Gootti.net

Sinkkuus-puolesta/vastaan

Kirjoittanut: Falling (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.05.2008 00:06
Mä joskus kaipaan sitä vapautta. Kaipaisin sitä oloa, että tässä olen nyt vain minä ja minun hetkeni, minun elämäni.
Oon kanssa parikymppinen ja ollut yhdessä puoliskoni kanssa reilut kahdeksan vuotta.
Mitä mä tiedän siitä millaista olisi, jos saisin olla yksin?
Se on mun pahin pelkoni ja silti suurin haaveeni.

Meidän suhde on kasvanut sellaisiin ulottuvuuksiin, etten pääse hänestä ikinä eroon ja lupasinkin kuolemaan asti, hänelle itselleen siitä eteenpäin. Elämä johdatti mut nuorena siihen, etten ole ikinä yksin, vaikka en olisi hänen kanssaan.

Sinkkuuden puolesta sanoisin kaipaavani itsenäisyyttä ja vapautta, vaikka mulla on ne nytkin!
En koe olevani häkkilintu. Sinkkuutta vastaan mä sanoisin sydämeni. Joskus sanoin puolisolleni, etten mä hajoisin, jos hän lähtisi. Mä valehtelin, mä kuolisin.

Ja silti kaipaan sitä, että saisin olla yksin.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.05.2008 00:13
Huhhuh, kylläpä löysin itseni tuolta Fallingin tekstin seasta...
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 08.05.2008 08:44

Lainaus: Falling

Ja silti kaipaan sitä, että saisin olla yksin.

Työpaikalle mennään ja työpaikalta tullaan takaisin kotiin. Miksi samaa ei voisi yrittää soveltaa tällaiseen parisuhteeseen? Tunneasiat varmasti sitovat, mutta jos ne pystytte jotenkin suitsemaan niin wunderbar ja jawohl mein fräulein.
Kirjoittanut: Lady Elena (Nimetön)
  • • Muokkasi: Lady Elena
  • Lähetetty: 08.05.2008 11:51
Hmm... No, itse en ole niin kauaa ollut parisuhteessa, että voisin yhtyä Fallingin ajatuksiin. Mutta olen kuullut tuollaista paljon. Kyllä mielestäni suhteessa on hetkiä, jolloin voi olla yksin. Mutta jos todella on jollain tasolla kyllästynyt niin voisi kokeilla elää yksin jonkin aikaa. Sitten huomaakin ettei se olekaan mitään herkkua... Siinä häipyykin sitten kaikki kiinnostus yksinoloon.
Yksinolo on yhtä scheissea.
Kirjoittanut: Euronymous (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.04.2009 22:25
Itse en halua vakituiseen suhteeseen. se ei vain yksinkertaisesti sovi kaikille . itselläni on ollut yksi vakituinen tyttöystävä, mutta nykyään pelkkä ajatus että, pitäisi soittaa/nähdä lähes joka päivä. ahdistaa.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 23:02
Mielestäni ei varsinaisesti ole mikään pakko etsimällä etsiä ketään jos ei sellaista sopivaa sielunsisarusta vastaan tule. Mutta jos sellainen vastaan tulee, mikä ettei kokeilla yhteiseloakin?

Itse olen parisuhteessa ollut ukkoni kanssa about 11 vuotta eikä tässä yhteiselossa ole mikään muuttunut,ihmisinä ollaan molemmat kasvettu ja muututtu vuosien varrella tietysti jonkun verran.

Hyviä puolia parisuhteessa on yhteiselo samanhenkisen ihmisen kanssa, se että voi jakaa elämänsä, murheensa ja ilonsa toisen kanssa. Saa tuntea olonsa rakastetuksi ja että on joku joka oikeasti välittää.
Huonona puolena turhat mustasukkaisuudet ja riidat. Ja juurikin tuo ettei voi mennä menojaan niin huolettoman vapaasti kuin sinkkuna.

En ymmärrä ollenkaan sellaista että toinen vaatisi toista muuttumaan sellaiseksi mitä itse haluaa. Eikö sitä kuitenkin alunperin olekaan ihastunut/rakastunut toiseen juuri sellaisena kuin toinen on suhteen alkaessa ollut.
Totta kai parisuhteessa tulee tilanteita joissa pitää osata joustaa mutta rajansa kaikella. Ei toista saisi yrittää kokonaan muuttaa. Välillä on suututtanut kun kavereissani on näitä jotka muuttavat itseään toisen takia, eikä siinä mitään jos olisivat sitten edes onnellisia niin mutta yleensä näissä tilanteissa suhde on ajautunut karille sen toisen toimesta.

Sinkkuudestakin osaan hyviä puolia miettiä sen verran että silloin ei tarvitsisi kinastella siitä mitä katsellaan ja kuunnellaan. Ja se vapaus päättää itse mihin menee, jäädääkö kotiin vai lähteäkö pidemmällekin reissulle.
Paha tietysti on sinkkuutta sinänsä ajatella koska ei siihen ole oikeastaan ollut syytä, kunhan joskus tulee kaikenlaista mieleen toisten elämää sivusta seuratessa.
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.04.2009 16:48
No itse olen vielä nuori ihminen, enkä ole ikinä seurustellut. Silti välillä harmistuttaa kun tuntuu, että kaikki muut ympärillä seurustelevat.
Totta kai haluaisin kokea sen, millaista on seurustella toisen ihmisen kanssa, millaista on kun toinen on lähellä ja siinä voi vaan olla.
Silti välillä herää kysymyksiä, millaista se sitten olisi, epäilyä.
Ehkä surkuhupaisinta on, että ihastun ihmisiin keitä en voi saada ja jotkut ihmiset ihastuvat minuun, joista en välitä yhtään..
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.04.2009 23:07
En ole ikinä seurustellut enkä tunne mitään suurinta halua seurustella. Olen aina ollut mukavasti sinkkuna.

Lainaus: Euronymous

nykyään pelkkä ajatus että, pitäisi soittaa/nähdä lähes joka päivä. ahdistaa.

Olen periaatteessa samaa mieltä, sillä olen tottunut olemaan yksikseni enkä varmaan sopeutuisi kunnolla siihen että pitää koko ajan olla yhteydessä johonkin, mutta en kuitenkaan halua olla koko elämääni yksin, ja haluaisin löytää jostain kumppanin sitten jonain päivänä. Tein kauan sitten lupauksen itselleni, etten seurustele ennen lukion loppua, ja siksi on aika hyvä että minuun ei ole kiinnitetty tähän asti romanttista kiinnostusta.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.04.2009 14:41

Lainaus: Malys_

En ymmärrä ollenkaan sellaista että toinen vaatisi toista muuttumaan sellaiseksi mitä itse haluaa. Eikö sitä kuitenkin alunperin olekaan ihastunut/rakastunut toiseen juuri sellaisena kuin toinen on suhteen alkaessa ollut.

No, jotkut ihastuu toiseen (ja alkavat seurustella) pelkän ulkonäön perusteella ja sitten kun luonne ei miellytäkään, niin pitää yrittää muuttaa toista.
Tai kun monille tytöille tuntuu tälläiset "pahat pojat" olevan joku the juttu, niin voin vain kuvitella, kuinka epämukavaa yhteiselo loppupeleissä sellaisen kanssa on...
Jokaisella on ehkä jonkinlainen kuva päässään sellaisesta "unelmakumppanista" ja kun sitten ei sellaista löydy, yritetään jostain muunlaisesta kouluttaa sopivaa. Se on mielestäni hyvin surullista ja ennenkaikkea itsensä ja sen toisen petkuttamista!
Ihminen voi muuttua toisen mielen mukaiseksi, mutta yleensä tälläiset muutokset ovat vain väliaikaisia. Jossain vaiheessa ihmisen oma minuus työntyy esiin väkisinkin ja sitten ollaan ihmettelemässä, että miksi toinen on muuttunut niin erilaiseksi, vaikka tosiasiassa hänestä on vain tullut taas oma itsensä.
Olen vierestä joutunut katsomaan tälläisiä näytelmiä ja se on sellaista katsottavaa, ettei tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 05.04.2009 17:51

Lainaus: Lacy gloom

Tai kun monille tytöille tuntuu tälläiset "pahat pojat" olevan joku the juttu, niin voin vain kuvitella, kuinka epämukavaa yhteiselo loppupeleissä sellaisen kanssa on...
Jokaisella on ehkä jonkinlainen kuva päässään sellaisesta "unelmakumppanista" ja kun sitten ei sellaista löydy, yritetään jostain muunlaisesta kouluttaa sopivaa

Minun ukkoni oli ennen seurustelumme alkua ns. paha poika. Se ei kuitenkaan ollut se varsinainen syy, miksi häneen ihastuin, ja hyvä niin, sillä ukkoni rauhoittui ja kouliintui ihan itsekseen lähestulkoon salonkikelpoiseksi. Ei ollut enää tarvetta juosta joka viikonloppu ryypyllä ja vetää kovan jätkän roolia. Minun ei ole siis tarvettakaan kouluttaa kuin vähän vaatekaapin osalta. Mutta tiedän itsekin paljon pariskuntia jotka yrittävät kilpaa muokata toisistaan omaan muottiinsa sopivia. Surullista katsottavaa.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit