Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Musikaalit

Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.02.2011 15:19
Henkilökohtainen lempparini musikaalien saralla on Dr. Horrible's Sing-Along Blog koska Neil Patrick Harris.

Haluaisin myös nähdä musikaalin nimeltä Repo! The Genetic Opera, koska kuulopuheen mukaan se on niin huono että se on jo hyvä, vähän niin kuin joku oman aikamme Rocky Horror Picture Show. Tämän lisäksi Paris Hilton tekee kuulemma nappisuorituksen hemmoteltuna rikkaana kakarana.

Ja edellisestä kappaleesta joku voi poimia myös yhden toisen suosikkimusikaaleistani: Rocky Horror Picture Show. Kaikki tuossa musikaalissa taistelee hyvää makua ja hyvää tyyliä vastaan, mutta yhdistelmä absurdiutta ja muutamat mielettömän hyvät performanssit nostavat sen aivan klassikon tasolle. Ei tuota musikaalia voi katsoa minään suurena kulttuurillisena nautintona, mutta hauska kuin mikä se on.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.02.2011 15:25

Lainaus: Ratpick

Henkilökohtainen lempparini musikaalien saralla on Dr. Horrible's Sing-Along Blog koska Neil Patrick Harris.

Haluaisin myös nähdä musikaalin nimeltä Repo! The Genetic Opera, koska kuulopuheen mukaan se on niin huono että se on jo hyvä, vähän niin kuin joku oman aikamme Rocky Horror Picture Show. Tämän lisäksi Paris Hilton tekee kuulemma nappisuorituksen hemmoteltuna rikkaana kakarana.

Kummankin elokuvan kohdalle: KYLLÄ. Dr. Horrible's Sing-Along Blogin voisi katsoa aina vaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, ja ei siihen vain kyllästy. Ja Repo! on kyllä ehdottomasti mielestäni sitä mitä sinulle on lupailtukin. Jotenkin niin... Ärsyttävä.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.02.2011 11:44
Webberin tuotanto on yhä suosikkimatskuani. Miten yksi äijä onkin saanut niin paljon aikaan hittijuttuja. Vanha kunnon Phanton of the Opera on ikuinen ykkönen.

Suosittelen muuten käymään tsekkaamassa Kesäyön hymyilyä Turun kaupunginteatterilla.

Itse olen tällä hetkellä mukana Hairin tekijäporukassa täällä Turussa (tai on meikälle nakitettu juonellisista syistä yksi biisikohtaus, mutta päätähtinä ovat tässä versiossa lähiöistä etsityt amatöörit, joista on vuoden aikana koulittu sitten esiintyjiä!) Esitykset pyörivät ensi sunnuntaihin asti.

Hair on aika jännä. Alkuperäinen käsikirjoitus on suoraan sanottuna niin skuubadaabaa, että koko teos on ohjaajalle todellinen haaste. Ja niille, jotka ovat nähneet leffanversion: sehän siis EI noudata alkuperäistä juonta. Leffaversiossa kuolee eri tyyppi. Vaikkakin meikä kallistuu itse kyllä leffaratkaisun puolelle. Nerokas korjaus teokseen, jonka jännitteellisyys on vähän kyseenalainen. Toisaalta Hair on alunperinkin ratsastanut lähinnä aikansa hengellä, provokatiivisuudellaan ja sillä kuuluisalla alastonkohtauksella.

Nyt pyörivä versio kertoo taas aivan uudenlaisen stoorin. Kaipa me jotenkin olemme onnistuneet, kun yleisössä vetistellään ja eilen loppuaplodien aikana tuhatpäinen yleisö rummutti jaloillaan lattiaa.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.02.2011 23:16

Lainaus: BronzeRain

Tuo on aivan väärä tapa kuvailla Repoa.
Repo on hyvä, pimeä ja hyvä. Eikä mikään ''niin huono että hyvä''-leffa.
Rocky Horro on klassikko, Time warp laulun kun kuulee on sitä vaikea saada päästään.
It is just a jump to the left...
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.02.2011 23:34

Lainaus: Berzerker

Tuo on aivan väärä tapa kuvailla Repoa.
Repo on hyvä, pimeä ja hyvä. Eikä mikään ''niin huono että hyvä''-leffa.
Rocky Horro on klassikko, Time warp laulun kun kuulee on sitä vaikea saada päästään.
It is just a jump to the left...

Haa, palasin lähteelle josta olin lukenut Repo!:sta ja huomasin ymmärtäneeni väärin: ilmeisesti Repo! oli lähinnä kriitikoiden haukkuma, mutta siitä huolimatta sille kehittyi yllättävän suuri kulttifanikunta. Kyllä tuo täytynee nähdä.
Kirjoittanut: Ciarana (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 21.04.2011 10:42
Rocky Horror (Picture) Show on silkkaa taidetta, jaksan katsoa sitä uudelleen ja uudelleen. Kaiken outouden lisäksi se on käsittämättömän nerokkaasti tehty. Olen Itävallassa käynyt yhdessä konserttiversiossa, ja sielläkin oli jo hillitön meno ja yleisö pukeutunut teeman mukaan. Nythän musikaali menee Porissa, mutten taida päästä katsomaan. Sääli, että sitä esitetään niinkin harvoin Suomessa, vaikka Helsingin Elokuva-arkistossa tms. on tainnut välillä olla esityksiä leffasta ja sielläkin yleisö oli kaverini mukaan osallistunut kunnolla.

Seinäjoelle syyskuussa tuleva Tanz der Vampire on nyt ehdottomasti nähtävien listallani, musikaali näyttää aivan upealta ja porukka vaikuttaa olevan liikkeellä mahtavalla asenteella.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.01.2012 08:46
Kävin katsomassa Les Misérablesin Åbo Svenska Teaterissa eilen. Olen huono ruotsissa, mutta tarina on tuttu, koska kyseinen kirja sattuu kuulumaan jumaloimiini asioihin. Esityksessä on suomenkielinen tekstitys, mutta tekstien lukeminen kyllä oikeasti enemmän haittaa kuin auttaa, sillä tekstit olivat korkealla lavan yläpuolella. Menee iso osa näyttelemisestä ohi jos vain niitä lukee. Aika hyvin pärjää auttavalla turistiruotsilla. Itse olen suunnilleen sillä tasolla kyseisessä kielessä ja suurimman osan lyriikoista ymmärsi kyllä.

Mutta tykkäsin hurjasti. Mielettömiä näyttelijöitä. Sekä Jean Valjeania näyttelevä Alexander Lycke, että Javertia näyttelevä Sören Lillkung olivat aivan mielettömiä. Tietysti kyseessä ovat kirjan tärkeimmät hahmot jotka myös sattuvat olemaan lempihahmoni.
Hiukan kevennetty versio kirjasta. Mielestäni kevennys oli tehty hyvin, eikä näytelmä vaikuttanut teennäiseltä. Kirja on sen verran raskas, että olin ihan tyytyväinen kun totesin, ettei minun ehkä tarvitsekaan piiloutua penkin alle itkemään viimeistään puolessa välissä esitystä.

Ostettiin liput velipoikien kanssa vanhemmilleni isänpäivälahjaksi, mutta päätettiin sitten että halutaan nähdä näytös itsekin. En tiedä saako esitykseen enää lippuja, omamme tosiaan ostimme vähän ennen isänpäivää ja vasta nyt oli näytös ja sali oli täynnä viimeistä paikkaa myöten. Jos kuitenkin tulee mahdollisuus, niin käykää katsomassa. Maahiskielestä huolimatta varsin mukaansatempaava esitys.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit