Gootti.net

Japanilainen musiikki

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.09.2007 17:02

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Japsit tekee aika hyvää noisea

Toi on yks juttu mihin en ole päässy sisään en sitten yhtään. Joku musa missä noise on vaan yks osa on ihan eri juttu esim. noise-rock mutta ihan pelkkä noise ei ole pudonnut, kuullut joskus esim. Hijokaidania joka on kait aika tunnettu japsi noise-artisti. Kannattaa muuten tsekata kaikkien kissankorvatyttöjen joille Japani on ihq.

Enkä nyt tarkoita että kaikki japanilaisen kulttuurin ystävät ja harrastajat olisi sellaisia, on mulla kavereita jotka osaa japania ja on asunukin siellä. Mutta kun se on nyt ollut niin in ja pop että niitä muodin mukana hiihtäjiäkin on ihan riittämiin.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.09.2007 19:28
Dir en grey ja MUCC on ainoat. Ei ole erikoista kiinnostusta japanilaista musiikkia kohtaan.
Kirjoittanut: xav (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: xav
  • Lähetetty: 17.09.2007 10:33
Sigh, Gism, Fu ck On The Beach, Clotted Symmetric Sexual Organ, Gackt, Malize Mizer, Gallhammer, Dir En Grey ja Balzac. Noita tulee silloin tällöin pyöräyteltyä soittimessa.

Ai niin ja toki Loudnessia myös. Vanhojen aikojen kunniaksi.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.09.2007 12:59
Japanimusiikki-innostus ei ole itselläni mennyt jakeluun. Viran puolesta olin Ankkarockissa kuvaamassa Dir En Greyta, ja huomio kiinnittyi ennen kaikkea fanaattisiin (ja nuoriin) tyttöfaneihin. Huuto oli kuin suoraan jostain Beatles-dokkarista.

Itse yhtye oli mitäänsanomatonta metallia, eikä edes visuaalisesti mielenkiintoinen. Veikkaisin, että jos miehet olisivat tulleet vaikkapa Saksasta tai Suomesta niin olisi suosio jäänyt vähiin. Keskinkertainenkin menee läpi, jos se tulee Japanista.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.09.2007 15:56
Pääsääntöisesti näillä japaniernuilla on fanituksena Gackt, Dir En Grey, D'espairsRay, etc japanista tuleva mainstream musiikki. Käsittääkseni ei ole väliä vaikkei ymmärrä koko kieltä, on vain pakko ihkuttaa 110% lasissa koska se on vaan ihQ.(pahoitteluni itsestäänselvyyksistä) Suurin osa näistä japanista 'pändeistä' menevät tyylilinjalla 'visual kei' missä ulkonäkö (pitää olla mahdollisimman erilainen ja huomiota herättävä) on pääaiheena.

Siitä johtuneena omasta mielestäni nämä 'japsiernut' tahtovat näyttää samalta kuin idolinsa ja haluavat olla uniikki. Moni kuitenkaan ei tässä tehtävässään onnistu, sillä eihän sitä voi olla uniikki kun n. 100 henkeä näyttävät samalta.

(tähän voi lisätä fanityttökiljuntaa)

Itse kuuntelen Gacktia, Dir En Greytä sekä D'espairsRayta. En tosin sen takia että haluan olla 'erilainen', sillä sanoohan järkikin jo että jokainen ihminen on omalla tavallaan uniikki, vaan siksi koska pidän kyseisistä bändeistä. Ymmärrän jonkin verran japania (itsenäisesti opiskellut) ja näin ollen ymmärrän suurin piirtein kappaleen. Sitä en kyllä ymmärrä miksi jotakin täytyy fanittaa vain sen takia mistä bändi on lähtöisin.. Kuuntelen semmoista musiikkia mistä pidän.

Tän viestin voi kyl jättää huomiotta jos haluaa
Kirjoittanut: Siikakala (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.09.2007 15:59
yhdyn edelliseen puhujaan (en tosin kirjaimellisesti :P)
Kirjoittanut: rotten (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.09.2007 21:32
Yhdyn Chystaliksen mielipiteeseen.

mutta esitän tähän nyt kysymyksen:niillä sanoillahan ei kaikille ole niin paljoa väliä,joten haittaako se jos ei ymmärrä japania?

itse opiskelen japania itsenäisesti.kykenen ymmärtämään suurinpiirtein kaiken mitä kuuntelen(tosin dir en greyn laulujen sanat jäävät aina hieman hämäriksi,kiitos Kyon laulun xD).minulle laulun sanoilla on suuri merkitys,joten haluan,ja pyrinkin,ehdottomasti ymmärtämään kaiken kuulemani.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.09.2007 22:44
japanilaista musiikkia kuuntelen lähinnä Moi Dix Moisin muodossa.
Kirjoittanut: Ziggy Stardust (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.09.2007 19:36

Lainaus: Moruganna

Suurimpia suosikkejani ovat Malice Mizer, Moi Dix Mois, Gackt, Ayami Hamasaki, D'espairsRay ja animemusiikista useimmiten soi DearS, Chobits, Kimi ga Nozomu Eien ja AIR.

Onko jotakin levyä, mitä suosittelisit Ayumi Hamasakilta?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2007 09:13
Täällä sitten varmaan yksi joka ihkuttaa sata lasissa kieltä osaamatta... Despairsrayta ja Dir en Greytä on tullut kuunneltua, ja Despairsrayn keikan katsoin Tuskassa. Mulle saa suositella noita rankempia japanibändejä, jotta voin ihkuttaa niitä sata lasissa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit