnostunut.

Siis mistä kiinnostunut? Tuosta klubijärkkäilystä vai? Noh, voidaan toki jutella, kunhan osutaan joskus samaan paikkaan. Siitä yhdistysmiitistä en nyt mene lupaamaan mitään, kun en ole suuremmin mistään yhdistyksestäkään kiinnostunut. Ilmankin riittää kiireitä, ei olis kuitenkaan aikaa yhdistystoimintaan. Eikä välttämättä mielenkiintoakaan, kun oon niin vammanen ja erakko.

Voidaanhan me nähdä varmaan muutenkin joku ilta, kai? Mulla on tää viikko vielä "vapaata" eli teen töitä täällä kotitoimistollani ja nukun satunnaisesti jotain pätkiä vaan. Eli varmaan hyödynnän vapauttani ja käyn oluella mahd. paljon! Samalla sitten vois jutella vaikka näistä asioista. Ensi maanantaista eteenpäin sitten oon normaali työläinen ja viikolla varmaan tulee otettua rennosti.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit