Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Perkeleen lukottajat! Kehityskeskustelua.

Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.11.2010 17:15
Kuka runkku meni lukottamaan tuon Graveyard Party V:n aiheen?! Oon värkänny niitä meidän kuvaamia videoita vasta nyt siihen kuntoon, että pääsen pikkuhiljaa jotain julkaisemaan. Pitääkö tässä nyt sitten uusi aihe samasta asiasta perustaa? Jotain rajaa tuohon lukotusintoon kiitos

Siis tämmösiä videoita: HuG - Number 1 In Deutschland
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 27.11.2010 17:28

Lainaus: emanon

Kuka runkku meni lukottamaan tuon Graveyard Party V:n aiheen?!

En minä ainakaan. Enkä pysty avaamaankaan sitä, kun mulla ei taida olla oikeuksia tuolla "tapahtuma" osiossa. Avatkaa joku kellä on, ja poistetaan tää ketju sen jälkeen
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 27.11.2010 18:19

Kuka runkku meni lukottamaan tuon Graveyard Party V:n aiheen?! Oon värkänny niitä meidän kuvaamia videoita vasta nyt siihen kuntoon, että pääsen pikkuhiljaa jotain julkaisemaan.

Pahoittelut. Siivosin monta kymmentä vanhaa aihetta, ja se meni siinä ohessa vahingossa. Jos minä en saa sitä auki, niin kuopassa saa varmasti. Kiva kun heti ylireagoidaan, tulee vitun hyvä mieli siitä että täällä ylipäätään tekee mitään.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: FilthyVictorian
  • Lähetetty: 27.11.2010 18:23
emanon olisi toki voinut hieman nätimmin ilmaista mielipiteensä.
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: emanon
  • Lähetetty: 27.11.2010 21:59
Olisin voinut joo, sori. On ollut pitkään tarkoitus avata ihan asiallista keskustelua foorumin käytönnöstä aiheiden lukotuksen ja yleensä moderoinnin suhteen, mutten ole saanut aikaiseksi. Nyt sitten kun sattui tämmönen asia konkreettisesti kohdalle, niin tuli avattua päätä tarpeettoman paljon.
Pahoitteluni tästä.

Kannattaisiko miettiä, jos foorumille tehtäisiin erikseen osiot tuleville ja menneille tapahtumille? Tällainen systeemihän otettiin käyttöön muutama vuosi sitten Schattenin foorumilla, ja se on mun mielestä ollut ihan järkevä.

Tuota lukottamisen tarpeellisuutta olen kovasti ihmetellyt. Miksi joku aihe tarvitsee lukottaa? Ja miksei sitä sitten samantien poisteta, jos se kerran on todettu tarpeettomaksi? Lukeeko tuota Arkistoa kukaan?
Silloin tällöin tulee jotain uusia aiheita esim. johonkin bändiin liittyen, jolloin moderaattorit lukottaa sen suoraan ja käskee keskustelemaan jossain yleisemmässä musakeskustelussa. Mun mielestä tämä on huono tapa, sillä minen ainakaan jaksa sivutolkulla lukea jotain yleistä keskustelua musiikista, mutta jostain bändistä mielelläni saattaisin muutaman sanan raapustaakin, jos joku siitä on uuden aiheen laittanut. Nämä tällaiset aiheethan usein jää lyhyiksi, mutta haittaako se muka jotain? Onko jotenkin parempi, että foorumilla on vähän pitkiä threadeja kuin, että siellä olisi monta lyhyttä?
Se mistä moderaattoreita pitää kiittää, on aiheiden muokkaamista kuvaavimmiksi, jos alkuperäinen kirjoittaja ei ole ymmärtänyt ilmaista aihetta kunnolla
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2010 00:09

Tuota lukottamisen tarpeellisuutta olen kovasti ihmetellyt. Miksi joku aihe tarvitsee lukottaa? Ja miksei sitä sitten samantien poisteta, jos se kerran on todettu tarpeettomaksi? Lukeeko tuota Arkistoa kukaan?

Samaa olen ihmetellyt itsekin, erityisesti tuo sadan sivun rajoitus jaksaa ihmetyttää. Käytännössähän sillä mitätöidään vanhan keskustelun 2-10 viimeistä sivua, sillä vaikka niissä olisikin mainittu jotain kiinnostavaa ja kommentoimisen arvoista niin ei niitä ole mitään järkeä lähteä kaivelemaan arkistosta ja lainailemaan sitten uudessa ketjussa. Toki etsimänsä postaus on helpompi löytää sadan kuin tuhannen sivun joukosta ja muutama topikki on ihan hauskaa luettavaa postausten iästä huolimatta, mutta valtaosa aiheista ja postauksista sisältää kumminkin aika ajankohtaista tietoa joka on jo parin kuukauden päästä kohtalaisen hyödytöntä tai mielenkiinnotonta. Kuopassa perusteli tuota vanhojen topikkien säilyttämistä sillä, että hakukoneet linkittävät niihin joten on hyvä pitää ne lukotettuina tallessa noin laajemmankin arkistoinnin kannalta. Homman hyödyt tosin jäivät vähän hämäriksi kun googlettelin jotain kauppoja ja päädyin sitä kautta vanhaan gootti.netin keskusteluun jossa listattiin Helsingin putiikkeja joista yksikään ei ole ollut toiminnassa enää pariin vuoteen. Itse asiassa hoksasin koko arkiston vasta tänään aamupäivällä Tokihan jokaisella laudalla ollaan laudan tapojen mukaan, mutta monet käytännöt täällä tuntuvat silti aika eksoottisilta verrattuna muihin foorumeihin joilla olen häärinyt.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 28.11.2010 00:26

Kannattaisiko miettiä, jos foorumille tehtäisiin erikseen osiot tuleville ja menneille tapahtumille?

Uuden osion tekeminen on mahdollista, mutta sen tekemistä ennen on konsultoitava poisonia, Iirivaa, Heetteriä ja muita auguureita ja selvitettävä ovatko ennusmerkit hyvät.

Lainaus: Nordis

Käytännössähän sillä mitätöidään vanhan keskustelun 2-10 viimeistä sivua, sillä vaikka niissä olisikin mainittu jotain kiinnostavaa ja kommentoimisen arvoista niin ei niitä ole mitään järkeä lähteä kaivelemaan arkistosta ja lainailemaan sitten uudessa ketjussa.

Tapoja voidaan muuttaa jos vaikuttaa siltä, että on parempia tulossa entisten tilalle. Pitkiä ketjuja on kuitenkin pakko pilkkoa lyhyemmiksi kun ei ole käytännöllistä antaa niiden vain kasvaa kasvamistaan.

Homman hyödyt tosin jäivät vähän hämäriksi kun googlettelin jotain kauppoja ja päädyin sitä kautta vanhaan gootti.netin keskusteluun jossa listattiin Helsingin putiikkeja joista yksikään ei ole ollut toiminnassa enää pariin vuoteen.

Voi sinua. Vaikka viestiketjun sisältö olisi jo vanhentunut, uutta sisältöä on foorumilla ja muualla Gootti.netissä. Se vanha viestiketju voi tuoda sinut ajankohtaisen tiedon aittaan. Ennen kaikkea se toi sinut tänne...

Tokihan jokaisella laudalla ollaan laudan tapojen mukaan, mutta monet käytännöt täällä tuntuvat silti aika eksoottisilta verrattuna muihin foorumeihin joilla olen häärinyt.

Täälläpäs tehdään historiaa tekemällä asiat niin kuin tulevaisuudessa tullaan tekemään.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.11.2010 15:05
Mielestäni tuo 100:n sivun rajoitus on ihan paikallaan, koska nopeiten täyttyvät juuri sellaiset ketjut, joissa nyt ei ole niin suurta historiallista sisältöä ( kuten esim. Kitinät...), jota tarvitsisi säilyttää. Sitten sellaiset mielenkiintoisemmat(?) aiheet, joihin ei tule niin paljon postauksia, säilyvät pitkään!
Ja tuosta uudesta jaottelusta tapahtumien suhteen, minulle on ihan sma, vaikka niin tehtäisiinkin, vaikka jostain kumman syystä, minulla ei ole oikeuksia tuolla tapahtuma-osiossa
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.11.2010 15:20
Mun mielestä tää 100-sivun rajoitus on ihan hyvä, sillä pidemmät ketjut on monesti vaikeampi ladata. Etenkin silloin (usein) kun olen jollain muulla kuin kotikoneellani, niin lataus alkaa tökkiä jo lyhemmissäkin ketjuissa. Ja juu - tähän voi joku älykäs sanoa ettei se sivumäärästä johdu. Mutta eipä vain ole samaa ongelmaa muissa tilanteissa.

Ja tuo, että tapahtumat olisi kahdessa osiossa kuulostaa hyvältä. Se tosin vienee aikaa modeilta tai ketjun aloittajalta, huomata siirtää ne? Vai saako sen automaattiseksi, että tietyn ajan kohdan ylittäneenä ne siirtyvät heti 'menneisiin'? Toisi kuitenkin ryhtiä asioihin ...

Ja mitä tulee siihen, että jokainen bändi ja pikkuaihe saisi oman ketjunsa ... En kyllä kannattaisi sitä. On kiva, että asioita niputetaan isompiin kokonaisuuksiin jolloin keskustelu pysyy elävänä ja pilkkomattomana. Itse enkyllä tykkää kirjoittaa jokaista asiaa eri ketjuun, jos niitä voi hiukkasen yhdistellä. Kuten vaikkapa nämä uskonto-ja elämänkatsomus -painotteiset ketjut.

UGH - olen sanani sanonut.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 28.11.2010 18:54

Silloin tällöin tulee jotain uusia aiheita esim. johonkin bändiin liittyen, jolloin moderaattorit lukottaa sen suoraan ja käskee keskustelemaan jossain yleisemmässä musakeskustelussa. Mun mielestä tämä on huono tapa, sillä minen ainakaan jaksa sivutolkulla lukea jotain yleistä keskustelua musiikista, mutta jostain bändistä mielelläni saattaisin muutaman sanan raapustaakin, jos joku siitä on uuden aiheen laittanut.

Vahvaa komppia tälle! Musa ja bändikeskustelut on tällasten foorumien sielu

Myös menneet tapahtumat osio ois kanssa ihan hyvä niin ettei niitä tapahtumia lukoteta koska välillä on ihan mukava puida jotain juttuja mitä mestoilla on tapahtunu ja helpoitenhan ne löytää niiden omasta ketjusta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!