Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Musikaalit

Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 31.10.2008 22:53
Mitä mieltä olette musikaaleista?
Mistä musikaaleista pidätte/mitä olette nähneet?
Onko joku mahdollisesti esiintynyt/ollut muuten mukana toteuttamassa musikaalia?
Mitä musikaaleja haluaisitte nähdä?
Mitä musikaaleja suosittelisitte muillekin?

Itse olen ollut vain kaksi kertaa elämässäni musikaalissa. Saksassa luokkaretkellä olimme katsomassa Abban Mamma Mia! -musikaalin ja nyt syyslomalla kävin perheen kanssa katsomassa Lahdessa Cats -musikaalin. Mamma Mia! ei ollut mikään kovin erikoinen, olin vain fiiliksissä päästessäni ensimmäistä kertaa musikaaliin, mutta koska biisit olivat saksaksi (ja, kröh, ei Abba nyt muutenkaan oikein iske ) ei siitä ymmärtänyt muuta kuin aivan keskeisimmät asiat hyvin tiivistetysti. Cats sen sijaan oli todella hyvä! Olen pienempänä katsellut ja kuunnellut sen biisit monta kertaa, ja fanittanut sitä ihan täysillä, joten oli mahtavaa päästä katsomaan sitä ihan oikeasti. Luulin ensin, että biisit kuullostaisivat jotenkin teennäisiltä suomennettuina (original on aina original), mutta pidin käännöksistäkin. Hienosti suunniteltu ja toteutettu kokonaisuus, todellakin. Kannattaa mennä katsomaan, jos siihen tarjoutuu mahdollisuus.

Monia musikaaleja aion vielä mennä katsomaan, mutta kaikista suurin musikaalihaaveeni olisi päästä katsomaan The Phantom of the Opera. Varmaan pakko joskus matkustaa jonnekin, missä sitä esitetään. Pidän hirveästi sen musiikista ja tarinasta. Elokuvaversio on nähty miljoona kertaa, mutta musikaali ihan livenä olisi jotain niin upeaa...

No, teidän vuoronne! (En löytänyt tätä aihetta haulla, joten toivottavasti tällaista ei sitten ole tai ole ollut olemassa.) Toivottavasti muitakin löytyy, jotka pitävät musikaaleista.
Kirjoittanut: Toxo (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.10.2008 23:09
Musikaalit on ihan mukavaa viihdettä. Itte oon iha rakastunu Catsiin. Kävin kattomassa kans Lahden Catsin. Yläasteel oli yks musikaalin tapane, mis näyttelin. Näytelmän/musikaalin nimi oli "Kulisseissa", mut siitä ei sit enempää.
Kouvolan teatterin Ostosparatiisi oli kyl tosi hauska ja kävin kattoos sen useampaa kertaa - ilmasiks [insert evil laugh]. Pitäs useammi teatteris käyä, mut ei voi oikei mennä hyväl omal tunnol, ko koulutöitä kasaantuu sit mukavasti.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 31.10.2008 23:23
Minä liityn Catsin hehkuttajiin. Musikaalit ovat muutenkin ihan mielenkiintoisia, olettaen tietysti, että musiikki on omaa korvaa miellyttävää. Ja Catsissä todellakin oli upeaa musiikkia! Ylistystä Adrew Lloyd-Webberille!

Musiikki tuo esityksiin niin paljon lisää, Catskin oli todella värikäs nimenomaan musiikin ansiosta (vaikkeivät asut, näyttelijät, lavastus olleet yhtään sen huonompia). Myytäisiinkö Catsin soundtrackejä missään ?

Paljoa en ole musikaaleja nähnyt, mitä nyt elokuvamusikaaleja on tullut jonkinverran nähtyä, Moulin Rouge oli ihan hieno, mutta jotenkin se ei muuten elokuvana oikein iskenyt minuun.
Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.10.2008 23:33

Lainaus: Faith Black

Myytäisiinkö Catsin soundtrackejä missään ?

Minäkin voisin haluta soundtrackin tuosta suomenkielisestä Catsistä!
Englanninkielisen soundtrackin olen lainannut kirjastosta, niitä saa ainakin, mutta toivottavasti tekisivät siitä suomenkielisestäkin jonkinlaisen version. Nyt kun kappaleet on kerran käännetty.
Lavastus oli kyllä upea, se toimi todella hyvin! Ja asut hauskoja, vaikkakin erilaisia kuin siinä "alkuperäisessä" dvd:lläkin saatavassa Catsissä. Mutta oli vain parempi, että puvut olivat erilaisia, nyt ne olivat ihanan värikkäitä ja ei-niin-vakavasti otettavia .
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 01.11.2008 13:33

Lainaus: tuulikello

Ja asut hauskoja, vaikkakin erilaisia kuin siinä "alkuperäisessä" dvd:lläkin saatavassa Catsissä. Mutta oli vain parempi, että puvut olivat erilaisia, nyt ne olivat ihanan värikkäitä ja ei-niin-vakavasti otettavia

Tästä pitikin vähän avautua, että minusta puvuista olisi voinut tehdä hieman enemmän kissamaisempia, eivät pelkät korvat ja maskeeraus riitä tekemään kissaa! Jotenkin näyttelijöiden uskottavuus kissoina hieman kärsi mielestäni, vaikka tokikin liikkeet tekivät hyvin paljon kissaa näyttelijöiden rooleihin, mutta jotenkin pukujen räikeys ja ei-niin-kissamaisuus häiritsi minua.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.11.2008 13:41
Minä olen nähnyt Catsin muistaakseni kerran Lahdessa ja maailmankiertueella 2004 [?] Hartwall Areenalla... Olen ollut armoton fani ihan pennusta asti! Rakastan musikaaleja muutenkin, erityisesti Andrew Lloyd Webberin. Olen Suomen teattereissa nähnyt seuraavat musikaalit: Ain't Mizbehavin', Marilyn, Evita, Kerjäläisooppera, Viulunsoittaja Katolla, Hairspray, Housut Pois!, Lainahöyhenissä [Svenska Teaternissa nimellä La Cage aux Folles] sekä the Producers, ja kaikki ovat olleet näkemisen arvoisia! Elokuvamusikaalejakin on tullut katsottua monia, ja onhan niitä tuolla hyllyssäkin. Pienenä katselin Mary Poppinsia ja Sound of Musicia jatkuvasti

Lainaus: Faith Black

Moulin Rouge oli ihan hieno, mutta jotenkin se ei muuten elokuvana oikein iskenyt minuun.

Sama täällä, mutta luulen että se johtui henk. koht. Nicole Kidman -inhostani, sekä Baz Luhrmanin tavasta ohjata. En yleensäkään pidä niin paljon hänen elokuvistaan. Elokuvamusikaaleista parhas on ehdottomasti Jesus Christ Superstar!
Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.11.2008 13:55
Oih! Itse rakastan musikaaleja yli kaiken, varsinkin Hair musikaalia Muita musikaaleja joita olen nähnyt on My Fair Lady, Moulin Rouge, Dream Girls, High School Musical 1&2 (anteeksi mutta vaikka ne on imeliä, niin silti hyviä), Oopperan Kummitus, Hairspray, Sweeny Todd, Housut pois, Sound of Music, Piukat paikat(myös näyteltynä), Fame, West Side Story, Grease...

Haluisin nähdä Cats-musikaalin ja Lontoossa olisi hienoa nähdä joku musikaali.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.11.2008 14:01
^Siinäpä tulikin niitä hyviä elokuvamusikaaleja! Hair on myös aivan tykki, vaikka pidänkin enemmän vanhasta Broadway soundtrackin versiosta, kuin DVD-elokuvasta.
Sweeney Todd olisi varmasti upea nähdä lavalla, katsoa miten ne tapot on siinä toteuttettu. Ja soundtracki olisi kiva. Myydäänkö sitä muuten? o.O
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.11.2008 18:36

Lainaus: neo_shaman

Ja soundtracki olisi kiva. Myydäänkö sitä muuten?

Sweeney Toddin soundtrackia ainakin on saatavilla. Olisiko muistaakseni ollut ainakin cdon.comissa? Ei jaksa tarkistaa mutta olen törmännyt siihen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.11.2008 18:48
Olen nähnyt jokusenkin elokuvamusikaalin, mutta harvempi niistä oikeastaan iskee millään tavalla. Eipä oikein mielikuvitus riitä käsittämään, mitä hienoa siinä on että yhtäkkiä puhjetaan laulamaan ja tanssimaan. Sweeney Todd oli ehkä paras tähän mennessä.

Haluaisin silti nähdä jonkun musikaalin ihan livenä, se voisi olla mielenkiintoinen kokemus.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit