Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä teille merkitsee itsenäinen Suomi?

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.12.2009 21:37

Lainaus: azpzv

Olis kyllä hauska nähä,jos "me"jouduttais samaan tilaan,kuin ne jotka siellä sodassa olivat silloin(1939-1944)??

Samanlaista se ei olisi. Sotiminen on nykyään erilaista. Kehittyneemmät aseet, kehittyneemmät varusteet, enemmän sotaväkeä, enemmän materiaa tuhottavana, enemmän pakolaisia. Nykypäivänä suurin osa väestöstä ei enää asu sillä omalla maatilallaan, joka on taakse jätettävä ja perheestä monta miestä sotaan annettava. Enää ei ole miltei joka pirtissä hevosia, jotka pitäisi myös sotaan antaa. Aika paljon vaadittaisiin, ennen kuin sotilaiden tarvitsisi syödä yhtä niukasti kuin sotiemme aikaan, sillä myös huolto- ja kuljetusjoukot toimivat nopeammin ja paremmin, samoin lääkintä. Eipä Suomessa ole enää yhtä kylmäkään.

Voisin jatkaa loputtomiin. Ja ei, minusta ei ole mitenkään "hauska" nähdä sotaa ja sen aiheuttamia tuhoja ja menetyksiä, vaikka varusmiespalveluksessa vapaaehtoisena olenkin. Tietysti, jos sota tulisi, tekisin osani puolustaakseni maatani, mutta silloin minun on pakko vaikkei nappaisikaan.
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.12.2009 22:57
Uuu, pitkästä aikaa keskustelu joka herätti mielenkiintoni kirjoittamaan jotakin tänne

Lainaus: SirMarylee

yleensä he, jotka kirjoittavat huonoa suomea eivätkä tunne edes omaa äidinkieltään ovat näitä ''isän maallisimpia''. Se oli hassua tekstiä lukea...

Noo, eiväthän nuo kaksi asiaa tietenkään käsi kädessä kulje, mutta harvemmin yltiöisänmaallisuus ja älykkyys kohtaavat toisensa...

Hyi s...Miks polttaa oman maan Lippua? Painuis takas sinne,missä tollasta tehdään.En tykkää. Kukapa noista lällyistä olis USKALTANUT Olla rajalla,ja ottaaa Ylivoimasta vihollista VASTAAN,Ei kukaan tollasista. Yäk.

Ööö... lippu on pala kangasta. Hintaa moisella on muutama kymppi, jos ei puhuta todella suuresta lipusta. Materiaalinsa ja rahallisen arvonsa puolesta siis about sama kuin keskiverto housut. Housuilla tosin on korkeampi käyttöarvo kuin rätillä jota ulkoilutetaan tangon nokassa silloin tällöin. Joillekin oman maansa lipulla lienee suurta symbolista arvoa. Minulle Suomi ja suomalaisuus on kuitenkin jotain ihan muuta kuin jokin yksittäinen ulkoinen tunnus. En tarvitse keinotekoista "tunnusta" tai "merkkiä" ilmaisemaan, mihin porukkaan kuulun.

Lisäksi, asialla ei ole mitään tekemistä uskalluksen kanssa. Aikoinaanhan kaikki nykyiset veteranit ehdottomasti halusivat vaikka väkisin poteroon paleltumaan - ihan sama vaikka oma henki menisi rytäkässä. Entä kuinka rohkeaa silloin olisi ollut polttaa julkisesti Suomen lippu?

Nykyään asia vaan on niin, että yksittäisten valtioiden rooli on pienentymässä. On yhteinen valuutta ja työmarkkinat, vapaa liikkuvuus jne jne. Ihan satavarmasti tulevaisuudessa ihmiset ovat yhä vähemmän sitoutuneita kotimaahansa - porukka menee asumaan/töihin oman edun nimissä sinne mihin heidän kannattaa mennä, oli se sitten naapurikaupunki tai maa toisella puolella mannerta. Toki esim. EU: sta (sun muista "itsenäisyyttä" syövistä organisaatioista) on myös ollut harmia, mutta eristäytyminen omaksi pieneksi saarekkeekseen ei tule toimimaan. Sitten kun itse olet nykyisten veteraanien ikäinen... haluaisitko sen hetkisen nuorion ajattelevan kuinka "pelasitte Suomen pussiin" ja tuhositte heiltä monta mahdollisuutta? Ajat muuttuvat ja säännöt siinä sivussa.

Siis lyhyesti: on ihan ok kunnioittaa mennyttä, mutta on tärkeämpää ajatella tulevaisuutta.
Kirjoittanut: Amelia De Vlarie (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2009 22:59
Itsenäinen Suomi, mutta uusi uhka on Suomettuminen! Nyt taas ollaan niin pieniä ja voimattomia, sanotaan kyllä venäläisten kaasuputkelle, vaikka ruotsalaiset uskalsivat sanoa ei. Hyvä kun on itsenäinen maa, mutta se on vasta ongelman ratkomisen alkua, nuorella Suomella on vielä paljon taisteltavaa jos haluaa pitää paikkaansa kartalla.
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.12.2009 17:00

Lainaus: Sire

Ööö... lippu on pala kangasta. Hintaa moisella on muutama kymppi, jos ei puhuta todella suuresta lipusta.

Joka mallahan oma lippunsa.Mielestäni lipun polttaminen on mitään tekemättömien luusereitten puuhaa? Mua ainakin hävetti se lipun polttaminen.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 08.12.2009 17:03
Mitä vit...tai siis IHMETTÄ tämä ketju tekee "tiedotteissa ja ohjeissa"?
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 08.12.2009 17:21

Mua ainakin hävetti se lipun polttaminen.

Miks eihän siitä koitunut mitään haittaakaan kellekkään?

Niinjoo mä mietin tätä jo aiemmin, että miten ne voi epäillä tota jannua Suomen lipun häpäisemisestä, koska toihan oli vaan pala lakanaa johon jäbä oli maalannu sinisen ristin. Nythän noi uutistoimistotki otti sen esille, että suomen lipussahan on viralliset mitat, sekä se sininen väri joka oli tossa lipussa erilainen lisäks se on mun muistaakseni aina tehty silkistä. Oli kyllä myös (nazi)hommafoorumilaisten reaktio hieno, kun heti ollaan uhkailemassa ja vetelemässä sipuliin tota jätkää. Hihi.

Mutta azpzv
kerroppa miltä tuntuu olla tommonen, joka saa tollasia kiihkolta kuulostavia hihhulireaktioita uskonnollista symbolia kantavan esineen häpäisystä?
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.12.2009 17:37

Lainaus: HepZusi

Nythän noi uutistoimistotki otti sen esille, että suomen lipussahan on viralliset mitat, sekä se sininen väri joka oli tossa lipussa erilainen lisäks se on mun muistaakseni aina tehty silkistä.

Höpsistäkeikkaa, ei ainakaan ole Suomen ilmailumuseon lippu mitään silkkiä. Eipä taida olla edes puuvillaa ja oli muuten aivan harvinaisen paskainen. Silkistä tehtyjä lippuja kyllä on, mutta normaalisti ne ovat kyllä jotain aivan arkista materiaalia. Sitten on tietenkin se asettelu, joka siitä sen varsinaisen lipun tekee. Nimimerkillä Kokemusta on (siis ilmailumuseon lipusta ja sen kanssa pelleilystä).
Eikös lipun häpäisemistä ole myös se, että lippu koskettaa maata? Jos on, niin olen joutunut häpäisemään Suomen lipun n. 10 kertaa. On yllättävän vaikeaa 157 senttiseltä hepulta nostaa kaksoisängyn lakanan kokoista kangasmyttyä salkoon saati sen alassaaminen. Viikkaminenkaan ei oikein sujunut muutakuin levittämällä koko höskän lattialle.
  • • Muokkasi: azpzv
  • Lähetetty: 08.12.2009 18:06

Lainaus: HepZusi

kerroppa miltä tuntuu olla tommonen, joka saa tollasia kiihkolta kuulostavia hihhulireaktioita uskonnollista symbolia kantavan esineen häpäisystä?

Tuntuu??EI miltään.
Luulet varmaan,että olen joku äärioikeistolainen?

Miksi tämä on" tosiaankin tässä foorumin osiossa" Heetteri??
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 08.12.2009 18:11

Miksi tämä on" tosiaankin tässä foorumin osiossa" Heetteri??

Koska sinä perustit sen tänne etkä "yleiset korinat" -osioon..?
  • • Muokkasi: azpzv
  • Lähetetty: 08.12.2009 18:23
Nyt saan sitten elämäni ensimmäisen selkäsaunani?
Oi,en tosiaankaan honannut(olin vissiin niin tunteitteni vallassa) Sori.

Lukotatko?

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit